Gå til innhold

Dere som bruker Endomondo


Lillemus

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til noe pussig som har skjedd flere ganger. I dag jogget jeg en tur og da jeg rundet 3 km sa mobilen at jeg hadde jogget 3 km på 19:58. Men da jeg kom hjem og sjekket økta på nettsiden til endomondo står det at jeg har brukt 19:52? Og det er noen sekunder forskjell stort sett hver gang når jeg ser nøyere etter. Noen som vet hvorfor det blir sånn? Ikke at det egentlig  betyr noe, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Jeg regner med at Endomondo, som strava, trekker fra den tiden du står i ro. Dette så folk ikke skal stresse over lyskryss etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg regner med at Endomondo, som strava, trekker fra den tiden du står i ro. Dette så folk ikke skal stresse over lyskryss etc. 

Nja... Jeg står jo ikke i ro når jeg løper da og den sa på første km at det hadde gått 7:00 min men på kartet kommer det opp 6:54 på samme punkt og da hadde vi fart hele veien. Jaja - jeg får holde meg til det tempoet som er hurtigst! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Nja... Jeg står jo ikke i ro når jeg løper da og den sa på første km at det hadde gått 7:00 min men på kartet kommer det opp 6:54 på samme punkt og da hadde vi fart hele veien. Jaja - jeg får holde meg til det tempoet som er hurtigst! ;) 

Tar det ikke et par sekunder fra du trykker start til du begynner å løpe, og et par sekunder fra du slutter å køpe til du stopper Endomondo? 

Ellers kan gps'en være litt unøyaktig så den tror du står stille innimellom (du har flyttet deg 4 m men den måler samme punkt.). Eller så er det noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Gargamel skrev:

Tar det ikke et par sekunder fra du trykker start til du begynner å løpe, og et par sekunder fra du slutter å køpe til du stopper Endomondo? 

Ellers kan gps'en være litt unøyaktig så den tror du står stille innimellom (du har flyttet deg 4 m men den måler samme punkt.). Eller så er det noe helt annet.

Nei jeg starter å bevege meg i det jeg trykker start og løper med mobilen i hånda så jeg bruker ikke tid på å legge den i lomma. Ikke stopper jeg etter 1 km heller, men den sier jo hvor lang tid jeg har brukt, men når jeg altså overfører det til nettsiden så sier den noen sekunder raskere. Snodig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Du kan gå inn på innstillinger og slå av "autopause"  hvis den er på. Den er ikke anbefalt for aktiviteter hvor man beveger seg saktere enn 13 km/t.

Eventuelt får du bare løpe fortere enn 13 km/t. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endomondo trekker ikke fra tiden man står stille. Jeg satte den på på en tur for å tracke hvor jeg gikk sånn at jeg skulle finne bilen igjen. Fort gjort å gå seg vill i ukjent skog ;) Jeg brøy ikke med å pause den hver gang vi hadde pause. Telefonen sier vi gikk i 4 timer 46 min og 24 sek, det samme sier nettsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gargamel skrev:

Du kan gå inn på innstillinger og slå av "autopause"  hvis den er på. Den er ikke anbefalt for aktiviteter hvor man beveger seg saktere enn 13 km/t.

Eventuelt får du bare løpe fortere enn 13 km/t. ;)

Nei, har du sett da. Da trekker jeg tilbake innlegget mitt ;) Autopause står ikke på på min. Det skulle tatt seg ut om den hadde pauset hver gang jeg stopper, når jeg har med en hund som skal snuse på annenhver busk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Gargamel skrev:

Du kan gå inn på innstillinger og slå av "autopause"  hvis den er på. Den er ikke anbefalt for aktiviteter hvor man beveger seg saktere enn 13 km/t.

Eventuelt får du bare løpe fortere enn 13 km/t. ;)

Autopause er av ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Gargamel skrev:

Du kan gå inn på innstillinger og slå av "autopause"  hvis den er på. Den er ikke anbefalt for aktiviteter hvor man beveger seg saktere enn 13 km/t.

Eventuelt får du bare løpe fortere enn 13 km/t. ;)

Tror kanskje jeg fant svaret - det var haket av 10 sek på nedtelling, hva nå det måtte være, men det aner meg at det ligger der og at jeg plutselig fant ut hvorfor den sier "nill" noen sekunder etter at jeg har trykket start... :huh: Blir interessant å se neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lillemus skrev:

Tror kanskje jeg fant svaret - det var haket av 10 sek på nedtelling, hva nå det måtte være, men det aner meg at det ligger der og at jeg plutselig fant ut hvorfor den sier "nill" noen sekunder etter at jeg har trykket start... :huh: Blir interessant å se neste gang!

