Gå til innhold

Hvor ofte spiser du lassismiddag?


AnonymBruker

Hvor ofte spiser du lassismiddag?  

12 stemmer

  1. 1. Hvor ofte spiser du lassismiddag?

    • Aldri
      4
    • 1 dag i uka
      1
    • 2-3 dager i uka
      3
    • 4-6 dager i uka
      1
    • Hver dag
      3


Anbefalte innlegg

2 timer siden, issomethingwrong skrev:

I går spiste jeg First Price tomatsuppe med makaroni. Kostet 5 kr for 2 poser, og 1 pose holdt til middag for 2 personer.

Pris: 1 kr 25 øre pr person for middag.

Det er mulig å leve billig.

Var den god? Jeg blir dårlig av tomatsuppe så det har jeg sluttet med. Men kjøper fiskegrateng til kr 10,70. Akkurat passe mye mat til meg uten å ha noe tilbehør til. Vet ikke om det er lassismiddag. Er jo bare å slenge den i ovnen og la den stå der i 30 min. Men den er god da. Syns som regel ikke ferdig fiskegrateng er noe godt, men denne er helt klart verdt sine 10,70 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mat som nudler, ostesmørbrød, speilegg, pasta med ketchup, Grandiosa, grillpøler eller bare brødmat, vel.

Anonymkode: ec8d7...4ca

Nudler - aldri

Ostesmørbrød - tja, 1-3 ganger i mnd?

Speilegg - 1-3 ganger i mnd?

Pasta med ketchup, aldri, men jeg levde nesten på det i tenårene :)

Grandis - aldri, jeg liker i grunnen bare hjemmelaget pizza og den fra Pizzabakeren

Grillpølser - hvis du mener pølser med brød så er det sjeldent, men det hender jo når man er i bursdag eller har det veldig travelt

Bare brød - en gang i blant

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trine skrev:

Var den god? Jeg blir dårlig av tomatsuppe så det har jeg sluttet med. Men kjøper fiskegrateng til kr 10,70. Akkurat passe mye mat til meg uten å ha noe tilbehør til. Vet ikke om det er lassismiddag. Er jo bare å slenge den i ovnen og la den stå der i 30 min. Men den er god da. Syns som regel ikke ferdig fiskegrateng er noe godt, men denne er helt klart verdt sine 10,70 :D

Ikke egentlig, men verdien opp mot prisen var god :D 

Hvor finner man så billig fiskegrateng? Jeg finner bare den til 50kr.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Ikke egentlig, men verdien opp mot prisen var god :D 

Hvor finner man så billig fiskegrateng? Jeg finner bare den til 50kr.. 

Haha, skjønner ;) Jeg er avhengig av at det smaker greit ellerså spiser jeg ikke nok og da blir jeg enten grinete ellerså går jeg og snoker hele kvelden :P Rema 1000 handler jeg på. De billigproduktene jeg har smakt der syns jeg er gode, det samme kan jeg ikke si om first price :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Trine skrev:

Haha, skjønner ;) Jeg er avhengig av at det smaker greit ellerså spiser jeg ikke nok og da blir jeg enten grinete ellerså går jeg og snoker hele kvelden :P Rema 1000 handler jeg på. De billigproduktene jeg har smakt der syns jeg er gode, det samme kan jeg ikke si om first price :)

Kan ikke være mye fisk den "fiskegratengen" til den prisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, slabbedask skrev:

Kan ikke være mye fisk den "fiskegratengen" til den prisen?

Fisken ødelegger bare smaken på fiskegrateng! Akkurat som de jævla eplene ødelegger hele eplekaken! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, slabbedask skrev:

Kan ikke være mye fisk den "fiskegratengen" til den prisen?

Ikke så mye nei, 20%. Men den smaker godt. De fleste har en eller annen ekkel bismak. Lofoten fiskegrateng er god (og sikkert svindyr), men den finner jeg ikke noe sted her hjemme. Så spiser jeg heller billig fiskegrateng 2 ganger i uka enn dyr og vond en gang i uka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Fisken ødelegger bare smaken på fiskegrateng! Akkurat som de jævla eplene ødelegger hele eplekaken! :D 

Ja, hva er greia med de eplene. Kaka hadde vært mye bedre uten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Grønnsaker av alle typer

- Belgfrukter

- Rent kjøtt eller fisk (dvs. ikke bearbeidet eller MUK eller farse)

- Egg

- Helkorn

- Nøtter

Dette er ordentlig mat. Dette får man ikke for 1,25 eller 10,70. Men det er mange måter å gjøre det billig på, hvis man tenker strategisk. Ta f.eks. asparges, som er dyrt - en får en stor pose med frossen lapskausblanding til en brøkdel av prisen for en liten pakke asparges.

Det å "leve" på "tomat"suppe, eller bare "fisk"egrateng med 20% fisk, går sannsynligvis ut over både kvaliteten og lengden på livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kanonføde skrev:

- Grønnsaker av alle typer

- Belgfrukter

- Rent kjøtt eller fisk (dvs. ikke bearbeidet eller MUK eller farse)

- Egg

- Helkorn

- Nøtter

Dette er ordentlig mat. Dette får man ikke for 1,25 eller 10,70. Men det er mange måter å gjøre det billig på, hvis man tenker strategisk. Ta f.eks. asparges, som er dyrt - en får en stor pose med frossen lapskausblanding til en brøkdel av prisen for en liten pakke asparges.

Det å "leve" på "tomat"suppe, eller bare "fisk"egrateng med 20% fisk, går sannsynligvis ut over både kvaliteten og lengden på livet.

Hvordan er det med fiskepinner, er det ordentlig mat?

Anonymkode: ec8d7...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det med fiskepinner, er det ordentlig mat?

