Gå til innhold

Klarer ikke la være å tvangs-spørre folk om ting.


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Jeg bare MÅ spørre om ting jeg egentlig vet, og for å være 100% sikker på hva de mener og gjør, selvom jeg ikke ønsker å gjøre det fordi jeg vet at folk syns sånt er plagsomt. Men samtidig så blir jeg sint inni meg av når folk snakker og forklarer ting til meg mens jeg syr på dagtilbudet og hører på podcaster. Men alikevel må jeg spørre dem om dånne ting som "var det bare det du mente og ikke noe annet?" Og visste du det før jeg fortalte deg det?" De tvang-spørsmålene gjorde det ene personalet rasende og hun brølte, bare fordi jeg ville være 100% sikker på at hennes magesmerter ikke fikk henne til å spy ut bilen min. Jeg tar 40 mg fluoxetin, men alikevel er mine tvangstanker/tvangshandlinger blitt verre enn før. I tillegg må jeg oftere ta på ting/tråkke på et område der jeg går gjenntatte ganger fordi jeg ikke skal overføre negativitet til de tingene jeg er glad i, og for at verden skal bestå uten å gå under. Det eneste jeg har sluttet på er abilify som gjorde meg dårlig med arytmi i hjerterytmen. Abilify var kun mot autisme-uroen min. Jeg har absolutt ingen OCD eller noe sånt ifølge 2015 skjematestene på psykiatrisk poliklinikken, så da lurer jeg på om alle andre i verden uten noen psykiske lidelser har sånn tvang de også. Har de det? Eller er det bare de med autismediagnoser som får tvang uten å ha diagnoser?

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker en smule vanskelig å forstå hva dette dreier seg om, du må nesten bare høre med behandleren din (hvis du da har en behandler, det virker jo ikke slik, de er forbeholdt de med fullverdig liv.)

Anonymkode: 17176...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Virker en smule vanskelig å forstå hva dette dreier seg om, du må nesten bare høre med behandleren din (hvis du da har en behandler, det virker jo ikke slik, de er forbeholdt de med fullverdig liv.)

Anonymkode: 17176...f76

Ok. Jeg har ikke behandler, betyr det da at jeg ikke har fullverdig liv, siden psykiatrien ikke vil gi meg psykologtimer mer fordi jeg bare har aspergers og ikke noe psykologisk lidelser ifølge testskjemaene på utredningen i januar 2015?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Blomsterfluen said:

Ok. Jeg har ikke behandler, betyr det da at jeg ikke har fullverdig liv, siden psykiatrien ikke vil gi meg psykologtimer mer fordi jeg bare har aspergers og ikke noe psykologisk lidelser ifølge testskjemaene på utredningen i januar 2015?

Jeg tror ikke du har fullverdig liv.

Anonymkode: 17176...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke du har fullverdig liv.

Anonymkode: 17176...f76

Ok. Hva betyr "fullverdig liv"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Blomsterfluen said:

Ok. Hva betyr "fullverdig liv"?

For å ha et fullverdig liv må følgende være oppfylt:

1. Inntektsgivende jobb

2. Penger

3. Familie, venner og sosialt liv

4. Hobbies og interesser

5. Dra på ferier og reiser

Hvis ikke minst 4 er oppfylt, så har man ikke fullverdig liv.

Anonymkode: 17176...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å ha et fullverdig liv må følgende være oppfylt:

1. Inntektsgivende jobb

2. Penger

3. Familie, venner og sosialt liv

4. Hobbies og interesser

5. Dra på ferier og reiser

Hvis ikke minst 4 er oppfylt, så har man ikke fullverdig liv.

Anonymkode: 17176...f76

Jeg har penger, pinnedyr og insekter og 3d animasjon som hobby og interesse, reiser på ferier og reiser og har 2 venner og god familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Blomsterfluen said:

Jeg har penger, pinnedyr og insekter og 3d animasjon som hobby og interesse, reiser på ferier og reiser og har 2 venner og god familie.

De fleste i Norge har vel litt penger, men jeg snakker om at man har såpass at penger ikke er noe problem.

Anonymkode: 17176...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste i Norge har vel litt penger, men jeg snakker om at man har såpass at penger ikke er noe problem.

Anonymkode: 17176...f76

Jeg får over 16.000 kr i måneden i uføretrygd og ca 1500 kr i lønn fra sysselsettinga jeg går på. (Vi produserer julepynt og sånt der). Leia av bolig inkl avgifter er 7.000 kr i måneden.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg har penger, pinnedyr og insekter og 3d animasjon som hobby og interesse, reiser på ferier og reiser og har 2 venner og god familie.

