Gå til innhold

Fredens religion?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv i velstående Saudi-Arabia hersker muslimsk galskap!

***

Saudiarabisk prins er henrettet

Saudi-Arabias prins Turki bin Saud al-Kabir er blitt henrettet som straff for å ha drept en mann i et slagsmål i hovedstaden Riyadh, opplyser innenriksdepartementet.

Det er svært sjeldent at medlemmer av kongefamilien blir henrettet.

– Innenriksdepartementet bekrefter med denne kunngjøringen at kongedømmets regjering er fast besluttet på å etablere sikkerhet, rettferdighet og iverksette Guds lov mot alle som angriper de uskyldige, heter det i uttalelsen.

Henrettelsen av prins Turki fant sted tirsdag etter at dødsdommen først ble anket til en høyere domstol og i siste instans til høyesterett. Slagsmålet han ble dømt for, fant sted i 2012.

En annen prins, Khaled al-Saud, gleder seg over henrettelsen, i det som var den første reaksjonen fra et medlem av landets store kongefamilie.

– Dette er Guds lov, og veien som vårt velsignede kongedømme følger. Måtte Gud ha barmhjertighet med drapsmannen og hans offer, tvitret prins Khaled al-Saud tirsdag.

Henrettelsen av prins Turki var den 128. til nå i år, ifølge en oversikt fra nyhetsbyrået DPA. I Saudi-Arabia er det dødsstraff ikke bare for drap, men også væpnet ran, røveri, voldtekt, narkotikasmugling og hekseri. Stort sett foregår henrettelser i Saudi-Arabia ved halshogging med sverd.

***

https://www.nrk.no/urix/saudiarabisk-prins-er-henrettet-1.13185724

Anonymkode: 935f7...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva er "hekseri"?

Anonymkode: 35f3c...522

Mulig det er praktisering av jesidismen?

Eller noe i den duren.

Anonymkode: 935f7...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo "berømme" dem for å ikke forskjellsbehandle...

 

Han har jo drept noen, så da kanskje han fortjener det?

 

Jeg er dog ingen tilhenger av islam. Ikke dødsstraff heller, men jeg mister ikke nattesøvnen av att en morder blir henrettet. Jeg blir langt mer oppbrakt av att de henretter homofile i mange muslimske land. Kun for homsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, Inner self said:

Man kan jo "berømme" dem for å ikke forskjellsbehandle...

 

Han har jo drept noen, så da kanskje han fortjener det?

 

Jeg er dog ingen tilhenger av islam. Ikke dødsstraff heller, men jeg mister ikke nattesøvnen av att en morder blir henrettet. Jeg blir langt mer oppbrakt av att de henretter homofile i mange muslimske land. Kun for homsing.

Jeg mener å huske "hekseri" ble straffet i middelalderen (f.eks. hekser ble brent på bålet). "Homseri" har vært forbudt i Vesten mye lenger enn det, men man har altså utviklet seg videre.

Men men...

Anonymkode: 935f7...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selv i velstående Saudi-Arabia hersker muslimsk galskap!

***

Saudiarabisk prins er henrettet

Saudi-Arabias prins Turki bin Saud al-Kabir er blitt henrettet som straff for å ha drept en mann i et slagsmål i hovedstaden Riyadh, opplyser innenriksdepartementet.

Det er svært sjeldent at medlemmer av kongefamilien blir henrettet.

– Innenriksdepartementet bekrefter med denne kunngjøringen at kongedømmets regjering er fast besluttet på å etablere sikkerhet, rettferdighet og iverksette Guds lov mot alle som angriper de uskyldige, heter det i uttalelsen.

Henrettelsen av prins Turki fant sted tirsdag etter at dødsdommen først ble anket til en høyere domstol og i siste instans til høyesterett. Slagsmålet han ble dømt for, fant sted i 2012.

En annen prins, Khaled al-Saud, gleder seg over henrettelsen, i det som var den første reaksjonen fra et medlem av landets store kongefamilie.

– Dette er Guds lov, og veien som vårt velsignede kongedømme følger. Måtte Gud ha barmhjertighet med drapsmannen og hans offer, tvitret prins Khaled al-Saud tirsdag.

Henrettelsen av prins Turki var den 128. til nå i år, ifølge en oversikt fra nyhetsbyrået DPA. I Saudi-Arabia er det dødsstraff ikke bare for drap, men også væpnet ran, røveri, voldtekt, narkotikasmugling og hekseri. Stort sett foregår henrettelser i Saudi-Arabia ved halshogging med sverd.

***

https://www.nrk.no/urix/saudiarabisk-prins-er-henrettet-1.13185724

Anonymkode: 935f7...726

Henrettelser og snakk om Gud bringer også tankene til USA, vel.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Anonymkode: 35f3c...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutes ago, AnonymBruker said:

Henrettelser og snakk om Gud bringer også tankene til USA, vel.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Anonymkode: 35f3c...522

Ja, forsåvidt. Men de som henrettes i USA er ment til å være "de verste av de verste" drapsmenn. Det er da noe annet å henrette homofile, "hekser" og "røvere". Og denne Twitter-meldingen ang. henrettelsen høres litt spesiell ut.

Anonymkode: 935f7...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er "hekseri"?

