Gå til innhold

Hvor ofte spiser du lassismiddag?


AnonymBruker

Hvor ofte spiser du lassismiddag?  

12 stemmer

  1. 1. Hvor ofte spiser du lassismiddag?

    • Aldri
      4
    • 1 dag i uka
      1
    • 2-3 dager i uka
      3
    • 4-6 dager i uka
      1
    • Hver dag
      3


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nicklusheletida
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mat som nudler, ostesmørbrød, speilegg, pasta med ketchup, Grandiosa, grillpøler eller bare brødmat, vel.

Anonymkode: ec8d7...4ca

Men det går jo an å sørge for at disse lassismiddagene blir litt mer næringsrike da. Tomater og paprika til speilegg er jo godt. Kjøre på med masse av det samme på ostesmørbrødet samt løk, blir det mer næringsrikt. Hvorfor ikke masse grønnsaker i nudlene ? Mye bedre enn grandiosa er bare sånne tacolomper med masse grønnsaker på der også og ost på toppen. 

Lassismiddager kan lages sunnere uten at det kreves mye ekstra tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Men det går jo an å sørge for at disse lassismiddagene blir litt mer næringsrike da. Tomater og paprika til speilegg er jo godt. Kjøre på med masse av det samme på ostesmørbrødet samt løk, blir det mer næringsrikt. Hvorfor ikke masse grønnsaker i nudlene ? Mye bedre enn grandiosa er bare sånne tacolomper med masse grønnsaker på der også og ost på toppen. 

Lassismiddager kan lages sunnere uten at det kreves mye ekstra tid.

Løk i ostesmørbrødet? Så har man hørt det og!

Anonymkode: ec8d7...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, AnonymBruker said:

Løk i ostesmørbrødet? Så har man hørt det og!

Anonymkode: ec8d7...4ca

Nei, ligg unna. Det smaker ikke godt. Det blir nok godt hvis du surrer det først, og blander det med tomatsaus, men da er det plutselig ingen lassismiddag lenger.

Hele poenget er at man har max 4 ingredienser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Løk i ostesmørbrødet? Så har man hørt det og!

Anonymkode: ec8d7...4ca

Ja, jeg bruker masse løk og paprika på ostesmørbrødet :) Eller jeg bytter ut løken med purreløk. Kommer litt an på hva jeg har i kjøleskapet.

Ostesmørbrød er jo nesten det samme som pizza. Når jeg lager pizzafyll bruker jeg 3 hele paprika og to hele løk og ananas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Løk i ostesmørbrødet? Så har man hørt det og!

Anonymkode: ec8d7...4ca

Selvfølgelig har man det! Vi bruker en eller annen form for tomatsaus (ketchup, bbq-saus og sterk chilisaus blandet sammen), pizzakrydder og pepper, grillpølser i skiver, løk, purreløk, småtomater og ost. Er kjempegodt! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
18 timer siden, issomethingwrong skrev:

I går spiste jeg First Price tomatsuppe med makaroni. Kostet 5 kr for 2 poser, og 1 pose holdt til middag for 2 personer.

Pris: 1 kr 25 øre pr person for middag.

Det er mulig å leve billig.

Jeg har vanskelig for å forstå at dette kan være middag for en voksen mann. Verken sønnen, kjæresten eller x- mannen ville godtatt dette som middag. Ikke jeg eller datra heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg har vanskelig for å forstå at dette kan være middag for en voksen mann. Verken sønnen, kjæresten eller x- mannen ville godtatt dette som middag. Ikke jeg eller datra heller :)

Da jeg var liten hadde vi dårlig råd og det ble mye tomatsuppe. Var ingen som klagde ;) Høres litt fisefint ut å ikke godta det som middag. Ikke at man trenger spise det hele tiden, men en gang innimellom tar de færreste skade av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 minutter siden, Trine skrev:

Da jeg var liten hadde vi dårlig råd og det ble mye tomatsuppe. Var ingen som klagde ;) Høres litt fisefint ut å ikke godta det som middag. Ikke at man trenger spise det hele tiden, men en gang innimellom tar de færreste skade av ;)

Jo, men det blir litt mer mat om man putter oppi pølsebiter og kokte egg. Ellers blir det jo omtrent som å spise bare saus til middag :)

Jeg lager det aldri lenger fordi yngstejenta protester. Hun begynte å protestere for mange år siden under SFO- tiden. Det gikk visst mye i tomatsuppe på SFO .

