Gå til innhold

Du som jobber, misunner du de som slipper?


AnonymBruker

Du som jobber, misunner du de som slipper?  

14 stemmer

  1. 1. Du som jobber, misunner du de som slipper?

    • Ja
      0
    • Nei
      10
    • Både og
      1
    • Slipper å jobbe
      3


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du som jobber, misunner du de som slipper?

Anonymkode: 1aebf...7ac

Dette må være den 714de gangen du spør om dette. Hvorfor spør du igjen og igjen? Du får jo de samme svarene hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Lillemus said:

Dette må være den 714de gangen du spør om dette. Hvorfor spør du igjen og igjen? Du får jo de samme svarene hver gang.

Nei, jeg vet ikke. Det virker jo som man er "under".

Anonymkode: 1aebf...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor "alle" jeg snakker med virker til å mene at det er så tung og vanskelig å jobbe at de som kan være hjemme er heldige, og at det er "deilig".

Når alle på dette forumet mener at sånne mennesker nær sagt ikke eksisterer???

Anonymkode: 1aebf...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor "alle" jeg snakker med virker til å mene at det er så tung og vanskelig å jobbe at de som kan være hjemme er heldige, og at det er "deilig".

Når alle på dette forumet mener at sånne mennesker nær sagt ikke eksisterer???

Anonymkode: 1aebf...7ac

Er dette folk med tunge manuelle yrker?

Anonymkode: 43361...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutes ago, AnonymBruker said:

Er dette folk med tunge manuelle yrker?

Anonymkode: 43361...c2f

Nei. Ingen av dem ville jeg kalt tunge. Men de mener nok det er umoralsk av meg å ikke grave grøfter... med spade. I og med at jeg ikke kan noe annet.

Anonymkode: 1aebf...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo samle alle de trygda i en gjeng som man kjører ut for å harve jorder med spade (spare diesel). For de evner ikke mer enn det. Eller lempe stein fra A til B, og så tilbake.

Da har de i alle fall jobbet for føden...

Anonymkode: 1aebf...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Ingen av dem ville jeg kalt tunge. Men de mener nok det er umoralsk av meg å ikke grave grøfter... med spade. I og med at jeg ikke kan noe annet.

Anonymkode: 1aebf...7ac

Jeg har aldri opplevd at alle klager over hvor tungt og vanskelig det er å jobbe. Men mulig jeg ikke tar inn disse signalene?

Hvem vet.

Anonymkode: 43361...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg har aldri opplevd at alle klager over hvor tungt og vanskelig det er å jobbe. Men mulig jeg ikke tar inn disse signalene?

Hvem vet.

Anonymkode: 43361...c2f

Har ikke du AS?

Anonymkode: 1aebf...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Ingen av dem ville jeg kalt tunge. Men de mener nok det er umoralsk av meg å ikke grave grøfter... med spade. I og med at jeg ikke kan noe annet.

Anonymkode: 1aebf...7ac

Jeg vet ikke hvorfor du ikke jobber, men kommentarer som ovennevnte kan jo skyldes at dem som sier dette ikke har forståelse for årsaken til at du ikke jobber. Det er jo det samme med sykemeldinger - lettere for utenverdenen å forstå sykemelding pga lungebetennelse enn pga depresjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor "alle" jeg snakker med virker til å mene at det er så tungt og vanskelig å jobbe at de som kan være hjemme er heldige, og at det er "deilig".

Anonymkode: 1aebf...7ac

Hvorfor skriver du "alle" i anførselstegn?  Hvor mange handler det egentlig om?  Noen her skriver at det omtrent ikke snakker med noen, da blir jo "alle jeg snakker med" svært få.  Det er stor forskjell på "alle jeg snakker med" og "alle jeg diskuterer dette temaet med".  Man skulle tro at emnet blir raskt utdebattert når saken er kjent.  Jeg har tre venninner som er uføretrygdet (av helt forskjellige årsaker), og det er ikke noe vi pleier å snakke om.  De vet at jeg jobber, jeg vet at de ikke jobber lenger, ferdig med det.  Mens de var i mer akutte sykdomsfaser og underveis i prosessen, snakket vi oftere om det.       

Hva mener du med at de "virker til å mene"?  Uttrykker de dette selv, eller er det noe tolkning med i bildet her? 

Er du sikker på at du ikke misforstår det de eventuelt sier - noen kan bli litt overrumplet og si "åh, så deilig da" eller noe sånt, hvis de blir overrasket over å få vite at en person uten synlig sykdom, ikke er i arbeid.  Det betyr ikke at de er misunnelige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vi ikke diskutert dette x antall ganger? 

Jeg tror vel ingen!!! misunner uføre mennesker. Det er trist å være så syk at man ikke kan delta i arbeidslivet. 

