Gå til innhold

Du som jobber, misunner du de som slipper?


AnonymBruker

Du som jobber, misunner du de som slipper?  

14 stemmer

  1. 1. Du som jobber, misunner du de som slipper?

    • Ja
      0
    • Nei
      10
    • Både og
      1
    • Slipper å jobbe
      3


Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men er det noen som ikke er sånn / mener slikt da? Altså i mitt tilfelle.

Anonymkode: 1aebf...7ac

Nå vet jeg ikke om jeg forstår spørsmålet.  Men generelt - jeg tror de færreste mener noe om akkurat deg, og jeg tror de færreste mener at trygdede generelt er svindlere.  Alle vet at noen misbruker systemet, akkurat som at noen nasker i butikker, snyter på skatten, sniker på kollektivtransporten eller kjører uforsvarlig fort.  Men vi går da ikke rundt og mistenker alle vi møter, for sånt allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutes ago, laban said:

Nå vet jeg ikke om jeg forstår spørsmålet.  Men generelt - jeg tror de færreste mener noe om akkurat deg, og jeg tror de færreste mener at trygdede generelt er svindlere.  Alle vet at noen misbruker systemet, akkurat som at noen nasker i butikker, snyter på skatten, sniker på kollektivtransporten eller kjører uforsvarlig fort.  Men vi går da ikke rundt og mistenker alle vi møter, for sånt allikevel.

Nei, men at det gjelder meg, pga. "rykter".

Anonymkode: 1aebf...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men at det gjelder meg, pga. "rykter".

Anonymkode: 1aebf...7ac

Hvorfor i alle dager skulle det gå rykter om akkurat deg?  Er du kjendis eller noe sånt?  Hvis ikke: Glem det.  Løft blikket fra navleloen og tenk på noe annet.  Som cilie skrev på forrige side: Situasjonen blir bare verre om man tillater den type tanker. 

Nå tror jeg at jeg har fått fram hva jeg mener, så det får holde for denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, laban said:

Hvorfor i alle dager skulle det gå rykter om akkurat deg?  Er du kjendis eller noe sånt?  Hvis ikke: Glem det.  Løft blikket fra navleloen og tenk på noe annet.  Som cilie skrev på forrige side: Situasjonen blir bare verre om man tillater den type tanker. 

Nå tror jeg at jeg har fått fram hva jeg mener, så det får holde for denne gangen. 

Kunne vel hendt at "samfunnet" pekte seg ut meg. Men cilie har sikkert rett.

Anonymkode: 1aebf...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kunne vel hendt at "samfunnet" pekte seg ut meg. Men cilie har sikkert rett.

Anonymkode: 1aebf...7ac

Må bare understreke at jeg skjønner godt at det ikke er lett. Har det akkurat som deg i andre områder av livet. Det er alltid enklere å se hva andre burde gjøre og komme med råd. Så det er sikkert for enkelt å si at du bare skal kutte ut tankene, men du kan kanskje trene deg på å ikke gå inn i dem. Minne deg selv på at det ikke er hensiktsmessig å dvele ved tankene, men akseptere at de er der, så kanskje gradvis blir de enklere å ignorere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på hovedspørsmålet, jeg misunner absolutt ikke de som ikke går på jobb.

Alle som ikke er i arbeidslivet, har en grunn til det. Der det nok kunne vært behagelig å ikke jobbe en periode (det kan vel alle synes) så er det grunnen til at man ikke jobber som jeg virkelig ikke misunner. Jeg synes også at det er trist at mange ikke får oppleve mestringen som det å gjøre en god jobb og forsørge seg selv innebærer.

Det jeg også synes er trist, er at arbeidslivet i mange tilfeller er kaldt og brutalt. Jeg ser så mye restarbeidsevne hos mange på DOL som ikke er i jobb, og det er trist at man holdes utenfor arbeidslivet fordi det skal stilles så høye krav. Det er også trist at det finnes så mange uerfarne ledere som mangler erfaring i håndtering av personal/HR og som ikke evner å få ut potensialet i sine medarbeidere ved å gi riktige arbeidsoppgaver og riktige tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, cilie said:

Må bare understreke at jeg skjønner godt at det ikke er lett. Har det akkurat som deg i andre områder av livet. Det er alltid enklere å se hva andre burde gjøre og komme med råd. Så det er sikkert for enkelt å si at du bare skal kutte ut tankene, men du kan kanskje trene deg på å ikke gå inn i dem. Minne deg selv på at det ikke er hensiktsmessig å dvele ved tankene, men akseptere at de er der, så kanskje gradvis blir de enklere å ignorere. 

