Gå til innhold

Brennpunkt - Pengepredikanten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen tanker om dette? Ny episode av Brennpunkt i dag. Ligger på nettet i alle fall.

Selveste Hanvold!

Anonymkode: b263a...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Visjon Norge AS har i løpet av 10 år samlet inn over 1.000.000.000 kr. Og penger pumpes inn i Hanvolds privatøkonomi via lugubre kontrakter.

På slutten av programmet blir han konfrontert med dette, og smiler og like trygg selv om han ikke engang prøver seg på bortforklaringer.

Og de syke, naive og fattige svelger det rått, mens pengene renner ut til denne kakkerlakken.

Anonymkode: b263a...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Visjon Norge AS har i løpet av 10 år samlet inn over 1.000.000.000 kr. Og penger pumpes inn i Hanvolds privatøkonomi via lugubre kontrakter.

På slutten av programmet blir han konfrontert med dette, og smiler og like trygg selv om han ikke engang prøver seg på bortforklaringer.

Og de syke, naive og fattige svelger det rått, mens pengene renner ut til denne kakkerlakken.

Anonymkode: b263a...137

Viser at religiøse generelt sett er veldig lettlurte. Men det ligger vel i kortene.

d7fc3ece836b372a9429bea59a468d35.jpg

Anonymkode: 01504...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det blir oppvask nå. Dette er noe folk flest ikke liker i det hele tatt. Og jeg skal feire om han får ny dom.

Anonymkode: b263a...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nrk.no/dokumentar/hekta-pa-hanvold-1.13194033

Anne Sissel Halland (60) er uføretrygdet. Hun har alltid vært et søkende menneske. Letingen førte henne inn i folden til TV-pastor Jan Hanvold. Hun ble giver, og nærmest avhengig av kanalen og TV-predikanten.

– Vi så vel fra rundt sju-åtte til elleve om kvelden, kanskje litt på dagen og kanskje ettermiddagen.

– Du var hekta?


– Ja. Jeg følte at å se på noe annet, som var litt morsomt, som Hotel Cæsar eller krim, det skulle jeg ikke, det var ikke pent. Etter hvert ble det trist her, skikkelig trist.

Det Anne Sissel kjente sterkest på, var presset om å gi penger. Det skulle føre til velsignelser.

– Jeg gikk flere ganger bort og tok på TV-skjermen, som man ble oppfordret til. For da ville det skje store ting. Og jeg ble så skuffa, for jeg ble ikke bedre.

:o

 

Anonymkode: db755...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Visjon Norges gudstjeneste, som ble kringkastet på NRK 2-nettet søndag, advarte tv-pastoren mot det okkulte generelt og mot Harry Potter spesielt.

-  Kristne bør ikke lese «Harry Potter»-bøker, sier pastor Jan Hanvold.


Tror på spøkelser
I sin preken gikk han så langt at han oppfordret folk til å brenne «Harry Potter»-bøker. Han mener at bøkene ikke er uskyldig litteratur, men farlige og forføreriske bøker.

-  Folk tror jo mer på spøkelser enn på Gud etter å ha lest «Harry Potter». Bøkene åpner for den okkulte verdenen, og i interessen for det okkulte er eksplosiv, sier Hanvold.

-  Men er ikke Harry Potter bare uskyldig familielitteratur?

-  Nei, dette er en lek med det okkulte som jeg vil advare mot. Derfor bør «Harry Potter»-bøkene brennes.

http://www.dagbladet.no/kultur/2005/11/08/448702.html

Anonymkode: b263a...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen må være splitter pine gal.

http://www.dagbladet.no/2010/10/01/nyheter/innenriks/forkynnelse/nettmote/13646307/

- Kreftnyra jeg måtte fjerne var et resultat av min synd

Redaktør Jan Hanvold i Visjon Norge forsvarer predikant som hevder kristne ikke behøver å være syke.

Tidligere i dag omtalte Dagbladet den omstridte amerikanske predikanten Thurman Scrivner som på norsk tv hevder at kristne ikke behøver å være syke og at funksjonshemmede barn er straff for synd.

- Jeg måtte fjerne ei nyre på grunn av kreft for tre år siden. Det var et resultat av mitt syndige liv. Min synd var galt kosthold, alt det jeg hadde kjørt inn i kroppen min i løpet av livet, sier Hanvold.

