Gå til innhold

Trening uke 35


Lillemus

Anbefalte innlegg

Hah!

Mandag - 5,1 km / 55 min joggetur i marka med jentungen

Torsdag - 3 km / 21 min, joggetur med kjæreste

Fredag - 7,1 km / 60 min, transportjogging :)

Søndag - 3,4 km / en times rusletur med en venninne

Søndag - 6 km / 50 min joggetur alene

Fornøyd med denne uka. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Litt roligere uke for meg, i forhold til trening.

-Styrketrening mandag 

-Styrketrening onsdag

-Joggetur, 7 km onsdag. Tok en rekord på 5km :-)

Dvs jeg har løpt mye fortere i ungdommen, men må vel ha en ny tidsregning siden jeg hadde 15-20 år uten trening.

- ruslet ca 9 km i dag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: Syklet frem og tilbake til jobb - 14,6 km, samt 1 time badmintontrening 

Tirsdag: Tur i lysløypa med venninne  (vi gikk) - 5,7 km/1 time

Onsdag: Løp i skogen - 8,7 km, 1 time og 19 min

Fredag: 30 min badminton med ei venninne som ikke likte det, så det var ikke så mye trim akkurat... + 25 min styrketrening etterpå

Lørdag: Syklet 7,6 km + gikk i lysløypa 5,7 km/50 min

Lørdag og søndag tilbragte jeg utallige timer som heiagjeng på fotballcup, ikke så verst aktivitet det når sola steiker fra skyfri himmel 😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker meg at jeg leser disse trådene og vurderer å svare først og fremst de ukene jeg er fornøyd med treningen.

 

Så også denne uken, innimellom oppfølging av barna og konfirmasjonsforberedelser. Totalt sett fornøyd, selv om det ideelt sett skulle vært litt mer styrke:

 

Mandag: 1 time hard spinning intervall

Tirsdag: Rask gåtur med 200 m. stigning, 1 time

Onsdag: Cardio/styrke, totalt 1 t. 15 min.

Torsdag: Sykkeltur, kupert terreng, 1 time.

Lørdag: Sykkeltur, kupert terreng, 1 time

Søndag: Rask gåtur med 200 m. stigning, 1 time

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Travle tider nå, men det ble 3 økter på treningstudio.

Nå går jeg inn i ei uke hvor det er bare er i kveld og i morgenkveld jeg kan få til noe. Muligens Søndag også. Ellers blir jeg opptatt med andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gå/løpetur langs havet på fjell og svaberg. 

Satser på bedre uke nå, men den startet dessverre med ekstremt vonde bihuler og er oversauset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, cilie skrev:

En gå/løpetur langs havet på fjell og svaberg. 

Satser på bedre uke nå, men den startet dessverre med ekstremt vonde bihuler og er oversauset..

En tur ut er bedre enn ingen!

God bedring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

En tur ut er bedre enn ingen!

God bedring :-)

Takk for det! Ligger rett ut, hjemme fra jobb og har aldri følt meg sykere. Dum start. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke følge med på hvor mye jeg går, men forrige uke gikk jeg 9-10 km hver dag, fordelt på to turer. Tempoet varierer alt ettersom hunden er løs eller i bånd og om det er mest spennende å snuse på bakken eller finne den løpetispa som har fylt hele skogen med deilig lukt. Endomondo mener snittfarta er 4,8-5 km/t. Maksfart på 10 km/t. faktisk. Det må ha vært en nedoverbakke :P Vet ikke om det kan kalles trim engang, blir svett på den ene turen for den har en skikkelig bratt oppoverbakke og mine herlige piller gjør meg lett svett. På den andre turen er det ikke alltid jeg blir svett. Det føles ikke riktig å skrive det i en trenings-tråd ihvertfall, er jo bare på tur med hunden. Men det er ihvertfall det jeg "trente" forrige uke. Hadde kanskje vært bedre å skrevet uka før for da gikk jeg 15 km på en fjelltur og hadde visst nok trasket ca 20 000 skritt den dagen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎06‎.‎09‎.‎2016 at 10.08, cilie skrev:

Takk for det! Ligger rett ut, hjemme fra jobb og har aldri følt meg sykere. Dum start. 

Er du bedre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, påskelilje skrev:

Er du bedre?

