Gå til innhold

Har du hatt bøssebærere på døra i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, påskelilje skrev:

Som bøssebærer fikk jeg beskjed om ikke å henge lapp på døra til folk, men nettopp legge den i postkassa i stedet.

Jeg får jo se når jeg kommer hjem i ettermiddag hva som er gjort her, men ute hos kjæresten hang de lapp på døra i alle fall. En ting er jo sånn som hos meg - inne i en trappeoppgang i en blokk, noe helt annet er det som hos kjæresten, på ytterdøra på en litt avsidesliggende enebolig hvor det dermed er godt synlig at det ikke er noen hjemme (det er ingen naboer, men mye trafikk og av og til litt uvelkomne gjester i området).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Lillemus skrev:

 En ting er jo sånn som hos meg - inne i en trappeoppgang i en blokk,

Det blir jo unektelig en del tilleggsadministrasjon for bøssebærerne hvis de skal holde orden på hvem som ikke er hjemme i alle blokker og bygårder, for deretter å lete fram de riktige, tilsvarende postkassene før de går ut.  Det er sikkert veldig ordentlig i akkurat din oppgang, men jeg kan forsikre at merking av ytterdører og postkasser ikke er eksemplarisk overalt. 

Når det er sagt, er det så lett å få med seg alternative måter å gi penger til akkurat denne aksjonen på, at hele lappen er overflødig.  Hvis man er det minste interessert i å bidra, men ikke hjemme den søndagen, får man det til allikevel, helt uten lapp. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...