10 sek utsettelse er for at du skal rekke å legge bort mobilen før den begynner klokka. Tiden du får på mobilen og på nett skal være den samme selv om den står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Trine skrev:

10 sek utsettelse er for at du skal rekke å legge bort mobilen før den begynner klokka. Tiden du får på mobilen og på nett skal være den samme selv om den står på.

Jeg som trodde jeg hadde løst mitt ekstremt viktige i-landsproblem med ett enkelt trykk på touchskjermen nå! :D:ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Lillemus skrev:

Jeg som trodde jeg hadde løst mitt ekstremt viktige i-landsproblem med ett enkelt trykk på touchskjermen nå! :D:ph34r:

Hahaha, man skal ikke kimse av i-landsproblemer ;) Jeg har den på forsinkelse, antageligvis fordi den var innstilt sånn da jeg fikk appen. Sjekket historikken på mobilen og hva som står på nettet og de tidene er nøyaktig de samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg komme med et sikkert urteit Endomondospørsmål?

Dere sier at dere har historikk både på mobilen og på nettet. Hva er poenget med å ha det på nettet? Jeg skjønner ikke hvorfor dette skal lastes opp? Når jeg skal se hva jeg har gjort i løpet av uka, ser jeg på "Historikk" (på mobilen), og da kommer det jo opp det jeg har gjort.

Gikk tur på et nytt sted i går, og da venninna mi og jeg skulle tippe hvor langt vi hadde gått, tippet vi 5 (venninna)-7 (jeg) km, og så var det 8,1 km :lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 minutt siden, påskelilje skrev:

Kan jeg komme med et sikkert urteit Endomondospørsmål?

Dere sier at dere har historikk både på mobilen og på nettet. Hva er poenget med å ha det på nettet? Jeg skjønner ikke hvorfor dette skal lastes opp? Når jeg skal se hva jeg har gjort i løpet av uka, ser jeg på "Historikk" (på mobilen), og da kommer det jo opp det jeg har gjort.

Gikk tur på et nytt sted i går, og da venninna mi og jeg skulle tippe hvor langt vi hadde gått, tippet vi 5 (venninna)-7 (jeg) km, og så var det 8,1 km :lol::lol::lol:

Jeg synes det er greit i tilfelle man bytter telefon eller vil bruke andre enheter. Noen ganger bruker jeg pulsklokke og eksporterer turen til strava. Mer moderne pulsklokker synkroniserer automatisk med strava og Endomondo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Gargamel skrev:

Jeg synes det er greit i tilfelle man bytter telefon eller vil bruke andre enheter. Noen ganger bruker jeg pulsklokke og eksporterer turen til strava. Mer moderne pulsklokker synkroniserer automatisk med strava og Endomondo.

Ja, da forstår jeg det. Har nettopp fått ny mobil, så jeg skal ikke bruke noe annet. Pulsklokka som jeg fikk til jul for 5-6-7- år siden ligger fremdeles i esken sin, ubrukt....., så jeg trenger ikke eksportere noe for pulsklokka si skyld :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har et nytt sikkert urteit Enodmondospørsmål:

Mens jeg går/løper, så jabber stadig vekk den damestemmen om et eller annet, som jeg ikke får tak i. Helt plutselig, uten sammenheng veren med km eller tid, sier hun noe som likner på : "Time paaaaaaased" eller "Time haaaaaalfed" elle knskje noe helt annet - og så etter ca 10-20 sekunder sier hun "Time renewed" eller noe liknende. Hva betyr dette? Og det nytter ikke å ha mobilen på lydløs - dama jabber i vei uansett :-P I løpet av halvannen time i går, kom hun frem med masingen sin sikkert 7-8 ganger (og da to ganger per gang).

Bortsett fra det, er jeg glitrende fornøyd med Endomondo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Kan det være "time paused" /"time halted" og "time resumed"  fra autopause -funksjonen? Jeg har ikke opplevd dette selv, men har ikke på den funksjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Gargamel skrev:

Kan det være "time paused" /"time halted" og "time resumed"  fra autopause -funksjonen? Jeg har ikke opplevd dette selv, men har ikke på den funksjonen. 

Det høres jo logisk ut - bortsett fra at dama kommer med dette mens jeg er i bevegelse. Tror aldri hun har sagt det mens jeg har stått stille. Men det stemmer nok at det er de ordene. Jeg brukte jo ikke autopause de første ukene, og da var det heller ingen dame som jabbet i eningen. Tror at jeg neste gang dropper den autopausen. Pleier jo som regel å løpe/gå nesten hele tiden uansett.

Var dønn sliten i går kveld, etter tre turer på ett døgn. Nå må jeg hvile et par dager i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...