Han trekker fram at mange mennesker er blitt helbredet gjennom predikanten Thurman Scrivner.

- Vi ønsker ikke å krenke noen. Men når ting blir tatt ut av sin sammenheng blir det galt. Som pastor stiller jeg åndelige diagnoser. Legene stiller fysiske diagnoser. De sier at 70-80 prosent av sykdommer har psykosomatiske årsaker. Vi kaller det synd, sier Jan Hanvold.

Anonymkode: db755...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

karismatisk kristendom er hjernedødt. Å se Hanvold sine sendinger i 2 minutter er nok til å innse det.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er religion, slutt å være så kritiske folkens ;) 

evt, slutt å sponse denne dritten med skattebetalernes penger ? 

 

Nei, religion i 2016 blir for dumt, får håpe dette eksemplet får flere folk til å våkne opp, dette er steinaldersk, på samme måte som kulturene vi driver å importerer fordi de er så berikende, vet ikke om jeg skal le eller gråte, dere er så dumme, ta dere sammen

 

Lykke til

Anonymkode: d8dad...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje nrk også bør bli satt under lupen, som krever lisens fra alle med tv, selv om de aldri ser kanalen. De krever penger av både gamle og uføre.

Når det er sagt så er det mye jeg også reagerer på her. Men visjon norge har mye bra. Jeg kjenner mange som har mye glede av kanalen. Og jeg håper inderlig at kanalen står over dette. Men med noen endringer. 

Anonymkode: 31015...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Kanskje nrk også bør bli satt under lupen, som krever lisens fra alle med tv, selv om de aldri ser kanalen. De krever penger av både gamle og uføre.

Det er ikke NRK som krever penger, det er det norske Storting som har bestemt at denne skatten skal kreves for å finansiere en medieinstitusjon som ikke er avhengig av hva som skaper inntekter, som f.eks. TV-kanaler som sender reklame, og lager nyhetssendinger etter hva folk flest liker å se på (les: det som er underholdende).

1 hour ago, AnonymBruker said:

Når det er sagt så er det mye jeg også reagerer på her. Men visjon norge har mye bra. Jeg kjenner mange som har mye glede av kanalen. Og jeg håper inderlig at kanalen står over dette. Men med noen endringer. 

Visjon Norge er bare svindel fra ende til annen, og den formen for religion er et destruktivt element i samfunnet, som bidrar til antivitenskapelig og antirasjonell dreining i folks tenkning. De sier at man skal brenne Harry Potter - bøker, fordi det er "okkult" og "eksplosivt farlig"! Men det er nettopp dette som er farlig, slike middelaldereske religiøse holdninger og troer.

Jeg bryr meg ingenting om noen har glede av det, og kanalen legges ned! Det er mange som har glede av diverse usunn underholdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kristen og misliker sterkt Hanvolds aktivitet. For meg er det lite relevant at mennesker blir frelst på grunn av den TV-kanalen. Klarer ikke å se på den kanalen. Et pengemas uten grenser. Det er så urovekkende og kvalmt at jeg knapt finner ord for det.

En stor del av pengene som skulle gått til kristen virksomhet, passerer gjennom flere selskaper og ender opp i investeringer med Hanvold som direkte eller indirekte eier eller deleier. Altså til personlig berikelse for ham i følge NRK. Synes det er vanskelig å se forkjellen på dette og svindel mot giverne. Juridisk sett kan man kanskje tenke på dette som svindel, men i svindel sitter ikke samme person på begge sidene av bordet slik som i dette tilfellet. Skulle gjerne sett en juridisk vurdering av dette.

Den kristne avisen Dagen.no skrev om hva Hanvold har gjort. Den oppfatningen deler jeg.

Anonymkode: 12f0f...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kristen og misliker sterkt Hanvolds aktivitet. For meg er det lite relevant at mennesker blir frelst på grunn av den TV-kanalen. Klarer ikke å se på den kanalen. Et pengemas uten grenser. Det er så urovekkende og kvalmt at jeg knapt finner ord for det.