Hun er et middagsmenneske da og hver dag får jeg en melding på jobb. - Hva skal vi ha til middag i dag ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jo, men det blir litt mer mat om man putter oppi pølsebiter og kokte egg. Ellers blir det jo omtrent som å spise bare saus til middag :)

Jeg lager det aldri lenger fordi yngstejenta protester. Hun begynte å protestere for mange år siden under SFO- tiden. Det gikk visst mye i tomatsuppe på SFO .

Hun er et middagsmenneske da og hver dag får jeg en melding på jobb. - Hva skal vi ha til middag i dag ? :)

Ja, det hadde jeg glemt. Vi hadde alltid egg oppi. Da jeg flyttet hjemmefra hadde jeg alltid ekstra makaroni oppi også. Endte egentlig med å bli makaroni med tomatsaus og egg. Var egentlig ganske godt. Men så fant jeg ut at det ble krig i magen av både egg og tomatsuppe så nå spiser jeg det ikke lenger. Pølsebiter hadde nok jeg protestert imot. Av en eller annen grunn så liker jeg ikke pølse oppi annen mat. Enten så spiser man pølse med lompe/pomes frites/potetmos eller potetsalat, ellerså spiser man ikke pølse :D

Jeg syns også middag er viktig og skulle vi ha noe jeg ikke likte så ble jeg skikkelig skuffa. Det blir jeg forsåvidt enda, om jeg har laget noe som viste seg å ikke være godt eller jeg spiser noe jeg ikke liker borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.8.2016 at 2.22, AnonymBruker skrev:

Og hva er din favoritt?

Anonymkode: ec8d7...4ca

En lassis, ekke det en omstreifer da, som har lite penger og lite kokemuligheter? Han spiser vel noe han finner på søppeldynga da...

Anonymkode: 111a3...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
7 minutter siden, Trine skrev:

Ja, det hadde jeg glemt. Vi hadde alltid egg oppi. Da jeg flyttet hjemmefra hadde jeg alltid ekstra makaroni oppi også. Endte egentlig med å bli makaroni med tomatsaus og egg. Var egentlig ganske godt. Men så fant jeg ut at det ble krig i magen av både egg og tomatsuppe så nå spiser jeg det ikke lenger. Pølsebiter hadde nok jeg protestert imot. Av en eller annen grunn så liker jeg ikke pølse oppi annen mat. Enten så spiser man pølse med lompe/pomes frites/potetmos eller potetsalat, ellerså spiser man ikke pølse :D

Jeg syns også middag er viktig og skulle vi ha noe jeg ikke likte så ble jeg skikkelig skuffa. Det blir jeg forsåvidt enda, om jeg har laget noe som viste seg å ikke være godt eller jeg spiser noe jeg ikke liker borte.

Heldigvis er hun ikke kresen hun :) Hun spiser alt, men hun vil altså ha skikkelig middag og det vil sønnen også. I går var det han som laget middag og da ble det taco selvfølgelig med kyllingkjøttdeig :)

Eldstedatteren var veldig kresen en periode da hun var yngre. Hun skulle bare ha kyllingsalat, fiskekaker eller fiskeboller. Heldigvis har det gått over og hun har blitt veldig flink med mat, ser jeg. Skal ikke ha noe « drittmat» og lager seg sunne retter. I Danmark får hun mye billig og god mat og det er jo fint for en fattig student :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Heldigvis er hun ikke kresen hun :) Hun spiser alt, men hun vil altså ha skikkelig middag og det vil sønnen også. I går var det han som laget middag og da ble det taco selvfølgelig med kyllingkjøttdeig :)

