Gå til innhold

NHD/andre. Er det ok å "glemme" datoen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag er det tre år siden dattera til en venninne av meg tok livet sitt. Hvert år på dødsdatoen har jeg kontaktet henne og hver bursdaggsdato til dattera har jeg skrevet en sms at vi tenker på dem. I år føler jeg rett og slett ikke for å gi noen oppmerksomhet på denne dagen. Gjør MYE for venninna mi ellers i året. Er dette OK og akseptabelt?

Jeg er den som alltid husker på og gir "varme klemmer" og får naturlig nok litt dårlig samvittighet om jeg lar være. Men i dag føler jeg bare at jeg har nok med meg selv og vil la denne dagen passere..

Anonymkode: 83106...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde sendt en melding, du kunne jo bare skrevet "tenker på deg" eller noe sånt, fremfor å opprette denne tråden her. Mindre energikrevende i mine øyne, pluss at du slipper den dårlige samvittigheten som du snakker om. Virker nesten som om du vil gjøre henne oppmerksom på at du også har det vanskelig, og vil la være å sende sms for å få henne til å skjønne at du også kan ha det vondt? I så fall tenker jeg at fremgangsmåten blir feil.

Anonymkode: 01318...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I dag er det tre år siden dattera til en venninne av meg tok livet sitt. Hvert år på dødsdatoen har jeg kontaktet henne og hver bursdaggsdato til dattera har jeg skrevet en sms at vi tenker på dem. I år føler jeg rett og slett ikke for å gi noen oppmerksomhet på denne dagen. Gjør MYE for venninna mi ellers i året. Er dette OK og akseptabelt?

Jeg er den som alltid husker på og gir "varme klemmer" og får naturlig nok litt dårlig samvittighet om jeg lar være. Men i dag føler jeg bare at jeg har nok med meg selv og vil la denne dagen passere..

Anonymkode: 83106...004

Det må være greit. Etter en periode mener jeg markeringer og ulike typer minnestunder bør ivaretas av den avdødes nærmeste familie og venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre år er ingen ting for en som har mistet et barn, når du merker at hun har kommet videre er riktig tidspunkt for å slutte å støtte henne på årsdager. Er min mening. Dine egne problemer kan du bruke de ander dagene i året på å få hjelp og støtte hos henne eller andre.

Anonymkode: e2f09...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...