Gå til innhold

Vil ha alle sine 3 koner og 20 barn til Danmark


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 barn under 15 år. Så dårlig helse kan han da ikke ha?

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/danmark/syrisk-flyktning-vil-ha-alle-sine-20-barn-til-danmark-det-skaper-reaksjoner/a/23693880/

Den syriske flyktningen Daham Al Hasan forsøker å samle familien sin på 20 barn og tre koner. Det har skapt voldsom debatt i vårt naboland.

Nylig fikk han innvilget sin søknad om familiegjenforening, noe som har gitt ni av hans resterende tolv barn, som han har med to andre koner i Syria, oppholdstillatelse i Danmark.

Etter at den syriske flyktningen sto frem i danske Ekstra Bladet med sin historie og ønske om å samle familien sin, har en voldsom debatt rast i Danmark.

Debatten handler i hovedsak om hvorvidt den syriske flyktningen skal ha rett til barnebidrag for sine barn.

En av de mest kritiske stemmene er integreringspolitisk talsmann for partiet De konservative, Naser Khader.

Daham er ifølge den danske avisen tømrer av yrke, men skal på nåværende tidspunkt være for syk til å jobbe. Khader hevder at 47-åringen ikke ønsker å arbeide eller lære dansk.

– Det er sterkt problematisk at en syrisk flyktning kan få lov til å kalle seg selv syk for på den måten unngå å arbeide og lære dansk, slik at han kan forsørge en så stor barneflokk på i alt 20 barn, hvordan 17 avdem er under 15 år, sier han til den danske avisen.

Anonymkode: 8f326...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem skal ta seg av disse 17 barna da? Såvidt jeg skjønner har han pr. nå 1 kone og etterhvert 17 unger i Danmark? Siden han ikke engang kan lære seg dansk fordi han har så vondt i ryggen (med litt tilrettelegging av stol og evt. mulighet til å legge seg ned i klasserommet hadde det gått fint!) så kan han neppe hjelpe henne å passe alle ungene? Hvis alle tre konene er i Danmark så må jo disse tre i jobb for å forsørge gubben og ungene da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

– Jeg har ikke kun psykiske problemer, men også fysisk. Jeg har vondt i ryggen og i beina, sier han, og svarer følgende på hvorfor han ikke kan lære seg dansk:

– Jeg har det veldig vondt, så det kan jeg ikke enda, svarer han videre. 

 

Det er ikke sånn det fungerer. Hvis man skal ha fritak for plikt, må man ha dokumentasjon på hvorfor det er nødvendig. I dette tilfellet en legeerklæring som viser hvorfor han er for syk til å delta på noen samlinger i uka (han får til og med delta sammen med likesinnede muslimer, i stedet for de dårlige menneskene danskene er) for å lære seg grunnleggende dansk.

Det er lett å tenke at vedkommende er uvillig til både det ene og det andre.

 

Ang. ungene; hvordan vet man om han er biologisk far? Er det DNA-analyse da, og så må ungene ev. sendes tilbake hvis det ikke er "match"?

Anonymkode: 1ddc4...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...