Gå til innhold

Trening uke 42


Lillemus

Anbefalte innlegg

Mandag - 40 min styrketrening

Tirsdag - 2,3 km / 33 min, rusletur med kameraet før jobb :)

Torsdag - 4 km / 30:41 min, joggetur med kjæresten

Lørdag - 4,7 km / 1t 19 min på hytta, i terrenget så da går det ikke så fort, men man får brukt muskler man ikke bruker når man går på vei

Søndag - 4,14 km / 29:51 min, joggetur med kjæresten

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kun to treninger denne uken og. 2 Gå/løpetur i skogen, a ca 7km.

Sier at jeg skal skjerpe meg hver uke nå... Uff... Men nå SKAL jeg det!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, cilie skrev:

Kun to treninger denne uken og. 2 Gå/løpetur i skogen, a ca 7km.

Sier at jeg skal skjerpe meg hver uke nå... Uff... Men nå SKAL jeg det!!

 

2 x 7 km er absolutt bedre enn ikke noe!

Neste uke skal jeg minimum ha tre økter med styrke og kondisjon samtidig (f.eks 20 minutter løp på tredemølle, og styrketrening etterpå). Du er jo godt i gang nå, men tror man burde opp i 3-4 økter før man får skikkelig effekt på energi, humør og kondis av det. Jeg har vært slapp altfor lenge nå, nå er det andre boller (eller ingen boller).

Rapporterer her om eksakt en uke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Ganske vanlig uke:

Mandag: styrketrening 

Tirsdag: 10 km rolig joggetur 

Onsdag: styrketrening

Lørdag 5 km kjappere joggetur.

(Det er ikke så stor forskjell i hastighet om jeg drar på eller tar det med ro på en joggetur. 10% kjappere koster ganske mye.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, issomethingwrong skrev:

2 x 7 km er absolutt bedre enn ikke noe!

Neste uke skal jeg minimum ha tre økter med styrke og kondisjon samtidig (f.eks 20 minutter løp på tredemølle, og styrketrening etterpå). Du er jo godt i gang nå, men tror man burde opp i 3-4 økter før man får skikkelig effekt på energi, humør og kondis av det. Jeg har vært slapp altfor lenge nå, nå er det andre boller (eller ingen boller).

Rapporterer her om eksakt en uke :) 

Da har vi en deal! Ingen boller , nei ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 x kombinert trening (25 min. oppvarming m. intervall - 40 min. styrke)

1 gåtur à 2 timer og 1 gåtur à 1 time.

Vanlig god uke, dvs. vanlig når ikke livet eller sykdom kommer i veien ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne uka har ikke gått som planlagt. Har begynt i terapi og ble dårligere etter det. Skal ha en bedre treningsuke uke 43.

Mandag - Sirkeltrening m/trener 60 min 

Onsdag - rolig gåtur  20 min

Torsdag - yoga

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, emilie321 skrev:

Denne uka har ikke gått som planlagt. Har begynt i terapi og ble dårligere etter det. Skal ha en bedre treningsuke uke 43.

Mandag - Sirkeltrening m/trener 60 min 

Onsdag - rolig gåtur  20 min

Torsdag - yoga

 

Synes du skal være fornøyd med det du fikk gjennomført denne uka jeg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for god støtte.

Jo, jeg skal være fornøyd. Ønsker allikevel å ha som mål å få til 4 treninger på en uke. Det bør være mulig å få til nå. Føler meg jo så mye bedre når jeg får til en økt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med løpingen i uka som var :) Mannen min er blitt smittet av min løpeentusiasme, så til ungenes store forbauselse, har de nå to joggende foreldre :D

Tirsdag: løp i lysløypa sammen med mannen, mens dattera var på trening - 6,8 km/55 min

Onsdag: løp 5 km med nye joggesko på grus/asfalt, og det ble ny rekord: 36.19 min. Seinere på dagen gikk/løp jeg 9,5 km/ 1 time og 41 min på grusvei

Lørdag: prøvde meg på ridning - 45 minutter. Ikke så voldsomt intensiv trening akkurat, men litt andre muskler ble brukt :huh:

Natt til søndag: Gikk hjem fra festlig kveld hos gode venner - 3,5 km/ 40 minutter

Søndag: Løp/gikk sammen med mannen i 6,8 km/ 58 min + at jeg gikk med bøsse for TV-aksjonen  om ettermiddagen - 3,2 km/ 1,5 time

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, cilie skrev:

Kun to treninger denne uken og. 2 Gå/løpetur i skogen, a ca 7km.

