Gå til innhold

Har du hatt bøssebærere på døra i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen her heller. Men ringeklokka mi virker ikke, så om de ikke benket på ble det liksom ingen hjemme typ. 

Anonymkode: 5cb3c...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her hos kjæresten i alle fall, vi hadde ikke kontanter i huset så vi fikk en lapp med telefonnummer vi kan gi til. Når jeg kommer hjem til meg selv i morgen antar jeg at de som vanlig har klistret en lapp på døra mi slik at alle ser at jeg ikke er hjemme så det er fritt frem for å bryte seg inn... Grrrr... Blir like forbanna hver gang. Kan de ikke putte den i postkassen i det minste!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det har vært noen her, har ikke banket på døra ihvertfall, men kan hende de var her mens jeg var på tur. Det er ikke så lett å se huset mitt så jeg slipper unna de fleste. Og om noen skulle finne huset så er det som regel en som sier tydelig ifra at om de beveger seg inn porten så må de tåle å bli hoppet på og det forventes kos. Det er bare det at måten han sier det på får folk til å tvile på hans hensikter så de velger å snu :D

Det har jeg ikke tenkt på Lillemus, men det er jo som å invitere tyver å klistre på en sånn lapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Trine skrev:

Det har jeg ikke tenkt på Lillemus, men det er jo som å invitere tyver å klistre på en sånn lapp.

Jepp. Leieboeren vår er ikke hjemme i dag så vi tok ned lappen på hans dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Ja, her hos kjæresten i alle fall, vi hadde ikke kontanter i huset så vi fikk en lapp med telefonnummer vi kan gi til. Når jeg kommer hjem til meg selv i morgen antar jeg at de som vanlig har klistret en lapp på døra mi slik at alle ser at jeg ikke er hjemme så det er fritt frem for å bryte seg inn... Grrrr... Blir like forbanna hver gang. Kan de ikke putte den i postkassen i det minste!?

Ikke sååå uvanlig å være borte innimellom, og iallefall ikke på dagen på søndager, så det gjør nok ikke mye fra eller til at det henger en lapp på døra noen timer én gang i året ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, mariaflyfly skrev:

Har ikke hatt noen her, men jeg ga noen hundrelapper til P3-aksjonen i helga. 😊

Samme her. Både sms'er og vipps- strålende innsats av artige folk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt dem på døra.  Junior var med på en skoleinnsamling tidligere i uka, så vi ga 300 kr i hans bøsse da.  Derfor fikk de som kom i dag, noe mer symbolsk.  Om seddelen ble grønn eller rød vet jeg ikke, for mannen var alene hjemme da de kom.

Vi har et familiemedlemsskap i Røde Kors.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noen på døra, selv om jeg ikke åpnet. Dette vet jeg pga. lappen de hang opp. Så jeg har ikke gitt noe som helst, ikke at jeg hadde gitt noe hadde jeg giddi å åpne uansett. Veldedighet får de med inntekt over 850.000 per år ta seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen på døren her - men jeg var ute en times tid på ettermiddagen, så kan jo hende de var her da. Hadde en 200-lapp jeg kunne gitt, men nå tror jeg heller jeg gir et ekstra bidrag til Leger uten grenser i stedet ;) Har litt mer sansen for dem egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kanonføde skrev:

Nei, noen er deprimert over å tjene så lite, så jeg syns ikke det.

Det er ikke lite, det er langt over snittet for fulltidsarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, laban said:

Det er ikke lite, det er langt over snittet for fulltidsarbeid.

Hm. Ok. Hva vet jeg, jeg har aldri jobba.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og dattera gikk med bøsser i nabolaget vårt, så det kom ikke noen andre og ringte på :D

Veldig givende halvannen time synes jeg, vi fikk så mange hyggelige kommentarer om at dette var så bra formål, og flott at vi stilte opp som bøssebærere :-) Vi glemte helt å putte noe i bøssa sjøl (eller dvs sønnen gjorde det), så jeg overførte penger til aksjonens kontonummer om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Lillemus skrev:

Ja, her hos kjæresten i alle fall, vi hadde ikke kontanter i huset så vi fikk en lapp med telefonnummer vi kan gi til. Når jeg kommer hjem til meg selv i morgen antar jeg at de som vanlig har klistret en lapp på døra mi slik at alle ser at jeg ikke er hjemme så det er fritt frem for å bryte seg inn... Grrrr... Blir like forbanna hver gang. Kan de ikke putte den i postkassen i det minste!?

Som bøssebærer fikk jeg beskjed om ikke å henge lapp på døra til folk, men nettopp legge den i postkassa i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...