Gå til innhold

Muskelsmerter.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, laban skrev:

Jeg synes du skal tenke mest på alle fordelene (en enkel aktivitet som passer for alle nivåer og ambisjoner, som vil hjelpe både på plagene, vekten og kjedsomheten), ikke risikoen for at du klarer å føle et eller annet som ødelegger / oppveier dem.

Ja det er jo endel fordeler. Men må få tak i en badedrakt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men må få tak i en badedrakt da. 

Nettbutikkene har salg på badetøy nå (mange "fysiske" butikker har nok pakket det bort, men kanskje ikke alle), så det er ikke vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, laban skrev:

Nettbutikkene har salg på badetøy nå (mange "fysiske" butikker har nok pakket det bort, men kanskje ikke alle), så det er ikke vanskelig. 

Ok får se på nettet. Vet ikke hvilke størrelse jeg bruker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Vet ikke hvilke størrelse jeg bruker. 

Det er ikke uvanlig å bruke større størrelse i badedrakt enn i annet tøy, så bestill noe som virker litt i overkant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Det er ikke uvanlig å bruke større størrelse i badedrakt enn i annet tøy, så bestill noe som virker litt i overkant. 

Ok. Får gjøre det. Har rar kroppsfasong, små pupper og stor mage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Får gjøre det.

Du kan også sjekke om de selger badetøy i svømmehallen, noen steder gjør de det.  Du skal jo dit for å sjekke åpningstidene, hvis ikke hallen har nettside, da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, laban skrev:

Du kan også sjekke om de selger badetøy i svømmehallen, noen steder gjør de det.  Du skal jo dit for å sjekke åpningstidene, hvis ikke hallen har nettside, da ;) 

Ser på nettet, tror ikke de selger der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

Min erfaring fra svømmehall er at der er det mange rare kropper så man skiller seg nesten mere ut hvis man har modellkropp enn om man har en kropp som buler i alle kanter. Brukerne av svømmehallen er ofte småbarnsforeldre, revmatikere og andre kronisk syke, pensjonister og 12 åringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, stjernestøv skrev:

Føler folk kommer til å stirre på meg. Men får tenke på det. 

Folk kommer ikke til å stirre, det er kropper i alle aldre og fasonger i svømmehallen. Jeg kan ikke huske å ha lagt spesielt merke til noen i garderoben i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Trine skrev:

Ok, jeg er aldri i svømmehaller så jeg kan ikke reglene.

Jeg har tenkt på det du skrev her. Du har jo prøvd mange ulike behandlingsformer - og beveger deg mye - men jeg ble overrasket over at du ikke har prøvd trening i basseng. Jeg vet ikke om det finnes et varmtvannsbasseng i nærheten av deg, men hvis det gjør det så er jeg fristet til å foreslå at du burde delta på varmtvannstrening regelmessig. Jeg forestiller meg at det sikkert er en grunn til at du ikke er i basseng, men hvis beina dine periodevis skulle bli ekstra vonde, så husk at trening i vann kan foregå helt uten belastning på beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frosken skrev:

Jeg har tenkt på det du skrev her. Du har jo prøvd mange ulike behandlingsformer - og beveger deg mye - men jeg ble overrasket over at du ikke har prøvd trening i basseng. Jeg vet ikke om det finnes et varmtvannsbasseng i nærheten av deg, men hvis det gjør det så er jeg fristet til å foreslå at du burde delta på varmtvannstrening regelmessig. Jeg forestiller meg at det sikkert er en grunn til at du ikke er i basseng, men hvis beina dine periodevis skulle bli ekstra vonde, så husk at trening i vann kan foregå helt uten belastning på beina.

Sikkert et godt forslag, men det er ikke aktuelt, jeg setter ikke mine føtter i en svømmehall igjen. Det er flere årsaker til det. Den ene er at det er andre folk det. Den andre er at nest etter offentlige toaletter kommer offentlige garderober og topper lista over ekle ting man så langt det lar seg gjøre velger å unngå. Den tredje grunnen er at jeg har en så elendig svømmeteknikk at jeg svelger halve bassenget. Vet du hva som skjer når man får i seg litt for mye klorvann? Man blir kvalm, skikkelig kvalm, og man er det lenge. Den fjerde grunnen er ganske enkelt at jeg rett og slett hater slike steder, de stresser meg så mye at musklene kun ender med å bli enda strammere. Den femte grunnen er at jeg alltid ender med mer smerter etter at jeg har svømt så det ser jeg rett og slett ikke poenget med å drive med ;)

Men seriøst, ble du overrasket over at jeg ikke har prøvd trening i basseng? Jeg merker jeg blir stressa bare av å tenke på det. Det spiller jo ingen rolle om bena i perioder blir ekstra ille, jeg må uansett ut og gå, kan ikke sende hunden på tur alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lillemus skrev:

Folk kommer ikke til å stirre, det er kropper i alle aldre og fasonger i svømmehallen. Jeg kan ikke huske å ha lagt spesielt merke til noen i garderoben i alle fall.

Ok. Det er jo bra. Har bestilt meg badedrakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Trine skrev:

Sikkert et godt forslag, men det er ikke aktuelt, jeg setter ikke mine føtter i en svømmehall igjen. Det er flere årsaker til det. Den ene er at det er andre folk det. Den andre er at nest etter offentlige toaletter kommer offentlige garderober og topper lista over ekle ting man så langt det lar seg gjøre velger å unngå. Den tredje grunnen er at jeg har en så elendig svømmeteknikk at jeg svelger halve bassenget. Vet du hva som skjer når man får i seg litt for mye klorvann? Man blir kvalm, skikkelig kvalm, og man er det lenge. Den fjerde grunnen er ganske enkelt at jeg rett og slett hater slike steder, de stresser meg så mye at musklene kun ender med å bli enda strammere. Den femte grunnen er at jeg alltid ender med mer smerter etter at jeg har svømt så det ser jeg rett og slett ikke poenget med å drive med ;)

Men seriøst, ble du overrasket over at jeg ikke har prøvd trening i basseng? Jeg merker jeg blir stressa bare av å tenke på det. Det spiller jo ingen rolle om bena i perioder blir ekstra ille, jeg må uansett ut og gå, kan ikke sende hunden på tur alene.

Bare en liten saksopplysning: Man svømmer som regel ikke når man trener i varmt vann, så dermed trenger man heller ikke å svelge vannet i bassenget 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, frosken skrev:

Bare en liten saksopplysning: Man svømmer som regel ikke når man trener i varmt vann, så dermed trenger man heller ikke å svelge vannet i bassenget 😉

Jeg fikk bruke varmtvann basseng når jeg var innlagt en gang, det gjorde godt for musklene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, frosken skrev:

Bare en liten saksopplysning: Man svømmer som regel ikke når man trener i varmt vann, så dermed trenger man heller ikke å svelge vannet i bassenget 😉

Ok, da kan du fjerne det punktet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...