Gå til innhold

Trening uke 39


påskelilje

Anbefalte innlegg

Litt slapp uke:

Mandag: Syklet frem og tilbake til jobb - 14,5 km. Og badminton 1 time og 15 min

Tirsdag: Syklet frem og tilbake til jobb 

Lørdag: Fjelltur 6,8 km

Søndag: Tur i skogen 4,8 km + 15 min styrketrening 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lateste uka på lenge her:

onsdag - 5 km / 42 min joggetur i marka, med litt gange

torsdag - 4.4 km / 33 min joggetur med kjæresten

søndag - 1 liten times rusling i borettslaget og plukket søppel sammen med jentungen

Men jeg tror kroppen trengte å ta fri denne helgen altså. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg trodde du t skulle bli slapp uke, men hentet meg inn på slutten. 

-Styrketrening mandag og onsdag.

-Sykling mandag og onsdag.

-Jogget 10 km rolig fredag 

-Jogget 5 km rolig søndag.

Det er et løp om ca 2 uker som jeg har siktet mot. Det er litt derfor jeg har jogget så mye i høst. Jeg merker at formen blir bedre, men er spent på hvor mye bedre. Jeg har jo gått opp fra typisk 5 km jogging per uke til typisk 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Gargamel skrev:

Det er et løp om ca 2 uker som jeg har siktet mot. Det er litt derfor jeg har jogget så mye i høst. Jeg merker at formen blir bedre, men er spent på hvor mye bedre. Jeg har jo gått opp fra typisk 5 km jogging per uke til typisk 15.

Spennende! Hvor langt er løpet? Hvis du vil kan du jo fortelle hvilket løp det er også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Jeg trodde du t skulle bli slapp uke, men hentet meg inn på slutten. 

-Styrketrening mandag og onsdag.

-Sykling mandag og onsdag.

-Jogget 10 km rolig fredag 

-Jogget 5 km rolig søndag.

Det er et løp om ca 2 uker som jeg har siktet mot. Det er litt derfor jeg har jogget så mye i høst. Jeg merker at formen blir bedre, men er spent på hvor mye bedre. Jeg har jo gått opp fra typisk 5 km jogging per uke til typisk 15.

Så gøy å trene mot et løp! Høres motiverende ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, cilie skrev:

Ingen uke 39. Har ruslet rundt på svaberg og strand 3 dager, men kaller ikke det trening. 

Uff, du har hatt en tung start på høsten! Det er jo godt å være ute og rusle rundt ved sjøen - jeg elsker det! - men det er jo ikke trening. Nå er det jo ikke sikkert at det er trening du trenger mest - kanskje er det frisk luft og ro i sjela og hjertet, og det får du kanskje like godt med rusleturer?

Men hvis du egentlig VIL trene, men bare ikke får gjort det (og du ikke lenger er syk), så er det jo litt kjipt? Jeg leste noe i en avis en dag om trening, og det tok jeg til meg: I stedet for å planlegge uka/dagene og bestemme deg for å trene da og da - så skal heller dagene med trening være normalen, og at en heller skal planlegge hviledagene UTEN trening. Et slags omvendt-prinsipp altså - at trening i en eller annen form er normalen :D

Denne uka er planen min at tirsdagen i alle fall skal være hviledag, for da skal minstejenta og jeg på teater. Det blir helt sikkert en hviledag til - men ellers skal jeg ut og jogge i dag, tur i skogen med minstejenta på onsdag, og forhåpentligvis sykling til jobb en dag eller to (det var bare 6 grader i morges, så jeg backet ut.... )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare greid å gå 3 turer og vært på yoga en gang. Sliter med å komme ut av leiligheten. Er blytung.

Skal/må/vil trene vekter på tirsdag og torsdag. Yoga og styrke i sal går ut pga høstferien. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, emilie321 skrev:

Har bare greid å gå 3 turer og vært på yoga en gang. Sliter med å komme ut av leiligheten. Er blytung.

Skal/må/vil trene vekter på tirsdag og torsdag. Yoga og styrke i sal går ut pga høstferien. 

 

3 turer + yoga er jo kjempebra :):):)

Du kan jo ta noen yogaøvelser hjemme denne uka? Jeg gikk på yoga i fjor, og gjorde litt øvelser hjemme av og til, men etter at jeg sluttet på kurset, har det blitt lite av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, påskelilje skrev:

3 turer + yoga er jo kjempebra :):):)

Du kan jo ta noen yogaøvelser hjemme denne uka? Jeg gikk på yoga i fjor, og gjorde litt øvelser hjemme av og til, men etter at jeg sluttet på kurset, har det blitt lite av det.

Takk for positive ord.

Skal ta fram steppekassa pluss matta og gjøre noen øvelser.  Stort sett så er jeg i litt bedre form på ettermiddagen, litt enklere å komme igang da. Får finne noe musikk som svinger. Allt går bedre til musikk ( bortsett fra yoga da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, påskelilje skrev:

Uff, du har hatt en tung start på høsten! Det er jo godt å være ute og rusle rundt ved sjøen - jeg elsker det! - men det er jo ikke trening. Nå er det jo ikke sikkert at det er trening du trenger mest - kanskje er det frisk luft og ro i sjela og hjertet, og det får du kanskje like godt med rusleturer?

