Gå til innhold

Trening uke 40


påskelilje

Anbefalte innlegg

Dette har vært en super treningsuke! Jeg har fått skikkelig sans for jogging nå, og i dag fikk jeg til og med mannen med ut på løpetur :D

Mandag: Løp 8,4 km, mest i skog - på 1 time og 13 minutter. Kronglete terreng.

Onsdag: Gåtur i skogen med ei venninne og med 12-åringen - 10,3 km (hadde med niste og kaffe og koste oss på en fin utsiktstopp). Seinere på ettermiddagen gikk og løp jeg etter noen hester i skogen - 5,7 km

Torsdag: Løp i lysløypa - 6,35 km på 51 minutter

Lørdag: Fikk med meg 12-åringen på joggetur. 8,3 km på 1 time og 16 minutter. Hun trodde ikke jeg kunne løpe, men der tok hun feil :P

Søndag: Løp 4,35 km i lysløype sammen med mannen - 33 minutter. Kjempegøy!

Nå har jeg bestilt ordentlige joggesko (det ble Asics Nimbus 18), sånn at jeg ikke får vondt noe sted. Merket i dag at det var litt hardt å løpe hele tiden på grus i lysløypa. Så nå får jeg vente til onsdag, tenker jeg, med å løpe igjen.

Er kjempefornøyd!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, påskelilje skrev:

Nå har jeg bestilt ordentlige joggesko (det ble Asics Nimbus 18), sånn at jeg ikke får vondt noe sted. Merket i dag at det var litt hardt å løpe hele tiden på grus i lysløypa. Så nå får jeg vente til onsdag, tenker jeg, med å løpe igjen.

Er kjempefornøyd!

Du har all grunn til å være storfornøyd! :) Håper du blir like fornøyd med skoene som jeg er - hvilken farge gikk du for? Jeg har ett par i lilla og ett i mørkeblått... 2 bosteder vet du. ;)

Min uke ble som følger:

Mandag - 4,8 km / 40 min joggetur

Onsdag - 6,4 km / 58 min joggetur m/noe gange

Lørdag: 4,1 km / 31:30 joggetur med kjæresten :wub:

Søndag: 8,2 km / 1t 52min rusletur med kameraet, men jeg var kjempesliten da jeg kom hjem! :rolleyes:

Fornøyd med uka jeg også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lillemus skrev:

Du har all grunn til å være storfornøyd! :) Håper du blir like fornøyd med skoene som jeg er - hvilken farge gikk du for? Jeg har ett par i lilla og ett i mørkeblått... 2 bosteder vet du. ;)

 

Supert! Fint at vi kan inspirere hverandre :-)

Jeg valgte lilla med litt turkis på: https://www.runnerinn.com/løping/asics-gel-nimbus-18/135935957/p

Håper det går greit med leveringen, at de virkelig kommer. Er litt skeptisk til å kjøpe på nett (har vært og prøvd i butikk altså, selv om det er litt kjipt for butikken at jeg gjør det...), men det ble faktisk 600 kr billigere å kjøpe dem på nett. Så da gjorde jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det ble en bra uke på meg også.

"Bad & Evil" pumpet som vanlig jern mandag, onsdag og fredag. 

Syklet til og fra jobb mandag torsdag og fredag.

Tok en 7.5 km joggetur på onsdag.

En 8 km tur i dag hvor jeg klarte å ta ny 5k rekord :-)

Tok også en fin 10 km topptur med kona i dag. Det var knallblå himmel og ikke for mye vind. Nå merker jeg at kroppen er ganske så sliten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, påskelilje skrev:

Supert! Fint at vi kan inspirere hverandre :-)

Jeg valgte lilla med litt turkis på: https://www.runnerinn.com/løping/asics-gel-nimbus-18/135935957/p

Håper det går greit med leveringen, at de virkelig kommer. Er litt skeptisk til å kjøpe på nett (har vært og prøvd i butikk altså, selv om det er litt kjipt for butikken at jeg gjør det...), men det ble faktisk 600 kr billigere å kjøpe dem på nett. Så da gjorde jeg det.

Så flink du er til å løpe og grattis med nye gode sko!

Så billige de var på nett - får lyst til å kjøpe meg et par i rosa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsider kommet i gang etter maaange uker uten trening.

Vært 4 gå/løpeturer i skogen. Den første var ekstrem tung, den andre fortsatt tung, den tredje bra og den fjerde litt stiv. Kostholdet helt elendig, men klar for en nye god uke på begge fronter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en tid tilbake jogget jeg 5,3 km (på asfalt) på 38 min. Og da hadde jeg BMI på 43.

Anonymkode: 84f31...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, påskelilje skrev:

Supert! Fint at vi kan inspirere hverandre :-)

Jeg valgte lilla med litt turkis på: https://www.runnerinn.com/løping/asics-gel-nimbus-18/135935957/p

Håper det går greit med leveringen, at de virkelig kommer. Er litt skeptisk til å kjøpe på nett (har vært og prøvd i butikk altså, selv om det er litt kjipt for butikken at jeg gjør det...), men det ble faktisk 600 kr billigere å kjøpe dem på nett. Så da gjorde jeg det.

De har jeg også - råstilige! :D Det kommer ikke toll i tillegg der? De sender fra Norge? Jeg ga 1000,- for mine på Intersport, må ha vært salg akkurat da tror jeg. De andre kostet 1699,- men skitt au - ikke røyker jeg og ikke drikker jeg noe alkohol å snakke om! :) Investering i helsa er gull verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Lillemus skrev:

De har jeg også - råstilige! :D Det kommer ikke toll i tillegg der? De sender fra Norge? Jeg ga 1000,- for mine på Intersport, må ha vært salg akkurat da tror jeg. De andre kostet 1699,- men skitt au - ikke røyker jeg og ikke drikker jeg noe alkohol å snakke om! :) Investering i helsa er gull verdt!

