Gå til innhold

Trening uke 37


påskelilje

Anbefalte innlegg

(før jeg begynner på selve innlegget må jeg bare grrrr-e litt og si at jeg skrev et langt innlegg her i går fra mobilen, og når jeg trykket på "start nytt emne", forsvant det bare! Dette har skjedd flere ganger før - jeg kan altså ikke lage nye innlegg fra mobilen :-( Ferdig grrrr-et.)

Vel - uka som var, var litt spesiell, fordi jeg var bortreist tre dager, fikk da ikke syklet, og var ikke helt i form i helga. Men trim ble det likevel :)

Mandag: 1 time og 10 minutter badmintontrening

Tirsdag: Turist i Oslo - 5-6 km gåing gatelangs (glemte å sette på Endomondoen)

Onsdag: Turist i Oslo - 5-6 km gåing gatelangs (glemte å sette på Endomondoen) + 3000 meter svømming på 1 time og 32 minutter :lol::lol::lol:

Torsdag: Turist i Oslo - 8 km gåing gatelangs

Søndag: 4 km søndagstur (turen skulle være lenger, men en pottesur 12-åring saboterte det...) + at jeg stod 3,5 time i kafe (dugnad) - å hjelpes meg så tungt det er med sånn stå-gå-stå-stå-gå-jobb! De som jobber slik hver dag har min største respekt! Jeg satt ned i max tre minutter i løpet av de timene. Vil ikke kalle det trim, men jeg ble sliten av det i alle fall.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forrige uke ble det bare to økter på meg:

Onsdag 10 km 1,5 time  joggetur/litt gange

Torsdag - 4 km / 30 min rolig joggetur med kjæresten

Helgen gikk med til å forberede feiring av 18-åringen. :) Leiligheten min er nemlig ikke sånn at det holder med 3 min med støvsugeren og så er det bare å slippe inn 10 gjester....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg med her. Har  nettopp begynt å trene etter en laang periode hvor kroppen har ligget brakk pga fysisk og psykisk sykdom.  Skal trene meg sakte opp igjen. 

Tirsdag: Rolig tur - 30 min

Onsdag: Rolig tur - 30 min

Torsdag: Lett styrke - 50 min

Fredag: Medium styrke med apparater - 60 min

Lørdag: Medium tur - 40 min

Kroppen er tung og vanskelig å få igang, trenger 20 min før det føles godt. Etter denne uka så føler jeg at jeg er på rett spor.

Endret av emilie321
Glemte ant min
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en standard-uke, sånn som der har blitt denne høsten :

Mandag sykling til og fra jobb pluss styrketrening 

Tirsdag: jogget 10 km rolig

Onsdag: sykling pluss styrketrening 

Fredag: styrketrening 

Lørdag: Jogget 5 km fort.

Jeg skrev at jeg jogger i tøfler på asfalten, men det er skryt/halvsannhet. Jeg bruker sko med masse demping (hoka) på de lange turene, men har i det siste brukt minimale sko på de korte turene. For et år siden taklet jeg ikke sånne sko i det hele tatt, og jeg er fortsatt litt usikker på hvor lurt det kan være.

Jeg kjøpte et nytt par som fortsatt er lette og "raske", men som har litt mer demping og støtte enn en gymsokk. Satser på at det er lurere, men bruker fortsatt Hoka på lange turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Lillemus skrev:

Helgen gikk med til å forberede feiring av 18-åringen. :) Leiligheten min er nemlig ikke sånn at det holder med 3 min med støvsugeren og så er det bare å slippe inn 10 gjester....

Haha! Ikke mitt hus heller!

Apropos støvsuging - i går da jeg kom fra jobb hadde 12-åringen støvsuget, tørket støv, ryddet kjøkkenet og satt på poteter - uten at jeg hadde spurt! Det har vel aldri hendt før (med henne)! Det er håp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, emilie321 skrev:

Henger meg med her. Har  nettopp begynt å trene etter en laang periode hvor kroppen har ligget brakk pga fysisk og psykisk sykdom.  Skal trene meg sakte opp igjen. 

