Gå til innhold

Trening uke 41


påskelilje

Anbefalte innlegg

Mandag: Badmintontrening i 1 time og 15 min

Onsdag): badmintontrening i 1,5 time + løping/gåing i kronglete skogsterreng 6,9 km

Søndag: løping/litt gåing sammen med mannen, i 5 km

Det var det hele. Nå skal jeg synge resten av dagen 😊

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mandag: 4,1 km / 30:54 joggetur m/kjæresten

Onsdag: ca. 10 min styrkeøvelser og herremin som jeg kjente det i lårene dagen etter! Nesten pinlig...

Torsdag: 4 km / 29:44 joggetur m/kjæresten

Søndag: 6 km / 45:34 km joggetur alene, hadde ikke tenkt å jogge så fort, men ifølge Endomondo har jeg gjort det, det ble nemlig litt gåing innimellom + litt veldig sakte motbakkeløping og allikevel har jeg satt ny pers på 1 km med 6:04, en forbedring på 16 sek! :o:D

Men du Påskelilje - hvordan kan det ha seg at du ifølge Endomondo har løpt 1 km kortere enn meg på omtrent samme tid og forbrent 40 kcal mer enn meg!? Det høres da ikke logisk ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

 

Men du Påskelilje - hvordan kan det ha seg at du ifølge Endomondo har løpt 1 km kortere enn meg på omtrent samme tid og forbrent 40 kcal mer enn meg!? Det høres da ikke logisk ut?

Så vidt jeg har forstått er Påskelilje betydelig større enn deg (høyere og tyngre), dermed bruker hun flere kalorier enn deg (uten at jeg kan si noe om de eksakte tallene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Xtra skrev:

Så vidt jeg har forstått er Påskelilje betydelig større enn deg (høyere og tyngre), dermed bruker hun flere kalorier enn deg (uten at jeg kan si noe om de eksakte tallene).

Jo, men siden vi løp såpass ulik distanse på samme tid synes jeg det var påfallende stort sprik i kaloriforbrenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min beste treningsuke hittil i høst.

Mandag: Sirkeltrening m/trener 60 min

Tirsdag: Styrke m/trener 60 min

Fredag: Styrke 60 min

Søndag: Styrke 30 min

Torsdag måtte jeg avlyse yogaen da jeg fortsatt var mega støl etter tirsdagens økt. Ser fordelen av å trene med trener, jeg greier å presse meg mye hardere med henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Xtra skrev:

Totalt denne uke: 1 time spinning, 2 x 1 time styrke (med intervall-oppvarming), 2 gåturer à ca. en time.

Rettelse: Må legge til en hard styrkeøkt i ettermiddag- ramlet innom treningssenteret før jeg skulle bort op middag 😳👍. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Nå ble det virkelig en slapp uke. Kun en dag sykling og en styrkeøkt. Jeg tenkte å ta en kjapp 5k tur i dag, men det ble ikke noe av. Jeg har hatt et lite byggeprosjekt som tok tid og energi nå i helgen, og plutselig var det for sent.

Jeg er i alle fall stiv og støl:)

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Lillemus skrev:

Men du Påskelilje - hvordan kan det ha seg at du ifølge Endomondo har løpt 1 km kortere enn meg på omtrent samme tid og forbrent 40 kcal mer enn meg!? Det høres da ikke logisk ut?

Hm.... Tror det er minst to årsaker til det. Det ene er at jeg er større enn deg (74 kg/170 cm) og dermed bruker mer energi på å forflytte kroppen min ;). Det andre er at jeg satte den på "gå" og ikke på "løp" i går, så det ble litt feil i og med at vi løp mye og gikk bare litt. I forrige uke en gang da jeg løp hele tiden i 6,35 km brukte jeg 595 kcal (da registrert som løping) - det er vel mer sammenliknbart. Men det må jo da være fordi vi har ulik kroppstørrelse? Tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, emilie321 skrev:

Min beste treningsuke hittil i høst.

Mandag: Sirkeltrening m/trener 60 min

Tirsdag: Styrke m/trener 60 min

Fredag: Styrke 60 min

Søndag: Styrke 30 min

Torsdag måtte jeg avlyse yogaen da jeg fortsatt var mega støl etter tirsdagens økt. Ser fordelen av å trene med trener, jeg greier å presse meg mye hardere med henne. 

SÅ bra! Nå har du kommet inn i en fin treningsrytme :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, påskelilje skrev:

Hm.... Tror det er minst to årsaker til det. Det ene er at jeg er større enn deg (74 kg/170 cm) og dermed bruker mer energi på å forflytte kroppen min ;). Det andre er at jeg satte den på "gå" og ikke på "løp" i går, så det ble litt feil i og med at vi løp mye og gikk bare litt. I forrige uke en gang da jeg løp hele tiden i 6,35 km brukte jeg 595 kcal (da registrert som løping) - det er vel mer sammenliknbart. Men det må jo da være fordi vi har ulik kroppstørrelse? Tro?

Ikke utenkelig at det utgjør en del forskjell på gang og løp nei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 17.10.2016 den 17.40, Lillemus skrev:

Ikke utenkelig at det utgjør en del forskjell på gang og løp nei. :)

Hvis du veier 56 kg kan det hende der bare er vekta som er forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Gargamel skrev:

Hvis du veier 56 kg kan det hende der bare er vekta som er forskjellen.

Det er det som er litt kjipt med å være så liten - man må jobbe mye hardere for å forbrenne like mye som den som er større. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Det er det som er litt kjipt med å være så liten - man må jobbe mye hardere for å forbrenne like mye som den som er større. ;) 

Ja, men det er ikke så mye jobb å flytte den lille kroppen din, så det går vel opp i opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gargamel skrev:

Ja, men det er ikke så mye jobb å flytte den lille kroppen din, så det går vel opp i opp.

Den er ikke så høy heller, så jeg vil kalle den kompakt. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...