Gå til innhold

Muskelsmerter.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Muskelsmerter er vel noe som følger med psykisk lidelse? Har hatt det så lenge jeg kan huske, bruker endel parcet. Kan det hjelpe med fysioterapi? Var jo til psykomotorisk fysioterapi en gang, ble dårlig både psykisk og fysisk av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan nok hjelpe der og da, men om du ikke følger opp øvelsene du får etter at du er ferdig med behandlingen så kommer bare smertene tilbake. Jeg har prøvd fysio, manuell terapaut, naprapat og osteopat, og her sitter jeg, fortsatt med stive muskler :P

Endret av Trine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Trine skrev:

Det kan nok hjelpe der og da, men om du ikke følger opp øvelsene du får etter at du er ferdig med behandlingen så kommer bare smertene tilbake. Jeg har prøvd fysio, manuell terapaut, naprapat og osteopat, og her sitter jeg, fortsatt med stive muskler :P

Ok. Er vel noe jeg må leve med jeg også :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Er vel noe jeg må leve med jeg også :P 

Ja, men det er ting du kan gjøre for at det skal bli bedre ihvertfall. Tøye og strekke litt, være i bevegelse så mye som mulig, unngå å holde på med noe statisk for lenge av gangen, sitte riktig og ikke minst, det jeg alltid glemmer, puste ordentlig med magen.

Jeg husker ikke disse tingene før det gjør møkkvondt, da er det liksom litt sent. Så tøyer og strekker jeg til det ikke gjør vondt hele tiden lenger, også glemmer jeg det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det beste mot muskelsmerter er regelmessig mosjon.

Da burde musklene mine hatt det ganske bra, for selv om jeg ikke vil innrømme det selv så påstås det fra andre at jeg mosjonerer hver dag. Hjelper ikke når man kun puster med toppen av lungene og hele tiden spenner musklene ;) Men i Stjernestøv sitt tilfelle så hadde nok litt mosjon vært bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det beste mot muskelsmerter er regelmessig mosjon.

Og styrke?

Anonymkode: 8306a...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det beste mot muskelsmerter er regelmessig mosjon.

Har ikke sittet i ro hele livet, likevel var det vondt. Er vel etter sist innleggelse jeg ble veeeeldig inaktiv, hadde ikke godt av å være innlagt tydeligvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Trine skrev:

Da burde musklene mine hatt det ganske bra, for selv om jeg ikke vil innrømme det selv så påstås det fra andre at jeg mosjonerer hver dag. Hjelper ikke når man kun puster med toppen av lungene og hele tiden spenner musklene ;) Men i Stjernestøv sitt tilfelle så hadde nok litt mosjon vært bra.

Ja du er nå veldig aktiv :) Men jeg har vært aktiv før jeg også, likevel hadde jeg vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja du er nå veldig aktiv :) Men jeg har vært aktiv før jeg også, likevel hadde jeg vondt. 

I tillegg til å være generelt aktiv bør man trene noe styrke. Det trenger de aller fleste godt voksne mennesker.

 

De aller fleste voksne mennesker som holder seg aller mest i ro og ikke mosjonerer på noen som helst måte vil få vondt i både muskler og ledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Xtra skrev:

I tillegg til å være generelt aktiv bør man trene noe styrke. Det trenger de aller fleste godt voksne mennesker.

 

De aller fleste voksne mennesker som holder seg aller mest i ro og ikke mosjonerer på noen som helst måte vil få vondt i både muskler og ledd.

Javel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja du er nå veldig aktiv :) Men jeg har vært aktiv før jeg også, likevel hadde jeg vondt. 

Ja, var det jeg kom på mens jeg gikk tur nå, at du har vært aktiv før. Musklene mine er aldri avslappet, det er sikkert ikke dine heller, da får man vondt. Men det er altså mulig å redusere smertene litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Trine skrev:

Ja, var det jeg kom på mens jeg gikk tur nå, at du har vært aktiv før. Musklene mine er aldri avslappet, det er sikkert ikke dine heller, da får man vondt. Men det er altså mulig å redusere smertene litt.

Ja, og jeg har vært tynn og til og med :) Har alltid vært plaget med muskelknuter, og ja jeg spenner meg. Klarer ikke slappe av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Støtter forslaget om styrketrening. Det er veldig skjelden jeg nå sliter med gnaging av venstre skulder som jeg har slitt med i flere år og jeg blir ikke så fort sliten i ryggen lenger heller.

Nå kan det være at det i mitt tilfelle har hjulpet med tablettene jeg tar en gang i uka for å motvirke benskjørhet også har hjulpet. Det vet jeg ikke, men har likevel tro på styketreninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Muskelsmerter er vel noe som følger med psykisk lidelse? Har hatt det så lenge jeg kan huske, bruker endel parcet. Kan det hjelpe med fysioterapi? Var jo til psykomotorisk fysioterapi en gang, ble dårlig både psykisk og fysisk av det. 

Dette har jeg svart deg på MANGE ganger; det eneste som hjelper er regelmessig trening :) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liten40

Jeg anbefaler svømming, hvis man ikke har vannskrekk. Godt for muskler. Passer for alle formnivåer. Ikke belastende på skjelett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Kayia skrev:

Dette har jeg svart deg på MANGE ganger; det eneste som hjelper er regelmessig trening :) 

Ok. Får prøve å være mer aktiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Fionys skrev:

Fysisk aktivitet hjelper. Tror jeg også hadde hatt vondt både her og der hvis jeg aldri hadde rørt på meg.

Ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...