Det er best å la være å bry seg om at andre har noe imot en ja.

Anonymkode: 1aebf...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, issomethingwrong said:

For å svare på hovedspørsmålet, jeg misunner absolutt ikke de som ikke går på jobb.

Alle som ikke er i arbeidslivet, har en grunn til det. Der det nok kunne vært behagelig å ikke jobbe en periode (det kan vel alle synes) så er det grunnen til at man ikke jobber som jeg virkelig ikke misunner. Jeg synes også at det er trist at mange ikke får oppleve mestringen som det å gjøre en god jobb og forsørge seg selv innebærer.

Det jeg også synes er trist, er at arbeidslivet i mange tilfeller er kaldt og brutalt. Jeg ser så mye restarbeidsevne hos mange på DOL som ikke er i jobb, og det er trist at man holdes utenfor arbeidslivet fordi det skal stilles så høye krav. Det er også trist at det finnes så mange uerfarne ledere som mangler erfaring i håndtering av personal/HR og som ikke evner å få ut potensialet i sine medarbeidere ved å gi riktige arbeidsoppgaver og riktige tilbakemeldinger.

Kunne vel "jobbet" på Frelsesarmeen (Suppe, Såpe, Frelse).

Anonymkode: 1aebf...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er best å la være å bry seg om at andre har noe imot en ja.

Anonymkode: 1aebf...7ac

De aller fleste er mye mer opptatt av seg selv enn av deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutes ago, Kalevaala said:

De aller fleste er mye mer opptatt av seg selv enn av deg :-)

Alle har nok meninger, selv om de fleste kanskje bare driter i å bry seg om meningene sine om meg, og meg.

Anonymkode: 1aebf...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har en jobb å gå til, setter jeg også mye mer pris på fritiden. Hadde jeg ikke hatt jobb tror jeg dagene for meg ville blitt mer meningsløse.

Anonymkode: 668a7...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som yttrer ting som att de trygdede er for friske til å ikke jobbe, er vel de samme typene, som mener alle med alvorlig psykdom burde vært låst inne på livstid. Så jeg lar meg ikke provosere. Enkle sjeler.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, Inner self said:

De som yttrer ting som att de trygdede er for friske til å ikke jobbe, er vel de samme typene, som mener alle med alvorlig psykdom burde vært låst inne på livstid. Så jeg lar meg ikke provosere. Enkle sjeler.

 

 

 

Er det et ikke-ubetydelig antall som virkelig mener dette? Tyder på at jeg kanskje ikke vet så mye om hva folk egentlig prater om, da, i såfall.

Men sånn jeg tenker, så mener ingen at jeg er psyk, så da rammer jo ikke den der meg.

Men jeg er åpen for alle slags teorier, jeg har da intellektuell kapasitet.

Anonymkode: 1aebf...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke, men har jo møtt på noen som snakker svært negativt om psykisk syke "sånne gærninger burde ikke gå løs". Men om disse er mange har jeg ikke noe statistikk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Inner self said:

Jeg vet ikke, men har jo møtt på noen som snakker svært negativt om psykisk syke "sånne gærninger burde ikke gå løs". Men om disse er mange har jeg ikke noe statistikk på.

Tror ikke noen mener jeg er psyk.

Anonymkode: 1aebf...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke noen mener jeg er psyk.

Anonymkode: 1aebf...7ac

Hvis du er TS er du vel en smule opptatt av irrasjonell frykt om hva andre mener om deg. Dette kalles nok psykdom. Er du en annen, så vet jeg ikke, for du er anonym her, så jeg vet ikke noe om deg, med mindre du er TS, og TS er den som jevnlig frykter fordømmelse for sin NAVytelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Inner self said:

Hvis du er TS er du vel en smule opptatt av irrasjonell frykt om hva andre mener om deg. Dette kalles nok psykdom. Er du en annen, så vet jeg ikke, for du er anonym her, så jeg vet ikke noe om deg, med mindre du er TS, og TS er den som jevnlig frykter fordømmelse for sin NAVytelse.

Virker som "samfunnet" har noe imot meg, ja.

Anonymkode: 1aebf...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...