Anonymkode: ec8d7...4ca

 

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det med fiskepinner, er det ordentlig mat?

Anonymkode: ec8d7...4ca

Det finnes grovt sett to typer. Den ene typen inneholder ren torskefilet og smaker godt.

Den andre typen inneholder akkar og annen ufisk som er kvernet og presset sammen til en blokk.

Den smaker som akkar og annen ufisk som er kvernet og presset sammen til en blokk.

Dette er ikke tull.  Sjekk innholdsfortegnelsen før du kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kanonføde skrev:

- Grønnsaker av alle typer

- Belgfrukter

- Rent kjøtt eller fisk (dvs. ikke bearbeidet eller MUK eller farse)

- Egg

- Helkorn

- Nøtter

Dette er ordentlig mat. Dette får man ikke for 1,25 eller 10,70. Men det er mange måter å gjøre det billig på, hvis man tenker strategisk. Ta f.eks. asparges, som er dyrt - en får en stor pose med frossen lapskausblanding til en brøkdel av prisen for en liten pakke asparges.

Det å "leve" på "tomat"suppe, eller bare "fisk"egrateng med 20% fisk, går sannsynligvis ut over både kvaliteten og lengden på livet.

Det er vel ingen som lever på tomatsuppe eller fiskegrateng alene? Kan ikke akkurat leve på lapskausblanding heller ;) I mine øyne er det bedre å få i seg 70 g fisk enn å ikke få i seg fisk i det hele tatt :) Men jeg spiser ikke fiskegrateng til frokost, lunsj og middag hver dag og jeg tror heller ikke ISW spiser tomatsuppe til alle måltider, hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Gargamel skrev:

 

Det finnes grovt sett to typer. Den ene typen inneholder ren torskefilet og smaker godt.

Den andre typen inneholder akkar og annen ufisk som er kvernet og presset sammen til en blokk.

Den smaker som akkar og annen ufisk som er kvernet og presset sammen til en blokk.

Dette er ikke tull.  Sjekk innholdsfortegnelsen før du kjøper.

Fy f... det visste jeg ikke.

Godt jeg kjøper den med torskefilet tror jeg, nekter å spise sånne brennmanetlignende skapninger.

Tror jeg mistolket det som løkringer en gang for øvrig, aldri mer! Ekkelt.

Er det First Price sin som er sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, Gargamel said:

Det finnes grovt sett to typer. Den ene typen inneholder ren torskefilet og smaker godt.

Den andre typen inneholder akkar og annen ufisk som er kvernet og presset sammen til en blokk.

Den smaker som akkar og annen ufisk som er kvernet og presset sammen til en blokk.

Dette er ikke tull.  Sjekk innholdsfortegnelsen før du kjøper.

Nettopp. ;) Den som er OK heter Torskepinner. Den andre, som ikke smaker godt, heter Fiskepinner. Tror den som heter Fiskepinner insinuerer at den er barnas favoritt. Selv om jeg betviler at barna liker den noe mer enn de voksne.

Trodde det var mest sei i den som heter Fiskepinner.

43 minutes ago, AnonymBruker said:

Hvordan er det med fiskepinner, er det ordentlig mat?

Anonymkode: ec8d7...4ca

Nei. "Torskepinner" har nok ikke så mye fisk i seg, det er mest "panering".

13 minutes ago, Trine said:

Det er vel ingen som lever på tomatsuppe eller fiskegrateng alene? Kan ikke akkurat leve på lapskausblanding heller ;) I mine øyne er det bedre å få i seg 70 g fisk enn å ikke få i seg fisk i det hele tatt :) Men jeg spiser ikke fiskegrateng til frokost, lunsj og middag hver dag og jeg tror heller ikke ISW spiser tomatsuppe til alle måltider, hver dag.

Sant nok, men hvis man snakker om at "det går an å leve billig" så må man jo komme med forslag som det faktisk går an å overleve på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kanonføde skrev:

Sant nok, men hvis man snakker om at "det går an å leve billig" så må man jo komme med forslag som det faktisk går an å overleve på...

Jeg mener jeg regnet meg fram til at en voksen mann kan få sitt nærings- og energibehov dekket ved å kjøpe mat for 100 kr i uka. 

Da snakker vi vitaminpiller, nudler, First price fiskepinner og First price brød, muligens med en boks Nugatti, samt posesupper og eventuelt en dæsj med rein rapsolje for å fylle på med litt kalorier. Men det går an. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, issomethingwrong said:

Jeg mener jeg regnet meg fram til at en voksen mann kan få sitt nærings- og energibehov dekket ved å kjøpe mat for 100 kr i uka. 

Da snakker vi vitaminpiller, nudler, First price fiskepinner og First price brød, muligens med en boks Nugatti, samt posesupper og eventuelt en dæsj med rein rapsolje for å fylle på med litt kalorier. Men det går an. 

Skjønner ikke hensikten med å velge et slikt alternativ, det er jo bare skrotmat (selv om jeg tar deg på ordet når du sier man ikke havner på sykehus). Det er ikke noe problem å lage et tilsvarende budsjett med ordentlig mat. Som f.eks. består av (blant annet!) frossen lapskausblanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Kanonføde skrev:

Sant nok, men hvis man snakker om at "det går an å leve billig" så må man jo komme med forslag som det faktisk går an å overleve på...

Ja, det er klart. Men uansett så bør man jo variere kostholdet. Fiskegrateng og tomatsuppe en gang i uka går helt fint å leve på. Så kan man finne andre ting de resterende 5 dagene. To billige måltider er bedre enn ingen billige måltider. Jeg er forøvrig ganske sikker på at man kan finne flere rimelige middager med nok variasjon til å dekke næringsbehovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...