Gå til innhold

Livet er skjørt.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fikk vite om en på femti som hadde dødd av hjerneslag, tynn og frisk. Så skjørt livet er, selv friske mennesker dør plutselig. Vi får nyte de gode dagene vi har, men i dag er ikke en god dag for meg. Var jo på to ting i går, så da får jeg nedtur. Men får tenke at folk har det verre, det er jo alltid noen som har det verre. Får være takknemlig for det en har å være takknemlig for, enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Liten40
10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Fikk vite om en på femti som hadde dødd av hjerneslag, tynn og frisk. Så skjørt livet er, selv friske mennesker dør plutselig. Vi får nyte de gode dagene vi har, men i dag er ikke en god dag for meg. Var jo på to ting i går, så da får jeg nedtur. Men får tenke at folk har det verre, det er jo alltid noen som har det verre. Får være takknemlig for det en har å være takknemlig for, enig?

Det er jeg enig i. Og i takknemlighet ligger det også aksept og lettere tilgang til lykke for man streber ikke etter det uoppnåelige (men kan samtidig forsøke strekke seg etter mål innen rekkevidde).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Liten40 skrev:

Det er jeg enig i. Og i takknemlighet ligger det også aksept og lettere tilgang til lykke for man streber ikke etter det uoppnåelige (men kan samtidig forsøke strekke seg etter mål innen rekkevidde).

Ja takknemlighet er viktig, og det er jo så mye å være takknemlig for. Vi lever jo i Norge, et land uten krig. Vi er heldige sånn sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Eller skrives det sjørt? Livet er et skjørt...hm. 

Nei, "skjørt" er riktig for både klesplagget og adjektivet.  "Sjør" er ikke noe ord alene. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Nei, "skjørt" er riktig for både klesplagget og adjektivet.  "Sjør" er ikke noe ord alene. 

Ok. Takk for oppklaringen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Kjørt" er også et ord. F.eks. rævkjørt av livet.

Men men.

Anonymkode: 59e7b...5ef

Ja det er det nok mange som blir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trine skrev:

"Sjør"øver, de er ikke så skjøre, eller de bør ihvertfall ikke være det!

Nei det bør de ikke være nei...hiv og hoi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...