 

Mindre "sausa" og ekstrem-vondt i bihulene, men dessverre fortsatt veldig slapp, tungpustet, hoster og vondt i hodet. Hjemme fra jobb på dag 3 og blir veldig stresset av det😭 Ser ut til å bli en dårlig uke til... Takk som spør :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, cilie skrev:

Mindre "sausa" og ekstrem-vondt i bihulene, men dessverre fortsatt veldig slapp, tungpustet, hoster og vondt i hodet. Hjemme fra jobb på dag 3 og blir veldig stresset av det😭 Ser ut til å bli en dårlig uke til... Takk som spør :) 

Utrolig kjedelig å være syk! Nå er det heldigvis lenge siden jeg har vært det.

Jeg har derimot fått litt vondt i ryggen igjen, og har vært to ganger hos kiropraktor. Han sier jeg må ta det litt ro med trening, og det var så utrolig kjipt å høre, fordi jeg har jo endelig kommet i så god rutine med trening og aktivitet! Og så får jeg ikke lov til det.... Jeg kan gå turer, men ikke lange turer, kan sykle, men ikke langt (det er greit), å gå på tyttebærtur på onsdag var noe av det dummeste jeg kunne gjort for ryggen (veldig mye bøying opp og ned), og badminton var kanskje greit, men ikke for mye... Kjipt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, påskelilje skrev:

Utrolig kjedelig å være syk! Nå er det heldigvis lenge siden jeg har vært det.

Jeg har derimot fått litt vondt i ryggen igjen, og har vært to ganger hos kiropraktor. Han sier jeg må ta det litt ro med trening, og det var så utrolig kjipt å høre, fordi jeg har jo endelig kommet i så god rutine med trening og aktivitet! Og så får jeg ikke lov til det.... Jeg kan gå turer, men ikke lange turer, kan sykle, men ikke langt (det er greit), å gå på tyttebærtur på onsdag var noe av det dummeste jeg kunne gjort for ryggen (veldig mye bøying opp og ned), og badminton var kanskje greit, men ikke for mye... Kjipt...

Er det virkelig sånn? Jeg trodde man skulle være aktiv når man hadde vondt i ryggen. Sykling er i alle fall ikke slitsomt for ryggen. Ikke løping heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Gargamel skrev:

Er det virkelig sånn? Jeg trodde man skulle være aktiv når man hadde vondt i ryggen. Sykling er i alle fall ikke slitsomt for ryggen. Ikke løping heller.

Jeg holdt på å svare samme; for de aller fleste typer ryggsmerter er det best å holde seg i bevegelse.

 

Man skal imidlertid velge sine aktiviteter med omhu. Jeg har f.eks. en skjevhet nederst i ryggen som volder meg litt smerter av og til, og som gjør at jeg bør unngå diverse aktiviterer med skjev/vridd belastning (i samråd med naprapat). Herunder dessverre jogging, som jeg savner, men jeg har forsøkt meg litt og merker at det ikke er lurt. Dermed begrenser jeg turene ute til gå- og sykkelturer, og supplerer med spinning og ellipsemaskin på treningssenteret. Å være mye i bevegelse, samt å strekke hver dag, er alfa og omega for ryggen min.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Gargamel skrev:

Er det virkelig sånn? Jeg trodde man skulle være aktiv når man hadde vondt i ryggen. Sykling er i alle fall ikke slitsomt for ryggen. Ikke løping heller.

Jeg ble ganske overrasket da han sa det, fordi jeg, slik som du, har oppfattet at det beste en kan gjøre når en har vondt i ryggen, er å være i aktivitet. Men han sa at jeg bør være i noe aktivitet, men også hvile. Det som har skjedd er at jeg har ekstremt stramme muskelknuter i setemuskulaturen flere steder, og for å kompensere det, har korsryggen vridd noe på seg slik at jeg har fått et betent område som er vondt :-( Har hatt det før noen ganger, men nå har jeg hatt et halvt år helt uten vondt i ryggen. Da det begynte igjen for et par uker siden, tenkte jeg det var lurt å gå litt tidlig til kiropraktor denne gangen. 

Det jeg skal være absolutt mest forsiktig med er aktivitet der jeg bøyer og strekker ryggen mye. Jeg bør heller gjøre statiske styrkeøvelser (planke, armhevinger, hofteløft etc) og gå rolige turer nå de nærmeste dagene. Han sa at det var bedre at jeg tok det litt rolig noen dager eller en ukes tid nå, enn at ryggen slo seg helt vrang og det ble fire måneder helt uten trening pga veldige smerter.... Ble litt skremt...

