Gå til innhold

Brennpunkt - Pengepredikanten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, stjernestøv skrev:

Så endel på visjon Norge før, og ei der sa "Harry Potter kommer rett fra Helvete". 

Jeg ser av og til på Visjon Norge for å få meg en god latter. Makan til skrullete folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 27.10.2016 den 11.30, AnonymBruker skrev:

Kanskje nrk også bør bli satt under lupen, som krever lisens fra alle med tv, selv om de aldri ser kanalen. De krever penger av både gamle og uføre.

Når det er sagt så er det mye jeg også reagerer på her. Men visjon norge har mye bra. Jeg kjenner mange som har mye glede av kanalen. Og jeg håper inderlig at kanalen står over dette. Men med noen endringer. 

Anonymkode: 31015...e39

Enig. I forbindelse med innsamlingsaksjonen til Røde Kors, tok NRK i følge det jeg har lest 35 mill kroner. Men nei, NRK gir ikke en krone selv, set skal alle andre gjøre. En moral for ARK og en for alle andre! Og Røde kors da, med 3 millarder på "bok". Hvor tror du pengene går? Jo, ikke mye direkte til nødhjelp, men til personlig berikelse for noen få topper og oppbygging av enda mer formye. For da slipper de å bruke annet enn litt avkastningen til å hjelpe nødelif\dende. Slik av kastning blir ikke stor nå som renta er så lav. Det sier jo en del om kulturen i Røde Kors når Ap's Jonas Gahr Støre har vært toppsjef der!

Når NRK laget et slikt program, lukter det veldig av hykleri og dobbeltmoral. I årevis har NRK vært kritisert for at SV/Ap-folk ikke bare sitter på begge sider av bordet. Det har hatt kontroll over Medietilsynet. Ap/LO kjøper opp så mange aviser gjennom apressen at de begikk lovbrudd. Man måtte gjøre endringer i ettertid etter lovbruddet. Ingen ble sendt i fengsel slik en normal behandling av av lovbrudd skulle gjort. Hvem er edderkoppen her? Thor Gjermund Eriksen. http://www.dagsavisen.no/kultur/forelopig-nei-for-a-pressen-1.474268 Fyren er en ekstremt politisk korrekt SV-er. Så spydig og frekk har jeg aldri sett andre samfunntopper være.

Fyren har vært politisk redaktør i Aftenposten og Dagbladet, direktør og konsernsjef i Amedia (Ap !), og kringkastingssjef i NRK. Kort tid etter ansettelsen i NRK kom det frem at Eriksen har et kjæresteforhold til Ann Kristin Enkrog, TV 2s direktør for HR og administrasjon, men at han ikke informerte NRKs styre om dette før ansettelsen. http://www.dagbladet.no/2012/12/13/kultur/tor_gjermund_eriksen/nrk-sjef/kjereste/tv2/24826938/ !!!

I private firmaer er sånne relasjoner nok til å lage et grusomt spetakkel. Men ikke her, for denne fyren har 1000 ganger mer makt og innflytelse enn Hanvold. Da er det bare å ringe en partikamerat på andre siden av bordet, så ordner alt seg fortere enn et olja lyn i Fredrikstad!

Anonymkode: 12f0f...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/25/2016 at 8:26 PM, AnonymBruker said:

Noen tanker om dette? Ny episode av Brennpunkt i dag. Ligger på nettet i alle fall.

Selveste Hanvold!

Anonymkode: b263a...137

Trist at dette er mulig, og at folk er så lite oppegående i 2016. Han er nok langtfra gal, da han nok ikke tror på sprøytet han kommer med selv. Han er kun en simpel kriminell, som ikke har noen betekeligheter ved å utnytte og presse utsatte mennesker for penger til egen berikelse. Pengene skulle vært tatt fra han, han skulle vært buret inne og fått forbud mot å drive noe som helst. 

Anonymkode: 850e1...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og Røde kors da, med 3 millarder på "bok". Hvor tror du pengene går? Jo, ikke mye direkte til nødhjelp, men til personlig berikelse for noen få topper og oppbygging av enda mer formue. For da slipper de å bruke annet enn litt av avkastningen til å hjelpe nødlidende.

Anonymkode: 12f0f...5f4

Tror du virkelig at Røde Kors er en svindelorganisasjon der "noen få topper" tar av de innsamlede midlene til sin personlige formue?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Tror du virkelig at Røde Kors er en svindelorganisasjon der "noen få topper" tar av de innsamlede midlene til sin personlige formue?

Det er bare et simplet forsøk på å flytte fokuset bort fra Hanvold og hans like.

Anonymkode: db755...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutes ago, laban said:

Tror du virkelig at Røde Kors er en svindelorganisasjon der "noen få topper" tar av de innsamlede midlene til sin personlige formue?

Behøver ikke i utg.punktet være en "svindelorganisasjon" for å ha utro tjenere som beriker seg selv i det skjulte. At det har skjedd, og skjer gang på gang i store internasjonale selskaper hvor det er mye penger, er vel hevet over enhver tvil. Hjelpeorganisasjoner, idrett og andre "ideelle formål" går da ikke fri fra svineriet tydeligvis. Når det gjelder akkurat Røde Kors kan jeg ikke uttale meg konkret, men blir mer overrasket om slikt ikke skulle foregå der også.

Anonymkode: 850e1...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svindyre forretningsadvokater driver sikkert omfattende kurs "internasjonale gråsoner og kreativ bokføring". ;) 

Anonymkode: 850e1...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det gjelder akkurat Røde Kors kan jeg ikke uttale meg konkret, men blir mer overrasket om slikt ikke skulle foregå der også.

Anonymkode: 850e1...db1

Jeg er enig med deg i at det er usannsynlig at det ikke et eller annet sted i en så diger organisasjon finnes en luring eller to som spiser litt av lasset. Den påstanden jeg siterte og svarte på, var langt drøyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, laban said:

Jeg er enig med deg i at det er usannsynlig at det ikke et eller annet sted i en så diger organisasjon finnes en luring eller to som spiser litt av lasset. Den påstanden jeg siterte og svarte på, var langt drøyere.

Du tenker at et par bøssebærere har stukket til seg en hundrings eller to? ;)

Anonymkode: 850e1...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker at et par bøssebærere har stukket til seg en hundrings eller to? ;)

Anonymkode: 850e1...db1

Jeg mistenker verken bøssebærere eller noen andre spesielt.  Men jeg mener det er usannsynlig at det ikke finnes noen "småfisk" i slike kjempeorganisasjoner.  Det er noe helt annet enn om de største "fiskene" på toppen skulle bygge opp formuen sin fra innsamlede midler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, laban said:

Jeg mistenker verken bøssebærere eller noen andre spesielt.  Men jeg mener det er usannsynlig at det ikke finnes noen "småfisk" i slike kjempeorganisasjoner.  Det er noe helt annet enn om de største "fiskene" på toppen skulle bygge opp formuen sin fra innsamlede midler. 

Det er ofte nettopp det som foregår. 

Anonymkode: 850e1...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...