Tirsdag: Rolig tur - 30 min

Onsdag: Rolig tur - 30 min

Torsdag: Lett styrke - 50 min

Fredag: Medium styrke med apparater - 60 min

Lørdag: Medium tur - 40 min

Kroppen er tung og vanskelig å få igang, trenger 20 min før det føles godt. Etter denne uka så føler jeg at jeg er på rett spor.

Så bra! Kjempeflott at du kommer deg ut på tur flere ganger i uka :):):)

Og det er veldig lurt å trene styrke! Jeg må komme inn på sporet igjen med styrketrening, har plutselig hatt et par-tre uker uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Gargamel skrev:

Det ble en standard-uke, sånn som der har blitt denne høsten :

Mandag sykling til og fra jobb pluss styrketrening 

Tirsdag: jogget 10 km rolig

Onsdag: sykling pluss styrketrening 

Fredag: styrketrening 

Lørdag: Jogget 5 km fort.

Jeg skrev at jeg jogger i tøfler på asfalten, men det er skryt/halvsannhet. Jeg bruker sko med masse demping (hoka) på de lange turene, men har i det siste brukt minimale sko på de korte turene. For et år siden taklet jeg ikke sånne sko i det hele tatt, og jeg er fortsatt litt usikker på hvor lurt det kan være.

Jeg kjøpte et nytt par som fortsatt er lette og "raske", men som har litt mer demping og støtte enn en gymsokk. Satser på at det er lurere, men bruker fortsatt Hoka på lange turer.

Joggesko med støtte som en gymsokk høres ikke bra ut for verken ankler, knær eller rygg. På med skikkelige sko!

Sier jeg, som fremdeles har de gamle skoene mine.... spurte jo her i fjor om joggesko, men håpet på å finne noen på salg, noe jeg ikke gjorde, og dermed har jeg ikke kjøpt nye.... Prøvde et par Hoka i fjor høst, og de så jo gode ut, selv om de var litt spesielle... Du er fornøyd med dem altså? Trenger et par jeg kan løpe på asfalt med uten å ødelegge ryggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, cilie skrev:

Jeg var sykmeldt forrige uke, så dårlig med trening.

Things can only get better, heter vel en sang ;) 

Det er så kjedelig å være syk! Håper formen er stigende denne uka.

I dag da jeg syklet til jobb, var det mye kjøligere enn tidligere, og jeg tenkte faktisk tanken at det hadde vært utrolig kjipt å bli forkjølet nå, sånn at jeg kommer ut av den gode rutinen jeg har med sykling og annen trening. Så jeg heiv på meg ulltrøya under sykkeljakka, og det var godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

3 turer på treningstudioet og 2 mil søndagstur. Søndagsturen kjennes i rompe og lår fortsatt. :)

I dag er siste arbeidsdag før høstferie. Juhu ! :D Neste søndag kan jeg rapportere om fjellturer :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 9 km gange på sti/skogsvei
Tirsdag: 4 km gange på sti/skogsvei, 4 km gange utenfor sti i fjellterreng med 20 kg på ryggen
Onsdag: 14 km gange utenfor sti i fjellterreng
Torsdag: 4 km gange på sti med 20 kg på ryggen.
Fredag: 8 km gange på sti/skogsvei
Lørdag: 16 km gange utenfor sti i fjellterreng, med lett sekk.
Søndag: 8 km gange på sti/skogsvei


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, påskelilje skrev:

Det er så kjedelig å være syk! Håper formen er stigende denne uka.

I dag da jeg syklet til jobb, var det mye kjøligere enn tidligere, og jeg tenkte faktisk tanken at det hadde vært utrolig kjipt å bli forkjølet nå, sånn at jeg kommer ut av den gode rutinen jeg har med sykling og annen trening. Så jeg heiv på meg ulltrøya under sykkeljakka, og det var godt!

