Gå til innhold

Trening uke 37


påskelilje

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg kan også kjenne det der, at kroppen er blytung, og jeg diskuterer voldsomt med meg selv (Hvorfor gidde du å presse deg sånn til dette, det er jo bare såååå tungt/ kom igjen nå, hvis du bare holder ut litt til, så går det mye bedre, og du vet at du blir kjempefornøyd med deg selv når du er ferdig!)

Så bra at du ser hvilke muligheter du har for trening, og ikke fokuserer på begrensningene! Kan du sykle? Det er fin trim det også :-)

 

Jeg kan både sykle, ro og elipsemaskin. 

Idag syklet jeg i 15 min pluss 65 min med vekter. Har tenkt å begynne med elipsemaskin til uka. Er i ekstremt dårlig form etter å ha ligget lenge på sykehus i sommer ( mye sengeleie)

Har en tendens til å glemme at jeg ikke tåler så mye inntrykk så jeg blir i perioder litt for aktiv. Går da på en skikkelig smell igjen. Håper jeg nå har lært og tar en forsiktig opptrening . Blir bare så ivrig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, påskelilje skrev:

Hva slags type fot har du da?

Jeg har brede store føtter... (misunner de som har sånne små smale feminine.... )

De passer brede, normal- pronerende føtter. Har meget god demping. Er kanskje bittelitt tyngre enn noen av modellene, men ikke påfallende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

Uff da!

Ikke lov å løpe, Trine!

Men du verden, så langt du går i løpet av en uke!!!!

Nei, det er visst ikke lov å løpe, men noen ganger er det moro å tøyse litt med hunden min og løpe avgårde mens han står oppslukt i en eller annen deilig lukt. Han blir helt satt ut og kommer i hundre etter meg. Jaja, små gleder ;)

Ble litt ekstra langt forrige uke siden det var så fint vær og mygg og sau har forlatt fjellet. Får svi litt for det nå, men det var verdt det. Det hjelper å gå når det er kaos i toppen :) Teltet fra tirsdag til torsdag og var på dagstur på lørdag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, påskelilje skrev:

Joggesko med støtte som en gymsokk høres ikke bra ut for verken ankler, knær eller rygg. På med skikkelige sko!

Sier jeg, som fremdeles har de gamle skoene mine.... spurte jo her i fjor om joggesko, men håpet på å finne noen på salg, noe jeg ikke gjorde, og dermed har jeg ikke kjøpt nye.... Prøvde et par Hoka i fjor høst, og de så jo gode ut, selv om de var litt spesielle... Du er fornøyd med dem altså? Trenger et par jeg kan løpe på asfalt med uten å ødelegge ryggen...

Disse har jeg, de har veldig god demping og veier ca. ingenting. Jeg har brede føtter. De er litt små i str. som alle Hoka-skoa er. Jeg har str 38 i dem og bruker ellers 36-37. De er ikke så smale, det var faktisk lengden som gjorde at jeg måtte opp i str. Nå skal det jo sies at jeg ikke driver og løper, men jeg har testet ekstremt mange sko som skal ha god demping og Hoka kommer, uten tvil, på topp.

https://www.oslosportslager.no/produkt/hoka-clifton-2-lopesko-dame-39655.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, påskelilje skrev:

Joggesko med støtte som en gymsokk høres ikke bra ut for verken ankler, knær eller rygg. På med skikkelige sko!

Sier jeg, som fremdeles har de gamle skoene mine.... spurte jo her i fjor om joggesko, men håpet på å finne noen på salg, noe jeg ikke gjorde, og dermed har jeg ikke kjøpt nye.... Prøvde et par Hoka i fjor høst, og de så jo gode ut, selv om de var litt spesielle... Du er fornøyd med dem altså? Trenger et par jeg kan løpe på asfalt med uten å ødelegge ryggen...

Ja, jeg anbefaler Hoka hvis målet er å ikke få vondt noe sted. Jeg har 3 andre par +piggsko nå, og det er Hoka jeg bruker mest. Jeg har ingen andre sko som er direkte sammenlignbare, så jeg kan ikke si om Hoka er bedre enn Asics Nimbus eller hva det nå heter.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, påskelilje skrev:

Hva slags type fot har du da?

Jeg har brede store føtter... (misunner de som har sånne små smale feminine.... )

Asics-skoene er ganske brede og de passer selv min fot som har hallux valgus og dermed er ganske så bred foran. Stikk innom en sportsbutikk og prøv da vel. :) De er grisedyre, men om du skal løpe en del så er de verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...