Eldstedatteren var veldig kresen en periode da hun var yngre. Hun skulle bare ha kyllingsalat, fiskekaker eller fiskeboller. Heldigvis har det gått over og hun har blitt veldig flink med mat, ser jeg. Skal ikke ha noe « drittmat» og lager seg sunne retter. I Danmark får hun mye billig og god mat og det er jo fint for en fattig student :)

Oi, da var eldstedatteren din mer kresen enn meg :) Jeg måtte uansett spise det jeg fikk servert, samme om jeg likte det eller ikke. Nå har jeg perioder hvor jeg kan være flink og lage skikkelig middag, men det er ikke så ofte. Jeg får vondt i føttene av å stå så å stå lenger enn nødvendig forran komfyren, eller lage mer oppvask enn jeg må, unngås så langt som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ellers blir det jo omtrent som å spise bare saus til middag :)

Med mye makaroni er det ikke stor forskjell på pasta med ketchup og tomatsuppe med (bare) makaroni. 

Jeg er ikke noe glad i tomatsuppe selv, men det hendte at gutta hadde det hvis de skulle spise alene og tiden var knapp, da minstemann var yngre.  Da brukte de gjerne "rett i koppen" som basis, med diverse tilsetninger etter ønske.  For junior var nok da sluttproduktet "makaroni med tomatsaus".     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Trine skrev:

Oi, da var eldstedatteren din mer kresen enn meg :) Jeg måtte uansett spise det jeg fikk servert, samme om jeg likte det eller ikke. Nå har jeg perioder hvor jeg kan være flink og lage skikkelig middag, men det er ikke så ofte. Jeg får vondt i føttene av å stå så å stå lenger enn nødvendig forran komfyren, eller lage mer oppvask enn jeg må, unngås så langt som mulig.

Da jeg var liten hadde vi ofte middager som speksild, torskerogn og blodpudding. Næringsrikt og billig, og jeg spiste det jo. Men særlig torskerogn og blodpudding avskyr jeg i dag :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
50 minutter siden, Xtra skrev:

Da jeg var liten hadde vi ofte middager som speksild, torskerogn og blodpudding. Næringsrikt og billig, og jeg spiste det jo. Men særlig torskerogn og blodpudding avskyr jeg i dag :blink:

Vi hadde spekesild, torskerogn og lungemos. Jeg spiste alt dette, men jeg brakk meg av fiskekaker. Når vi hadde det spiste jeg bare poteter med saus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Vi hadde spekesild, torskerogn og lungemos. Jeg spiste alt dette, men jeg brakk meg av fiskekaker. Når vi hadde det spiste jeg bare poteter med saus.

Jeg brekker meg nesten av tanken på den tørre, sure, fraktige torskerognen (snakker om slik i boks).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
57 minutter siden, Xtra skrev:

Da jeg var liten hadde vi ofte middager som speksild, torskerogn og blodpudding. Næringsrikt og billig, og jeg spiste det jo. Men særlig torskerogn og blodpudding avskyr jeg i dag :blink:

Vi hadde spekesild, torskerogn og lungemos. Jeg spiste alt dette, men jeg brakk meg av fiskekaker. Når vi hadde det spiste jeg bare poteter med saus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Nicklusheletida skrev:

Vi hadde spekesild, torskerogn og lungemos. Jeg spiste alt dette, men jeg brakk meg av fiskekaker. Når vi hadde det spiste jeg bare poteter med saus.

Ja, det leste jeg jo også over her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Xtra skrev:

Jeg brekker meg nesten av tanken på den tørre, sure, fraktige torskerognen (snakker om slik i boks).

Jeg spiser ikke det lenger jeg heller. Hos besteforeldrene mine fikk jeg ordentlig rogn og lever. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...