Sier at jeg skal skjerpe meg hver uke nå... Uff... Men nå SKAL jeg det!!

 

Det er jo bra da!

Men du - jeg kjente deg ikke igjen, med det nye profilbildet :D

Mummitrollet på både deg og issw :-) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, påskelilje skrev:

Det er jo bra da!

Men du - jeg kjente deg ikke igjen, med det nye profilbildet :D

Mummitrollet på både deg og issw :-) ?

Hehe ja.

Men det er nok ingen spennende årsak til det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, påskelilje skrev:

Hmmmmm. Sikker på det?

Ja.

Dvs - Cilie og jeg har snakket masse på DOL og støttet hverandre mye. Jeg setter enormt pris på henne.

Hun har imidlertid en samboer som virker som en bra kar, og jeg har forsåvidt det jeg også. Det respekterer jeg.

Så derfor er svaret på spørsmålet ditt nei - selv om vi snakker mye her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, issomethingwrong skrev:

Ja.

Dvs - Cilie og jeg har snakket masse på DOL og støttet hverandre mye. Jeg setter enormt pris på henne.

Hun har imidlertid en samboer som virker som en bra kar, og jeg har forsåvidt det jeg også. Det respekterer jeg.

Så derfor er svaret på spørsmålet ditt nei - selv om vi snakker mye her.

Jada - jeg har forstått det :-)

Var bare litt morsomt, så jeg måtte bare erte litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

Det er jo bra da!

Men du - jeg kjente deg ikke igjen, med det nye profilbildet :D

Mummitrollet på både deg og issw :-) ?

Hehe, ja har blitt godt kjent med flotte isw :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, påskelilje skrev:

Er veldig fornøyd med løpingen i uka som var :) Mannen min er blitt smittet av min løpeentusiasme, så til ungenes store forbauselse, har de nå to joggende foreldre :D

Tirsdag: løp i lysløypa sammen med mannen, mens dattera var på trening - 6,8 km/55 min

Onsdag: løp 5 km med nye joggesko på grus/asfalt, og det ble ny rekord: 36.19 min. Seinere på dagen gikk/løp jeg 9,5 km/ 1 time og 41 min på grusvei

Lørdag: prøvde meg på ridning - 45 minutter. Ikke så voldsomt intensiv trening akkurat, men litt andre muskler ble brukt :huh:

Natt til søndag: Gikk hjem fra festlig kveld hos gode venner - 3,5 km/ 40 minutter

Søndag: Løp/gikk sammen med mannen i 6,8 km/ 58 min + at jeg gikk med bøsse for TV-aksjonen  om ettermiddagen - 3,2 km/ 1,5 time

 

Utrolig hvordan du drar i vei :-)

Husk at når det gjelder løping er det litt risikabelt å øke treningsmengden for fort, så du får ta det med ro hvis du får vondt noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Gargamel skrev:

Utrolig hvordan du drar i vei :-)

Husk at når det gjelder løping er det litt risikabelt å øke treningsmengden for fort, så du får ta det med ro hvis du får vondt noe sted.

Ja, jeg vet jeg må passe meg. Det ble for mye med tre løpinger på ett døgn (tirsdag ettermiddag, onsdag formiddag og onsdag ettermiddag). Da var jeg helt gåen. Men ikke verre enn at jeg begynte å få lyst på en tur igjen på fredagen, men ventet til søndagen med å løpe altså.

Planene denne uka er badminton i kveld, løping i morgen og onsdag, og så en løpetur til helga. Har kommet helt ut av det med styrketrening :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...