Gå til innhold

Hodepine


Namis

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har hatt trykkende hodepine i flere uker. Dt gjør vondt i panne , begge øyne og toppen av hode. 

Hva må jeg gjør ? Hva er det som plager meg slik ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Namis skrev:

Hei. Jeg har hatt trykkende hodepine i flere uker. Dt gjør vondt i panne , begge øyne og toppen av hode. 

Hva må jeg gjør ? Hva er det som plager meg slik ? 

Kan vel være ganske mange årsaker til sånne plager. Sjekket synet i det siste? Er du stiv i nakken? Bihulebetennelse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen.   Det er mest sannsynlig bare spenningshodepine, men når det vedvarer så lenge uten bedring, er det viktig å få utelukket eventuelle andre årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være muskulært. Jeg finner ofte at kjeve og nakkemuskler, til og med øyemusklene kan trigge slik hodepine.

Prøv å legge merke til om du kniper kjeven bakover eller sammen, om du ofte henger med hodet i en retning, eller tilter til siden; om nakken er for fremoverbøyd, om du stadig ser i en bestemt retning før hodepinen kommer. Dette kan være ledetråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også veldig store problemer med hodepine. Viste seg å være at muskulaturen i kjeven var i spenning hele tiden for jeg holdt munnen så hardt igjen.

Leste et kjærringråd på nett at det skulle hjelpe å bite lett på en blyant. Det simulerer liksom et smil. Det hjalp veldig. Husk å slapp av i kjeven

Anonymkode: 0d6b9...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...