Jeg kan misunne de som har så stor fleksibilitet både jobbmessig og økonomisk at det lar seg gjøre å ta lengre friperioder og reise. #leiavrutinelivet. #vilreise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, morsan said:

Jeg vet ikke hvorfor du ikke jobber, men kommentarer som ovennevnte kan jo skyldes at dem som sier dette ikke har forståelse for årsaken til at du ikke jobber. Det er jo det samme med sykemeldinger - lettere for utenverdenen å forstå sykemelding pga lungebetennelse enn pga depresjon. 

Det kan vel være det. Men er ikke sikker på om jeg er "syk" heller.

Anonymkode: 1aebf...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, laban said:

Hvorfor skriver du "alle" i anførselstegn?  Hvor mange handler det egentlig om?  Noen her skriver at det omtrent ikke snakker med noen, da blir jo "alle jeg snakker med" svært få.  Det er stor forskjell på "alle jeg snakker med" og "alle jeg diskuterer dette temaet med".  Man skulle tro at emnet blir raskt utdebattert når saken er kjent.  Jeg har tre venninner som er uføretrygdet (av helt forskjellige årsaker), og det er ikke noe vi pleier å snakke om.  De vet at jeg jobber, jeg vet at de ikke jobber lenger, ferdig med det.  Mens de var i mer akutte sykdomsfaser og underveis i prosessen, snakket vi oftere om det.      

Nei, men hvis man f.eks. veksler noen ord med en onkel en gang, eller overhører folk snakke om ting på butikken (f.eks.)

2 hours ago, laban said:

Hva mener du med at de "virker til å mene"?  Uttrykker de dette selv, eller er det noe tolkning med i bildet her? 

Det er "ingen" som bare sier det de mener, og står for det. "Alle" bare går rundt og antyder og hinter. Det syns jeg ikke noe om, men de mener det de mener?

2 hours ago, laban said:

Er du sikker på at du ikke misforstår det de eventuelt sier - noen kan bli litt overrumplet og si "åh, så deilig da" eller noe sånt, hvis de blir overrasket over å få vite at en person uten synlig sykdom, ikke er i arbeid.  Det betyr ikke at de er misunnelige. 

I noen tilfeller kan det kanskje være snakk om at de bare sier noe uten å tenke som de kanskje ikke står for i bokstavelig forstand. Eller hvordan man skal si det.

Anonymkode: 1aebf...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, cilie said:

Har vi ikke diskutert dette x antall ganger? 

Jeg tror vel ingen!!! misunner uføre mennesker. Det er trist å være så syk at man ikke kan delta i arbeidslivet. 

Jeg kan misunne de som har så stor fleksibilitet både jobbmessig og økonomisk at det lar seg gjøre å ta lengre friperioder og reise. #leiavrutinelivet. #vilreise

Men de mener kanskje man ikke er syk og egentlig ufør.

Anonymkode: 1aebf...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men hvis man f.eks. veksler noen ord med en onkel en gang, eller overhører folk snakke om ting på butikken (f.eks.)

Det er "ingen" som bare sier det de mener, og står for det. "Alle" bare går rundt og antyder og hinter. Det syns jeg ikke noe om, men de mener det de mener?

Anonymkode: 1aebf...7ac

Dette er jo et stykke unna "alle jeg snakker med", som du skrev i startinnlegget, ikke sant? 

Jeg kan forsikre deg at de færreste er så opptatt av deg eller trygdede generelt, at de gidder snakke om temaet når du passerer i butikken.  Antydninger og hint kan du se bort fra, jeg tror du er så følsom for sånt at du tror statsministeren refser akkurat deg i nyttårstalen. 

Svært mange har en onkel eller tante eller nabo som ikke er helt god.  Da bestemmer man seg bare for at vedkommende ikke har injurierende kraft og trykker "ignore". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men de mener kanskje man ikke er syk og egentlig ufør.

Anonymkode: 1aebf...7ac

Jeg skjønner veldig godt hvordan du tenker.  Jeg tror likevel du bare må godta at sånn er det. Noen vil tenke sånn, og det får man ikke endret. Situasjonen blir bare verre om man tillater de tankene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutes ago, laban said:

Dette er jo et stykke unna "alle jeg snakker med", som du skrev i startinnlegget, ikke sant? 

Jeg kan forsikre deg at de færreste er så opptatt av deg eller trygdede generelt, at de gidder snakke om temaet når du passerer i butikken.  Antydninger og hint kan du se bort fra, jeg tror du er så følsom for sånt at du tror statsministeren refser akkurat deg i nyttårstalen. 

Svært mange har en onkel eller tante eller nabo som ikke er helt god.  Da bestemmer man seg bare for at vedkommende ikke har injurierende kraft og trykker "ignore". 

Men er det noen som ikke er sånn / mener slikt da? Altså i mitt tilfelle.

Anonymkode: 1aebf...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...