Men hvis du egentlig VIL trene, men bare ikke får gjort det (og du ikke lenger er syk), så er det jo litt kjipt? Jeg leste noe i en avis en dag om trening, og det tok jeg til meg: I stedet for å planlegge uka/dagene og bestemme deg for å trene da og da - så skal heller dagene med trening være normalen, og at en heller skal planlegge hviledagene UTEN trening. Et slags omvendt-prinsipp altså - at trening i en eller annen form er normalen :D

Denne uka er planen min at tirsdagen i alle fall skal være hviledag, for da skal minstejenta og jeg på teater. Det blir helt sikkert en hviledag til - men ellers skal jeg ut og jogge i dag, tur i skogen med minstejenta på onsdag, og forhåpentligvis sykling til jobb en dag eller to (det var bare 6 grader i morges, så jeg backet ut.... )

 

Ja, tror jeg kanskje trenger mest rekreasjon. Jeg har vært syk og ikke kunnet trene. Men når kostholdet stort sett har bestått av karbo, så får det sine følger... Føler meg helt elendig og må ha gått opp mange kg disse ukene uten bevegelse. Kjenner klær strammer. Kom meg i skogen i dag, men ble kortere enn vanlig pga gnagsår på begge bein av alle ting. Merket veeeldig godt hvordan formen har blitt helt borte dessverre....... Men håper det kommer seg fort :) Du har vært flink lenge nå da👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, cilie skrev:

Ja, tror jeg kanskje trenger mest rekreasjon. Jeg har vært syk og ikke kunnet trene. Men når kostholdet stort sett har bestått av karbo, så får det sine følger... Føler meg helt elendig og må ha gått opp mange kg disse ukene uten bevegelse. Kjenner klær strammer. Kom meg i skogen i dag, men ble kortere enn vanlig pga gnagsår på begge bein av alle ting. Merket veeeldig godt hvordan formen har blitt helt borte dessverre....... Men håper det kommer seg fort :) Du har vært flink lenge nå da👏

Man må lytte til kroppen sin også og rusling på strand og svaberg høres helt vidunderlig ut. :) Formen finner du igjen vet du! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Lillemus skrev:

Man må lytte til kroppen sin også og rusling på strand og svaberg høres helt vidunderlig ut. :) Formen finner du igjen vet du! 

Ja, satser på at du har rett :) Vært nydelig å bare gå, sette seg litt ned, se på havet og naturen. Har trent mye i de omgivelsene med musikk på ørene og tempo tempo, men blir nok rekreasjon her en stund framover og trening forbeholdt i marka eller inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Onsdag : Joggetur

Torsdag: 1 time på treningstudio. Kondisjon og styrke.

Fredag: Det samme som torsdag.

Søndag: 1,3 mil rask gåtur i marka. Faktisk litt stiv i rumpeballene i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg oppgraderte til Endomondo Premium. Det kostet bare halvparten av Strava, og så er alle bedriftsidrettsutfordringer på Endomondo. I tillegg er det noen venner som bruker det.

Egentlig ble jeg mest fristet av en funksjon som jevnlig oppdaterer på øret hvordan man ligger an.  Kjekt å vite hvordan man ligger an så man ikke kommer inn 2 sekunder for sent til å slå en verdensrekord eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg oppgraderte til Endomondo Premium. Det kostet bare halvparten av Strava, og så er alle bedriftsidrettsutfordringer på Endomondo. I tillegg er det noen venner som bruker det.

Egentlig ble jeg mest fristet av en funksjon som jevnlig oppdaterer på øret hvordan man ligger an.  Kjekt å vite hvordan man ligger an så man ikke kommer inn 2 sekunder for sent til å slå en verdensrekord eller noe.

Jeg er også Premium-medlem, men jeg må ha slått av den funksjonen. :) Får jo beskjed pr. km hvordan det ligger an, eller hvor for jeg har løpt den siste km og hele strekningen til sammen, men det gjorde jeg før jeg ble Premium- medlem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
4 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg er også Premium-medlem, men jeg må ha slått av den funksjonen. :) Får jo beskjed pr. km hvordan det ligger an, eller hvor for jeg har løpt den siste km og hele strekningen til sammen, men det gjorde jeg før jeg ble Premium- medlem også.

Forskjellen er egentlig bare at man kan bli oppdatert så ofte man vil. Hver 100m om man vil. Jeg skjønner at det er et litt spesielt behov, men noen ganger kan det være kjekt. Jeg har ikke satt meg inn i så mye annet. Jeg har jo nesten bare brukt strava hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Forskjellen er egentlig bare at man kan bli oppdatert så ofte man vil. Hver 100m om man vil. Jeg skjønner at det er et litt spesielt behov, men noen ganger kan det være kjekt. Jeg har ikke satt meg inn i så mye annet. Jeg har jo nesten bare brukt strava hittil.

Jeg bruker egentlig ingen ekstrafunksjoner jeg heller, men synes det er litt artig å kunne se hvor fort jeg har løpt på hver km, det står helt nederst på økta når man scroller nedover. :) Har lurt litt på forskjellen på Fart og Tempo og kommet frem til at det må være at en av delene er km/h og den andre min/km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg bruker egentlig ingen ekstrafunksjoner jeg heller, men synes det er litt artig å kunne se hvor fort jeg har løpt på hver km, det står helt nederst på økta når man scroller nedover. :) Har lurt litt på forskjellen på Fart og Tempo og kommet frem til at det må være at en av delene er km/h og den andre min/km.

En kan jo se hvor fort en har løpt hver km uten Premium-versjon? Foreløpig gidder jeg ikke oppgradere, synes det funker helt fint uten. Men nå løper jeg ikke for å slå noen verdensrekorder heller da :lol:

Men jeg glemmer som regel å sette den på pause når jeg stopper. For eksempel i går var jeg på tur med ei venninne og 12-åringen, og da satte vi oss ned på toppen og drakk kaffe og spiste niste i sola - kanskje i 45 minutter (hadde ikke oppe mobilen, så jeg vet ikke hvor lenge vi satt der) - så den kilometeren tok jo vanvittig lang tid da, når jeg glemte å sette Endomonodoen på pause :D

Kanskje det finnes en funksjon på den som stopper tellingen automatisk hvis en står stille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...