Fy søren så vondt det gjør når han trykker på de muskelknutene!!! Jeg stønner og hyler av smerte, selv om det bare er noen sekunder om gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg holdt på å svare samme; for de aller fleste typer ryggsmerter er det best å holde seg i bevegelse.

 

Man skal imidlertid velge sine aktiviteter med omhu. Jeg har f.eks. en skjevhet nederst i ryggen som volder meg litt smerter av og til, og som gjør at jeg bør unngå diverse aktiviterer med skjev/vridd belastning (i samråd med naprapat). Herunder dessverre jogging, som jeg savner, men jeg har forsøkt meg litt og merker at det ikke er lurt. Dermed begrenser jeg turene ute til gå- og sykkelturer, og supplerer med spinning og ellipsemaskin på treningssenteret. Å være mye i bevegelse, samt å strekke hver dag, er alfa og omega for ryggen min.

Jeg har jo endelig begynt å like (og har kommet i en såpass god form nå at jeg klarer det) jogging/løping. Så jeg har jo ikke lyst til å slutte med det. Men for all del - jeg kan jo droppe det akkurat nå i helga da :-)

Det med strekking/tøying av setemuskulaturen har jeg slurvet med siden jeg var hos kiropraktoren sist, og det er vel hovedårsaken til at jeg nå har vondt igjen :-( Kjedelig, men visstnok nødvendig da, for min kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg får vel være takknemlig for at rumpa mi er fri for knuter. Det høres ikke bra ut.

Også jeg som løper med "tøfler" på asfalten og aldri tøyer ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg får vel være takknemlig for at rumpa mi er fri for knuter. Det høres ikke bra ut.

Også jeg som løper med "tøfler" på asfalten og aldri tøyer ut.

Jeg som syntes at rompa mi var blitt så mye strammere og finere nå etter at jeg tok meg selv i nakken og kom meg i form med trening.... , og så er det vonde muskelknuter :-( Ikke løper jeg noe særlig på asfalt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

Jeg ble ganske overrasket da han sa det, fordi jeg, slik som du, har oppfattet at det beste en kan gjøre når en har vondt i ryggen, er å være i aktivitet. Men han sa at jeg bør være i noe aktivitet, men også hvile. Det som har skjedd er at jeg har ekstremt stramme muskelknuter i setemuskulaturen flere steder, og for å kompensere det, har korsryggen vridd noe på seg slik at jeg har fått et betent område som er vondt :-( Har hatt det før noen ganger, men nå har jeg hatt et halvt år helt uten vondt i ryggen. Da det begynte igjen for et par uker siden, tenkte jeg det var lurt å gå litt tidlig til kiropraktor denne gangen. 

Det jeg skal være absolutt mest forsiktig med er aktivitet der jeg bøyer og strekker ryggen mye. Jeg bør heller gjøre statiske styrkeøvelser (planke, armhevinger, hofteløft etc) og gå rolige turer nå de nærmeste dagene. Han sa at det var bedre at jeg tok det litt rolig noen dager eller en ukes tid nå, enn at ryggen slo seg helt vrang og det ble fire måneder helt uten trening pga veldige smerter.... Ble litt skremt...

Fy søren så vondt det gjør når han trykker på de muskelknutene!!! Jeg stønner og hyler av smerte, selv om det bare er noen sekunder om gangen!

Da har vi noe felles, jeg får også vridning i korsryggen grunnet stramme setemuskler (med mer). Knuter har jeg dog ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Xtra skrev:

Da har vi noe felles, jeg får også vridning i korsryggen grunnet stramme setemuskler (med mer). Knuter har jeg dog ikke.

Vet ikke helt hva som er forskjellen på stramme setemuskler og muskelknuter. Jeg har "oppdaget" disse musklene i løpet av det siste året, og de har blitt strammere og strammere, men det har tippet over til at noen punkter er ekstremt ømme, og det er syyykt vondt når kiropraktoren trykker på dem. Jeg trykker litt jeg også, men klarer jo ikke å legge noe vekt på det (heldigvis...), så det er nok mer effektfullt når han gjør det, som vet hvor det er lurt å trykke.

Når han tøyer de musklene mine, får han jo voldsom kraft sammenliknet med når jeg tøyer selv. Jeg klarer jo ikke å bruke min kroppstyngde i det hele tatt. Men skal bli mer nøye med tøyingen likevel. Får ta frem noen av yogaøvelsene jeg gjorde i fjor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...