Anonymkode: 35f3c...522

Hvis noen blir syke eller det blir dårlig vær kan det være fordi noen har lurt seg til å trylle. Sånn trylling er forbudt i Saudi Arabia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener å huske "hekseri" ble straffet i middelalderen (f.eks. hekser ble brent på bålet). "Homseri" har vært forbudt i Vesten mye lenger enn det, men man har altså utviklet seg videre.

Men men...

Anonymkode: 935f7...726

ja, men det ser ikke ut som muslimene følger etter med det første.  hva er forresten feil med slike apologetikere som deg, som skal forsvare islam ved å komme drassene med gamle synder til kristne samfunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/19/2016 at 7:46 PM, Inner self said:

ja, men det ser ikke ut som muslimene følger etter med det første.  hva er forresten feil med slike apologetikere som deg, som skal forsvare islam ved å komme drassene med gamle synder til kristne samfunn?

Nå misforstår du.

Anonymkode: 935f7...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2016 den 21.38, Gargamel skrev:

Hvis noen blir syke eller det blir dårlig vær kan det være fordi noen har lurt seg til å trylle. Sånn trylling er forbudt i Saudi Arabia. 

Mange skjønner ikke poenget med forbud mot okultisme. Det trenger ikke ha noe med overbevisning om at man tror noen kan bruke okkulte krefter eller ikke. Derimot har man efaring med at okkultister ofte kan lure andre til å begå kriminelle handlinger for seg. Eller at okkultisten skjuler kriminell handling bak okkultismen og da påstå at det var hinsidige krefter som begikk en ugjerning, ikke ham selv. Forbyr man okkultisme, slipper påtalemyndighet den typen kverulering med kriminelle.

Anonymkode: e52b0...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange skjønner ikke poenget med forbud mot okultisme. Det trenger ikke ha noe med overbevisning om at man tror noen kan bruke okkulte krefter eller ikke. Derimot har man efaring med at okkultister ofte kan lure andre til å begå kriminelle handlinger for seg. Eller at okkultisten skjuler kriminell handling bak okkultismen og da påstå at det var hinsidige krefter som begikk en ugjerning, ikke ham selv. Forbyr man okkultisme, slipper påtalemyndighet den typen kverulering med kriminelle.

Anonymkode: e52b0...92c

Regner med at du troller nå, men altså, hvordan beviser man at noen driver med okkultisme?

Anonymkode: 35f3c...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange skjønner ikke poenget med forbud mot okultisme. Det trenger ikke ha noe med overbevisning om at man tror noen kan bruke okkulte krefter eller ikke. Derimot har man efaring med at okkultister ofte kan lure andre til å begå kriminelle handlinger for seg. Eller at okkultisten skjuler kriminell handling bak okkultismen og da påstå at det var hinsidige krefter som begikk en ugjerning, ikke ham selv. Forbyr man okkultisme, slipper påtalemyndighet den typen kverulering med kriminelle.

Anonymkode: e52b0...92c

Du har et poeng der, men det burde vært likhet for loven. Det er jo en del stater også som gjemmer seg bak overnaturlige makter, og får andre til å begå overgrep. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Gargamel skrev:

Du har et poeng der, men det burde vært likhet for loven. Det er jo en del stater også som gjemmer seg bak overnaturlige makter, og får andre til å begå overgrep. 

Ja, slike stater finnes, men de er så langt jeg har sett kun diktaturer.

Likhet for loven? Nå ble jeg litt usikker på hva du siktet til. Mente du at det ikke blir likhet for loven om man forbyr okkultisme?

Anonymkode: e52b0...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fiskepuddings
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange skjønner ikke poenget med forbud mot okultisme. Det trenger ikke ha noe med overbevisning om at man tror noen kan bruke okkulte krefter eller ikke. Derimot har man efaring med at okkultister ofte kan lure andre til å begå kriminelle handlinger for seg.

Kan okkultister ha lurt Hanvold til å lure penger fra minstepensjonister?

Det lurer jeg litt på nå.

Endret av fiskepuddings
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fiskepuddings skrev:

Kan okkultister ha lurt Hanvold til å lure penger fra minstepensjonister?

Det lurer jeg litt på nå.

Nei. Hanvold og de folka hans er nok helt paranoide mot okkultister, skyr dem sterkt.

Anonymkode: e52b0...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, slike stater finnes, men de er så langt jeg har sett kun diktaturer.

Likhet for loven? Nå ble jeg litt usikker på hva du siktet til. Mente du at det ikke blir likhet for loven om man forbyr okkultisme?

Anonymkode: e52b0...92c

Ja, men jeg mener vel egentlig at verken okkultisme eller religion bør forbys. Det som er okkultisme for én person kan være religion for en annen. Ta f.eks jezidiene som noen regner for djeveldyrkere av noen muslimer. Ba'al var en førkristen Gud som nå regnes som en okkult kraft av mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
5 minutter siden, Kanonføde skrev:

Lurer på om dere mener noe med "okkultisme" nå. Om det er noe relatert til meg?

Nei, tråden handler om Turki, den arabiske hekseprinsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
7 minutter siden, Kanonføde skrev:

Handler ikke dette om meg?

Du har et poeng der, men det burde vært likhet for loven. Det er jo en del stater også som gjemmer seg bak overnaturlige makter, og får andre til å begå overgrep. 

Mener du at sitatet handler om deg, eller var det en tastefeil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...