Gå til innhold

Babyshower


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er invitert på babyshower, har aldri vært på det før ,og lurer på om noen her har vært på det og vet liksom hva som skjer der.

Det er noen andre venner av den ventende moren som arrangerer det, men jeg ble invitert i siste liten siden jeg og er en venn av henne, jeg kjenner ikke de andre vennene... 

Det jeg lurer på  - pleier gjestene å ha med mat? Regner med at de vennene som arrangerer det står for maten... men ventes det at jeg har med noe? Regner med det er alkoholfritt siden moren ikke kan drikke, eller er det sånn at vennene drikker, så får moren alkoholfri cider? Hehe, tåpelig spørsmål, men jeg trenger litt sånn "babyshower for dummies"... det er jo en forholdsvis ny tradisjon her i Norge dette, de hadde ikke sånt i min tid da jeg ble mor... Det er jo en amerikansk tradisjon, har bare sett så vidt på tv - men i USA skal jo alt være så overdådig.
Jeg er ikke SÅ nær venninne med moren, så jeg vil jo ikke gå helt av skaftet hva gjelder gave heller.
Jeg regner med det forventes en gave i alle fall, så jeg har kjøpt et lite hentesett til babyen, er det innafor?

Forventes det gave til mor og tro? I så fall må jeg ha tips om passende gaver...

Hva skjer egentlig på en slik babyshower?

Anonymkode: 8303d...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er invitert på babyshower, har aldri vært på det før ,og lurer på om noen her har vært på det og vet liksom hva som skjer der.

Det er noen andre venner av den ventende moren som arrangerer det, men jeg ble invitert i siste liten siden jeg og er en venn av henne, jeg kjenner ikke de andre vennene... 

Det jeg lurer på  - pleier gjestene å ha med mat? Regner med at de vennene som arrangerer det står for maten... men ventes det at jeg har med noe? Regner med det er alkoholfritt siden moren ikke kan drikke, eller er det sånn at vennene drikker, så får moren alkoholfri cider? Hehe, tåpelig spørsmål, men jeg trenger litt sånn "babyshower for dummies"... det er jo en forholdsvis ny tradisjon her i Norge dette, de hadde ikke sånt i min tid da jeg ble mor... Det er jo en amerikansk tradisjon, har bare sett så vidt på tv - men i USA skal jo alt være så overdådig.
Jeg er ikke SÅ nær venninne med moren, så jeg vil jo ikke gå helt av skaftet hva gjelder gave heller.
Jeg regner med det forventes en gave i alle fall, så jeg har kjøpt et lite hentesett til babyen, er det innafor?

Forventes det gave til mor og tro? I så fall må jeg ha tips om passende gaver...

Hva skjer egentlig på en slik babyshower?

Anonymkode: 8303d...954

Finnes sikkert mange varianter, men antakelig er det eneste som forventes en liten gave til babyen eller evt. til mor. Mat og drikke tar man ikke med med mindre man blir bedt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

I Norge er Baby Shower som oftest alkoholfritt. Vanlig å ta med gave til barnet, ikke mor. Forskjellige leker er vanlig, noen kleine, andre morsomme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på to selv. 

Leker som f.eks quiz er vanlig.

en liten gave til baby, det du har kjøpt er jo supert:-)

hvis du skal ha med en matrett, får du antageligvis beskjed om dette

husk at det er hemmelig for personen det gjelder :-)

og til sist: det er ikke skummelt

det er "mor" som er i fokus;-)

Anonymkode: 064bc...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 10.10.2016 den 20.13, AnonymBruker skrev:

Har vært på to selv. 

Leker som f.eks quiz er vanlig.

en liten gave til baby, det du har kjøpt er jo supert:-)

hvis du skal ha med en matrett, får du antageligvis beskjed om dette

husk at det er hemmelig for personen det gjelder :-)

og til sist: det er ikke skummelt

det er "mor" som er i fokus;-)

Anonymkode: 064bc...66f

Er ikke nødvendigvis hemmelig for den kommende mor. Dette er nok 50/50. I statene har det i tradisjonens tro ikke vært hemmelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...