En stor del av pengene som skulle gått til kristen virksomhet, passerer gjennom flere selskaper og ender opp i investeringer med Hanvold som direkte eller indirekte eier eller deleier. Altså til personlig berikelse for ham i følge NRK. Synes det er vanskelig å se forkjellen på dette og svindel mot giverne. Juridisk sett kan man kanskje tenke på dette som svindel, men i svindel sitter ikke samme person på begge sidene av bordet slik som i dette tilfellet. Skulle gjerne sett en juridisk vurdering av dette.

Den kristne avisen Dagen.no skrev om hva Hanvold har gjort. Den oppfatningen deler jeg.

Anonymkode: 12f0f...5f4

Jeg misliker også pengemaset. Måten det blir gjort på, og mye av det som kom frem i brennpunkt. Jeg har likevel sett mye bra på visjon norge, og kjenner mange som har mye glede av kanalen. Det ville vært et stort tap for mange hvis kanalen forsvant.

Anonymkode: 31015...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg misliker også pengemaset. Måten det blir gjort på, og mye av det som kom frem i brennpunkt. Jeg har likevel sett mye bra på visjon norge, og kjenner mange som har mye glede av kanalen. Det ville vært et stort tap for mange hvis kanalen forsvant.

Anonymkode: 31015...e39

Jeg benekter ikke at mange har hatt gode opplevelser med den TV-kanalen, men det er ikke på grunn av Hanvold, men på tross av Hanvold. Visjon Norge har bygd opp et ufortjent godt omdømme på grunn av flinke medarbeidere og invitasjoner fra velrenommerte predikanter, folk som har vært uvitende til hva Hanvold har gjort i det skjulte. Disse andre ønsker jeg selvfølgelig alt godt. Nå sprakk kanalens omdømme, på grunn av en person. Og han om trenger å møte sannferdige ord om hva han har gjort og rydde opp.

Det finnes andre kristne TV-kanaler som ikke driver på slik Hanvold gjør, se f.eks. kanal10.no. Den kanalen kan du se på på nettet.

Anonymkode: 12f0f...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg benekter ikke at mange har hatt gode opplevelser med den TV-kanalen, men det er ikke på grunn av Hanvold, men på tross av Hanvold. Visjon Norge har bygd opp et ufortjent godt omdømme på grunn av flinke medarbeidere og invitasjoner fra velrenommerte predikanter, folk som har vært uvitende til hva Hanvold har gjort i det skjulte. Disse andre ønsker jeg selvfølgelig alt godt. Nå sprakk kanalens omdømme, på grunn av en person. Og han om trenger å møte sannferdige ord om hva han har gjort og rydde opp.

Det finnes andre kristne TV-kanaler som ikke driver på slik Hanvold gjør, se f.eks. kanal10.no. Den kanalen kan du se på på nettet.

Anonymkode: 12f0f...5f4

Det finner jeg ytterst tvilsomt. Det er hele tiden et pengekjør, og såklart har de fleste lurt på hvor pengene havner (med mindre de er helt naive). Og disse "predikantene" som du refererer til beriker seg også på slik svindel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2016 den 0.36, AnonymBruker skrev:

I Visjon Norges gudstjeneste, som ble kringkastet på NRK 2-nettet søndag, advarte tv-pastoren mot det okkulte generelt og mot Harry Potter spesielt.

-  Kristne bør ikke lese «Harry Potter»-bøker, sier pastor Jan Hanvold.


Tror på spøkelser
I sin preken gikk han så langt at han oppfordret folk til å brenne «Harry Potter»-bøker. Han mener at bøkene ikke er uskyldig litteratur, men farlige og forføreriske bøker.

-  Folk tror jo mer på spøkelser enn på Gud etter å ha lest «Harry Potter». Bøkene åpner for den okkulte verdenen, og i interessen for det okkulte er eksplosiv, sier Hanvold.

-  Men er ikke Harry Potter bare uskyldig familielitteratur?

-  Nei, dette er en lek med det okkulte som jeg vil advare mot. Derfor bør «Harry Potter»-bøkene brennes.

http://www.dagbladet.no/kultur/2005/11/08/448702.html

Anonymkode: b263a...137

Så endel på visjon Norge før, og ei der sa "Harry Potter kommer rett fra Helvete". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...