Gå til innhold

Redsel og starte på førerkort?


umakenverdt

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, Annkarin skrev:

Har du psykisk lidelse kan det hende de bare tar lappen din etterpå, det gjorde de med meg, bortkasta penger altså 

Var det der virkelig nødvendig? Altså at du måtte si dette nå når umaken omsider har bestemt seg for å prøve. 

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Annkarin skrev:

Har du psykisk lidelse kan det hende de bare tar lappen din etterpå, det gjorde de med meg, bortkasta penger altså 

Kjedelig at du opplever det. Jeg vet ingenting om din historie, men jeg forstår at det er trist for deg.

Personlig ville det betydd enormt mye for meg personlig også dersom jeg hadde klart det. Hadde selvsagt vært kjempesurt dersom jeg eventuelt hadde klart det, og så mistet det, men jeg tror også vissheten om at jeg hadde prestert noe jeg aldri hadde trodd var mulig ville gitt meg en del uansett :) Noe jeg ikke ser at jeg har evner til i det hele tatt. Det er litt annerledes med skoleprestasjoner osv, fordi det ligger lettere og det utfordrer ikke alle mine elendige sider... Noe så praktisk som jeg styrer virker ganske uvirkelig at jeg skulle klart.. Det ville vært en enorm seier i seg selv tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Var det der virkelig nødvendig? Altså at du måtte si dette nå når umaken omsider har bestemt seg for å prøve. 

Harde fakta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Annkarin skrev:

Harde fakta

Jo, men selv om de tok førerkortet ditt så er det ingen automatikk i at samtlige psykiske lidelser fører til det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
12 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg sto med et nødskrik på oppkjøringa og er fremdeles overbevist om at det IKKE kom noen drosje fra høyre i det krysset slik sensor påsto etterpå.... ;) 

Jeg hadde hatt lappen siden 1984 og i 1999 når jeg skulle kjøre til jobb i Oslo, fikk jeg en mann som fulgte etter meg  gjennm halve byen helt til jobben. En mann som aldri kom seg inn i rundkjøringen. 

Utenfor jobben, sa han : - Du kan ikke ha hatt lappen særlig lenge ! 

- Jeg har hatt lappen i mange år og kjørt knirkefritt, men du er litt usikker i trafikken, ser jeg. Når du ikke klarer å bestemme deg for om du skal tørre å kjøre inn i rundkjøringen, men blir stående halve dagen, må du regne med å bli forbikjørt av mer stødige sjåfører :D

Ps. Jeg hadde forberdt svaret mitt fordi jeg så han fulgte etter meg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, umakenverdt skrev:

Wow, det er imponerende at du klarte det!

Det er vel en fare for at jeg også kan begynne å gråte, det er vel en redsel det også og noe jeg ikke vil utsette kjørelærer for. Hvordan taklet du det i forholdet til kjørelæreren? 

Jeg har satt av tre og et halvt år på å forsøke, har ingen tro på at jeg ikke må bruke lang tid, dersom jeg får noe til i det hele tatt...

Det er på en måte en god historie :-) hadde en fantastisk kjørelærer. Hun presset meg til å prøve ting og var bare oppmuntrende, til tross for grininga mi ... Trodde aldri jeg skulle få lappen i det hele tatt, men der tok jeg feil. Sikker på at du klarer det helt fint! Finn deg en flink og tålmodig kjørelærer, så skal det nok gå helt fint.

Anonymkode: 02e6a...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er på en måte en god historie :-) hadde en fantastisk kjørelærer. Hun presset meg til å prøve ting og var bare oppmuntrende, til tross for grininga mi ... Trodde aldri jeg skulle få lappen i det hele tatt, men der tok jeg feil. Sikker på at du klarer det helt fint! Finn deg en flink og tålmodig kjørelærer, så skal det nok gå helt fint.

Anonymkode: 02e6a...417

Virkelig en god historie. Jeg har fått sendt ut mail til kjøreskole nå, så har tatt et miniskritt i riktig retning :) Takk til deg og alle andre for litt mot til å ta første lille steg :) Dere er flinke motivatorer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, umakenverdt skrev:

Virkelig en god historie. Jeg har fått sendt ut mail til kjøreskole nå, så har tatt et miniskritt i riktig retning :) Takk til deg og alle andre for litt mot til å ta første lille steg :) Dere er flinke motivatorer!

Jeg gleder meg til å få høre om din første kjøretime! :) Du kan sikkert velge å kjøre opp til automatgir, det er enklere, men da blir det veldig mange biler du ikke kan kjøre. Spesielt sånne gamle, billige som er veldig kjekt å ha som første-bi. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg gleder meg til å få høre om din første kjøretime! :) Du kan sikkert velge å kjøre opp til automatgir, det er enklere, men da blir det veldig mange biler du ikke kan kjøre. Spesielt sånne gamle, billige som er veldig kjekt å ha som første-bi. :) 

Jeg er redd for at jeg kommer til å dumme meg voldsomt ut allerede første time, men jeg kan ikke vite det helt sikkert før jeg prøver... Og jeg skal ha lave forventninger til meg selv. Førsteprioritet blir å klare å fullføre :)

Tror du jeg må bestemme meg for om jeg skal kjøre med automatgir helt med en gang? Må først se om jeg faktisk takler å sitte der og bevege bilen... Alt er litt fjernt og skremmende akkurat nå, vet ikke hva som er lurt å forsøke på.

Tusen takk for all motivasjon i alle fall. Jeg setter veldig stor pris på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...