Gå til innhold

Barnefordeling og støtte


pappaf3

Anbefalte innlegg

Hei

Har i lengre tid kranglet med moren til ungene mine ang barnefordeling og trygd/bidrag Har tre barn med samme mor. Etter seperasjon (ca 16 mnd siden) delte vi ungene 60/40 mellom oss (hennes favør), men i senere tid er dette blitt til 50/50. I denne periode har hun fått utvidet barnetrygd og skattefordelene (klasse to), og jeg har sluppet å betale barnebidrag. Hun tjener mer en meg, og vi har delt på alle utgifter til barnehage, SFO og fritidsaktiviteter. I senere tid har eg som sagt fått innvilget 50/50, men når jeg spør om jeg kan få delt bosted for ungene, eller flyttet en av ungene over på min adresse blir vi uenige. Hun sier at jeg skylder MYE i barnebidrag, og at jeg bare kan glemme å få noe barnetrygd eller skattelette i fremtiden.

Hva gjør jeg? Tenkte å snakke med NAV om dette...

Frustrert  pappa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Det finnes en bidragskalkulator på nav som kan hjelpe deg i å finne ut hva som er riktig mht bidrag ut fra antall barn, samvær, foreldres inntekt osv. Kan være greit å gjøre beregninger der for å sette seg litt mer inn i saken, også før evt kontakt med nav. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...