Gå til innhold

Tredemølle - i 2. etg?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Er det noe sjakktrekk å plassere en tredemølle i 2. etg i et ganske lytt trehus? Jeg bor nå i en betongblokk og hører svakt når beboeren i etasjen over bruker sin lille "trappemaskin" / "stepmaskin" så jeg har en mistanke om svaret... :) Ikke at jeg har tredemølle ennå for jeg har foreløbig ingen plass å ha den, men med tid og stunder får jeg anledning til det og da er det et valg om den skal stå i 1. eller 2. etg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Burde ikke kjøpe den før du har et alternativ til 2. etasje. Jeg tror ikke det er noe sjakktrekk å ha den der. Kommer jo såklart litt an på vekten til de som skal bruke den. Men du bør altså ikke kjøpe før du vet at du ikke må ha den der.

Anonymkode: 99f9a...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tredemølle bråker mye. Jeg tror at det vil høres svært godt i 1. etg om du bruker den i 2. etg. Du har både lyden fra selve mølla, samt den jevne dunkingen fra personen som løper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Burde ikke kjøpe den før du har et alternativ til 2. etasje. Jeg tror ikke det er noe sjakktrekk å ha den der. Kommer jo såklart litt an på vekten til de som skal bruke den. Men du bør altså ikke kjøpe før du vet at du ikke må ha den der.

Anonymkode: 99f9a...22f

Jeg må ikke ha den i 2. etg, uansett kan jeg ikke kjøpe den ennå - både 1. etg og. 2. etg har sine fordeler og ulemper. :) 

43 minutter siden, Tandorini skrev:

En tredemølle bråker mye. Jeg tror at det vil høres svært godt i 1. etg om du bruker den i 2. etg. Du har både lyden fra selve mølla, samt den jevne dunkingen fra personen som løper.

Det vil jo høres i 1. etg da den vil bli stående bare en plankevegg fra tv-kroken... Ifølge jentungen her bråker ikke selve tredemølla noe særlig (hun er på 3T innimellom), det er løpestegene som høres. Men det tror jeg gubben må finne seg i når den tid kommer! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Lillemus said:

Jeg må ikke ha den i 2. etg, uansett kan jeg ikke kjøpe den ennå - både 1. etg og. 2. etg har sine fordeler og ulemper. :) 

Det vil jo høres i 1. etg da den vil bli stående bare en plankevegg fra tv-kroken... Ifølge jentungen her bråker ikke selve tredemølla noe særlig (hun er på 3T innimellom), det er løpestegene som høres. Men det tror jeg gubben må finne seg i når den tid kommer! :D 

Gulvene og veggene på treningssenter er mye kraftigere enn i vanlige hus, og spesielt eldre trehus. Det er også gjerne mye generell støy i slike lokaler, som gjør at lyden fra apparatene kanskje ikke høres så godt.

Kanskje du skulle gå for garasjen...

Anonymkode: 99f9a...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gulvene og veggene på treningssenter er mye kraftigere enn i vanlige hus, og spesielt eldre trehus. Det er også gjerne mye generell støy i slike lokaler, som gjør at lyden fra apparatene kanskje ikke høres så godt.

Kanskje du skulle gå for garasjen...

Anonymkode: 99f9a...22f

:D Garasjen er ikke aktuelt nei. Jeg får kjøpe noen skikkelige hodetelefoner til gubben. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...