Da synes jeg du skal stole på din egen vurdering. Ikke la noen andre fortelle deg at du ikke har et fullverdig liv.

Jeg synes de kriteriene for "fullverdig liv" er svada. Noen kan bo alene i skogen og trives med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Gargamel said:

Da synes jeg du skal stole på din egen vurdering. Ikke la noen andre fortelle deg at du ikke har et fullverdig liv.

Jeg synes de kriteriene for "fullverdig liv" er svada. Noen kan bo alene i skogen og trives med det.

Tror du har så mye penger at penger ikke er noe problem, vel. Da blir det en smule merkelig å hevde at det er nok å bo alene i skogen på sosialstønad. Blir ikke det som å si at de på Haiti kan ha fullverdig liv, selv om halvparten lever for under en dollar, og alt sammen er knust og ødelagt, og kriminaliteten herjer?

Anonymkode: 17176...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Ok. Jeg har ikke behandler, betyr det da at jeg ikke har fullverdig liv, siden psykiatrien ikke vil gi meg psykologtimer mer fordi jeg bare har aspergers og ikke noe psykologisk lidelser ifølge testskjemaene på utredningen i januar 2015?

Ikke hør på de anonymes fjas om fullverdige liv. Det går ikke an å sette kriterier for slikt. Folk er forskjellige og har forskjellige ønsker i livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å ha et fullverdig liv må følgende være oppfylt:

1. Inntektsgivende jobb

2. Penger

3. Familie, venner og sosialt liv

4. Hobbies og interesser

5. Dra på ferier og reiser

Hvis ikke minst 4 er oppfylt, så har man ikke fullverdig liv.

Anonymkode: 17176...f76

Sånn er det nok.

Anonymkode: 5da24...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutes ago, Trine said:

Ikke hør på de anonymes fjas om fullverdige liv. Det går ikke an å sette kriterier for slikt. Folk er forskjellige og har forskjellige ønsker i livet :)

Så hvis man er levende begravet, med surstofftilførsel og sondenæring, kan man ha glade dager til man dør av alderdom.

Anonymkode: 17176...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Gargamel said:

Da synes jeg du skal stole på din egen vurdering. Ikke la noen andre fortelle deg at du ikke har et fullverdig liv.

Jeg synes de kriteriene for "fullverdig liv" er svada. Noen kan bo alene i skogen og trives med det.

 

Var ikke ment som kritikk, men som positivt, siden jeg syns det er sympatisk å lide.

Anonymkode: 17176...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis man er levende begravet, med surstofftilførsel og sondenæring, kan man ha glade dager til man dør av alderdom.

Anonymkode: 17176...f76

Det tviler jeg på. Men det er jo igrunn ganske langt unna livet til Blomsterfluen eller noen som helst andre her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutes ago, Trine said:

Det tviler jeg på. Men det er jo igrunn ganske langt unna livet til Blomsterfluen eller noen som helst andre her.

Men hvordan kan du vite det, når det ikke er noen prinsipper?

Anonymkode: 17176...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan kan du vite det, når det ikke er noen prinsipper?

Anonymkode: 17176...f76

Har jeg sagt at jeg vet det og har jeg sagt at det ikke er noen prinsipper? Mennesker har noen grunnleggende behov, alle har noen behov, men hvilke behov det er viktig å få dekket varierer fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Trine said:

Har jeg sagt at jeg vet det og har jeg sagt at det ikke er noen prinsipper? Mennesker har noen grunnleggende behov, alle har noen behov, men hvilke behov det er viktig å få dekket varierer fra person til person.

Dette er prinsipper for å ha et bra liv, og grunnleggende menneskelige behov. Når noe er grunnleggende så gjelder det alle.

1. Inntektsgivende jobb

2. Penger

3. Familie, venner og sosialt liv

4. Hobbies og interesser

5. Dra på ferier og reiser

Anonymkode: 17176...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er prinsipper for å ha et bra liv, og grunnleggende menneskelige behov. Når noe er grunnleggende så gjelder det alle.

1. Inntektsgivende jobb

2. Penger

3. Familie, venner og sosialt liv

4. Hobbies og interesser

5. Dra på ferier og reiser

Anonymkode: 17176...f76

Det der er ikke grunnleggende menneskelige behov. Det der er bare noe hjernen din har bestemt seg for at man må ha for å ha et "fullverdig" liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...