Takk! Ser ut til at det blir lite trening nå og dessverre.... men gleder meg til å komme i gang etter hvert. 

 Lurt å kle seg etter været nå, ja. 

Apropos joggesko; synes du skal investere i et par nye. Følg med på nettsiden til xxl-sport, der er det tilbud innimellom, og du får samme pris på skoene i butikk som på nettet - men må si fra om det. Jeg kjøper to par joggesko i året, men mulig jeg sliter de unormalt mye. Så du fikk tips om Asics Nimbus, og den lurer jeg på å kjøpe nå igjen. Vært fornøyd med den før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, påskelilje skrev:

Joggesko med støtte som en gymsokk høres ikke bra ut for verken ankler, knær eller rygg. På med skikkelige sko!

Sier jeg, som fremdeles har de gamle skoene mine.... spurte jo her i fjor om joggesko, men håpet på å finne noen på salg, noe jeg ikke gjorde, og dermed har jeg ikke kjøpt nye.... Prøvde et par Hoka i fjor høst, og de så jo gode ut, selv om de var litt spesielle... Du er fornøyd med dem altså? Trenger et par jeg kan løpe på asfalt med uten å ødelegge ryggen...

Asics Nimbus 18. :wub:  Høres ut som noe fra Harry Potter, men det finnes ikke bedre sko for min fot i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, påskelilje skrev:

Så bra! Kjempeflott at du kommer deg ut på tur flere ganger i uka :):):)

Og det er veldig lurt å trene styrke! Jeg må komme inn på sporet igjen med styrketrening, har plutselig hatt et par-tre uker uten.

Takk for fin tilbakemelding 

Idag var kroppen blytung, ville bare legge meg under dyna igjen. Greide heldigvis å komme meg avgårde på trening. 

Er fasinert av kroppen, den hyler at den ikke vil røre på seg, men etter 20 min så blir den mer og mer villig til å fortsette å trene. Etter treningen føler jeg meg så utrolig mye bedre. Vet jo også at jo bedre form jeg kommer i , jo gøyere blir treningen. 

Er litt misunnelig på dere som kan jogge, det kan ikke jeg pga en protese. Får heller fokusere på det jeg faktisk greier, ikke lett bestandig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, emilie321 skrev:

Takk for fin tilbakemelding 

Idag var kroppen blytung, ville bare legge meg under dyna igjen. Greide heldigvis å komme meg avgårde på trening. 

Er fasinert av kroppen, den hyler at den ikke vil røre på seg, men etter 20 min så blir den mer og mer villig til å fortsette å trene. Etter treningen føler jeg meg så utrolig mye bedre. Vet jo også at jo bedre form jeg kommer i , jo gøyere blir treningen. 

Er litt misunnelig på dere som kan jogge, det kan ikke jeg pga en protese. Får heller fokusere på det jeg faktisk greier, ikke lett bestandig.

Jeg kan også kjenne det der, at kroppen er blytung, og jeg diskuterer voldsomt med meg selv (Hvorfor gidde du å presse deg sånn til dette, det er jo bare såååå tungt/ kom igjen nå, hvis du bare holder ut litt til, så går det mye bedre, og du vet at du blir kjempefornøyd med deg selv når du er ferdig!)

Så bra at du ser hvilke muligheter du har for trening, og ikke fokuserer på begrensningene! Kan du sykle? Det er fin trim det også :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Trine skrev:

Oh det glemte jeg, jeg løp også, ca 50 m :D Det var ingen god idé, hilsen hælen ;)

Uff da!

Ikke lov å løpe, Trine!

Men du verden, så langt du går i løpet av en uke!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lillemus skrev:

Asics Nimbus 18. :wub:  Høres ut som noe fra Harry Potter, men det finnes ikke bedre sko for min fot i alle fall!

Hva slags type fot har du da?

Jeg har brede store føtter... (misunner de som har sånne små smale feminine.... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...