Uff - typisk meg da hvis jeg må betale masse i toll.... Jeg har prøvd å se på siden der om jeg må betale noe mer enn prisen + frakten, men jeg kan ikke se noe om det. Hvis jeg må betale toll, hvor mye er det da???? Æsj... skulle vel bare holdt meg til vanlig butikk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, cilie skrev:

Omsider kommet i gang etter maaange uker uten trening.

Vært 4 gå/løpeturer i skogen. Den første var ekstrem tung, den andre fortsatt tung, den tredje bra og den fjerde litt stiv. Kostholdet helt elendig, men klar for en nye god uke på begge fronter.

Så bra! Nå er du i gang!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Gargamel skrev:

Det ble en bra uke på meg også.

"Bad & Evil" pumpet som vanlig jern mandag, onsdag og fredag. 

Syklet til og fra jobb mandag torsdag og fredag.

Tok en 7.5 km joggetur på onsdag.

En 8 km tur i dag hvor jeg klarte å ta ny 5k rekord :-)

Tok også en fin 10 km topptur med kona i dag. Det var knallblå himmel og ikke for mye vind. Nå merker jeg at kroppen er ganske så sliten.

 

Så bra! Jeg er også sliten i beina, spesielt i leggene.

Fint med topptur med kona da!

Tror det er første gang jeg og mannen har jogget sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, påskelilje skrev:

Uff - typisk meg da hvis jeg må betale masse i toll.... Jeg har prøvd å se på siden der om jeg må betale noe mer enn prisen + frakten, men jeg kan ikke se noe om det. Hvis jeg må betale toll, hvor mye er det da???? Æsj... skulle vel bare holdt meg til vanlig butikk....

Det kan se ut som dette er en utenlandsk side, det står helt nederst at den er spansk... Jentungen bestilte nylig klær for en tusenlapp og måtte ut med litt over 300,- i toll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Det kan se ut som dette er en utenlandsk side, det står helt nederst at den er spansk... Jentungen bestilte nylig klær for en tusenlapp og måtte ut med litt over 300,- i toll.

Æsj da. Jeg er en skikkelig amatør på dette...

På hvilken måte kommer tollregningen da? Jaja, lærer vel noe av dette også. Uansett blir det vel litt billigere enn i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, påskelilje skrev:

Æsj da. Jeg er en skikkelig amatør på dette...

På hvilken måte kommer tollregningen da? Jaja, lærer vel noe av dette også. Uansett blir det vel litt billigere enn i butikken.

Jentungen betale kjøpesummen  via paypal (tror jeg) da hun bestilte og måtte betale tollen for å få ut pakken fra hentestedet. Du kan bestille varer for 350,- INKL frakt fra utlandet uten å betale toll.

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Jentungen betale kjøpesummen  via paypal (tror jeg) da hun bestilte og måtte betale tollen for å få ut pakken fra hentestedet.

Å. OK. Takk takk.

Ikke så himla stort kupp likevel da :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må spørre om noe annet: Testet ut Endomondoen på små bevegelser på fredag. 12-åringen og jeg gikk en tur i byen, og så havnet vi på en lekeplass. Med vilje tenkte jeg på hele tiden at jeg skulle bevege meg mens vi var der - så jeg vimset rundt der, omtrent uten å stanse, i krimskrams på den lekeplassen. Da jeg sjekket Endomondoen etterpå hadde den ikke registrert mine runder rundt buskene, benken, rundt og rundt på en karusell etc - men bare laget en rundsløyfe på lekeplassen. Så da er den ikke så supernøye på alle bevegelser? Ikke at det har så himla mye å si altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, påskelilje skrev:

Må spørre om noe annet: Testet ut Endomondoen på små bevegelser på fredag. 12-åringen og jeg gikk en tur i byen, og så havnet vi på en lekeplass. Med vilje tenkte jeg på hele tiden at jeg skulle bevege meg mens vi var der - så jeg vimset rundt der, omtrent uten å stanse, i krimskrams på den lekeplassen. Da jeg sjekket Endomondoen etterpå hadde den ikke registrert mine runder rundt buskene, benken, rundt og rundt på en karusell etc - men bare laget en rundsløyfe på lekeplassen. Så da er den ikke så supernøye på alle bevegelser? Ikke at det har så himla mye å si altså!

Den registrerer via sattelitter i verdensrommet vet du, så en meter hit og dit blir neppe registrert nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutes ago, Gargamel said:

"Bad & Evil" pumpet som vanlig jern mandag, onsdag og fredag.

 

You wanna grow, you need to eat!

 

 

Anonymkode: 84f31...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke, det er inspirerende å lese. 

Denne uka har det blitt to økter på 1 time og 20 min hver. Bedre enn ingenting trøster jeg meg med. Neste uke kommer de jeg har pleid å trene med sammen igjen, da blir det iallefall to gruppetimer. Pluss yoga.

Har fått aktivitetsarmbånd av min datter, polar loop 2, så nå prøver jeg å øke antall skritt hver dag. Ingenting er lystbetont for tiden så jeg skal være fornøyd med det jeg faktisk får til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

You wanna grow, you need to eat!

 

 

Anonymkode: 84f31...ed5

11 000 kcal om dagen...det var en inspirerende treningsvideo. Jeg har litt å jobbe med der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...