Gå til innhold

Kommer du deg opp om "morran"?


AnonymBruker

Kommer du deg opp om "morran"?  

20 stemmer

  1. 1. Kommer du deg opp om "morran"?

    • Ja
      12
    • Nei
      8


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Om et par-tre uker må jeg bli betydelig mer A-menneske. Da må jeg opp i 06.00-tiden hver dag. Gruer meg til det.

Sånn det er nå, sover jeg til 7.15-7.30 på hverdager, 8.30-9-tiden på lørdager og så lenge jeg vil på søndager. Lørdag er det greit å stå opp litt før for å få litt ut av dagen. Søndager hater jeg uansett.

Hvis noen kan gi meg noen råd til hvordan man ikke skal hate søndager, tar jeg imot de med takk.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, issomethingwrong skrev:

Om et par-tre uker må jeg bli betydelig mer A-menneske. Da må jeg opp i 06.00-tiden hver dag. Gruer meg til det.

Skal du flytte på landet og får lang vei til jobben?

1 time siden, issomethingwrong skrev:

Sånn det er nå, sover jeg til 7.15-7.30 på hverdager, 8.30-9-tiden på lørdager og så lenge jeg vil på søndager. Lørdag er det greit å stå opp litt før for å få litt ut av dagen. Søndager hater jeg uansett.

Hvis noen kan gi meg noen råd til hvordan man ikke skal hate søndager, tar jeg imot de med takk.

Hva er problemet med søndager?

Anonymkode: 05644...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom meg opp om morran i dag.

09:30, vel.

Og jeg er pensjonist.

Ikke verst.

Anonymkode: b543a...025

Imponerende.

Anonymkode: 05644...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, issomethingwrong said:

Om et par-tre uker må jeg bli betydelig mer A-menneske. Da må jeg opp i 06.00-tiden hver dag. Gruer meg til det.

Sånn det er nå, sover jeg til 7.15-7.30 på hverdager, 8.30-9-tiden på lørdager og så lenge jeg vil på søndager. Lørdag er det greit å stå opp litt før for å få litt ut av dagen. Søndager hater jeg uansett.

Hvis noen kan gi meg noen råd til hvordan man ikke skal hate søndager, tar jeg imot de med takk.

Skulle du ønske du kunne ligge til 17:00-tiden hver eneste dag, hvis du følte for det?

Anonymkode: b543a...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 9.30 fortsatt er mårran, så kommer jeg meg alltid opp om mårran. Er stort sett oppe rundt kl 8.30, men så har jeg perioder hvor jeg sover dårlig og våkner tidlig. De periodene blir etterfulgt av perioder hvor jeg kan sove helt til 9.30. Men jeg må nok være syk for å sove noe særlig lenger enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutes ago, Trine said:

Om 9.30 fortsatt er mårran, så kommer jeg meg alltid opp om mårran. Er stort sett oppe rundt kl 8.30, men så har jeg perioder hvor jeg sover dårlig og våkner tidlig. De periodene blir etterfulgt av perioder hvor jeg kan sove helt til 9.30. Men jeg må nok være syk for å sove noe særlig lenger enn det.

Har som regel stått opp etter 12 de siste ukene, vel. Ikke å anbefale, blir jo helt depressiv mongozombie.

Anonymkode: b543a...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har som regel stått opp etter 12 de siste ukene, vel. Ikke å anbefale, blir jo helt depressiv mongozombie.

Anonymkode: b543a...025

Klarer ikke ligge i senga så lenge jeg. Men du sitter kanskje oppe lenger om kvelden enn meg, da er det jo naturligå også sove lenger om mårran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Trine said:

Klarer ikke ligge i senga så lenge jeg. Men du sitter kanskje oppe lenger om kvelden enn meg, da er det jo naturligå også sove lenger om mårran.

Jeg bruker timer på å sovne, og timer på å stå opp.

Anonymkode: b543a...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, issomethingwrong skrev:

Om et par-tre uker må jeg bli betydelig mer A-menneske. Da må jeg opp i 06.00-tiden hver dag. Gruer meg til det.

Sånn det er nå, sover jeg til 7.15-7.30 på hverdager, 8.30-9-tiden på lørdager og så lenge jeg vil på søndager. Lørdag er det greit å stå opp litt før for å få litt ut av dagen. Søndager hater jeg uansett.

Hvis noen kan gi meg noen råd til hvordan man ikke skal hate søndager, tar jeg imot de med takk.

Helt enig i at lørdager langt er å foretrekke fremfor søndager. På lørdag er helgen ennå ung, mens på søndag kommer arbeidsuken veldig nær, og man tenker fort på det i steden for å nyte dagen. Slik føler jeg det i hvertfall.

 

Mitt enkle råd er å planlegge noe hyggelig til søndagene, enten det dreier seg om en tur i skog og mark (det gjør ofte jeg) eller f.eks. en tur på galleri med etterfølgende lunsj med venn/venninne/partner/familie. Da gleder man seg gjerne litt til søndagen også, og man kan få litt påfyll i stedet for å føle seg tappet av tiden som løper så altfor fort.

 

Når det er sagt er jeg, kanskje i motsetning til deg, ganske god til å bare slappe av og kose meg med en bok eller lignende. Men av en eller annen grunn er det mye koseligere lørdag enn søndag, kfr. første avsnitt ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, Xtra said:

Helt enig i at lørdager langt er å foretrekke fremfor søndager. På lørdag er helgen ennå ung, mens på søndag kommer arbeidsuken veldig nær, og man tenker fort på det i steden for å nyte dagen. Slik føler jeg det i hvertfall.

Høres ut som det er fælt å jobbe. Du misunner nok oss som slipper det og har lørdag hele uka.

Anonymkode: cba41...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som det er fælt å jobbe. Du misunner nok oss som slipper det og har lørdag hele uka.

Anonymkode: cba41...bb2

 

Må du dra inn dette i hver eneste tråd?

 

Svaret mitt er: Absolutt ikke, jeg er veldig glad for at jeg har helse til å jobbe og at jeg har en givende jobb.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Xtra skrev:

 

Må du dra inn dette i hver eneste tråd?

 

Svaret mitt er: Absolutt ikke, jeg er veldig glad for at jeg har helse til å jobbe og at jeg har en givende jobb.

Da fatter jeg ikke hvorfor du syntes søndagen er så fæl. Hadde jeg hatt en givende jobb hadde jeg gledet meg hele søndagen til å sette i gang igjen.

Anonymkode: 05644...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...