Gå til innhold

Snart jul, dere!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nicklusheletida
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du begynt å handle inn julegaver? Satt i gang med husvask og krumkakebaking?

Anonymkode: 99477...7b0

Nei, men jeg har begynt å tenke på hvor jeg skal være på julaften. Det er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, emilie321 said:

Er ferdig med halvparten av julegavene, planen er og være ferdig med alle til 1 desember

Skal si du legger mye arbeid i det.

Anonymkode: 0250b...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal si du legger mye arbeid i det.

Anonymkode: 0250b...8eb

Skal jeg  gi presanger så har jeg lyst til å gi noe som passer til hver enkelt, dessuten så får jeg spredt kostnadene litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du begynt å handle inn julegaver? Satt i gang med husvask og krumkakebaking?

Anonymkode: 99477...7b0

Gaver har jeg så smått begynt med ja, greit å fordele utgiftene litt over flere lønninger. :) Husvask og baking er det litt i tidligste laget for ennå. Ikke at jeg skal gjøre så mye av noen av delene, men jeg skal bake tykklefser for første gang og har lovt familien å kjøre en prøverunde om ikke lenge. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To måneder er ikke "snart" for oss.  Praktiske forberedelser får vente til desember.

Det eneste vi har tenkt på, er muligheten for å samle en del av svigerfamilien min hos oss.  Det er vanskelig fordi det er noen som alltid stikker av til syden kort etter julaften.  Derfor forsøker vi allerede nå å få de aktuelle til å planlegge såpass at vi kan ha dem på besøk mens alle er hjemme.  Så jeg sendte en forespørsel mandag, da det var to måneder til julaften. 

I fjor handlet jeg noen julegaver på nett grytidlig om morgenen på "Black Friday".  Da er det ca. en måned igjen og jeg kan strekke meg til å tenke litt på denslags. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Skal si dere trøndere har givergleden.

Anonymkode: 0250b...8eb

Er det noe typisk trøndersk ved å bruke alminnelig sunn fornuft når det gjelder økonomi?

Det trønderske i svaret fra Lillemus var vel tykklefsene ;) 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De blir man fet av.

Anonymkode: 0250b...8eb

Om jeg spiser noen tykklefser i jula så er det vel ikke akkurat det som gir det store utslaget på vekta i løpet av et år. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, laban skrev:

Er det noe typisk trøndersk ved å bruke alminnelig sunn fornuft når det gjelder økonomi?

Det trønderske i svaret fra Lillemus var vel tykklefsene ;) 

Hvor ble det av innlegget du svarte på?

Det lurer jeg litt på nå.

Anonymkode: 99477...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ble det av innlegget du svarte på?

Det lurer jeg litt på nå.

Anonymkode: 99477...7b0

Jeg tror både det jeg svarte på (om giverglede) og det som  Lillemus selv svarte på (om at man blir fet av lefser), må ha blitt slettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Tenker ikke på jula på lenge ennå. Vi har så vidt begynt å prate om  hvor vi skal være.  Vi pleier å være annethvert år her og hos svigermor. Vi skal trolig være her. Men svigermor kvier seg nok for å kjøre over fjellet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, påskelilje skrev:

Nei. Tenker ikke på jula på lenge ennå. Vi har så vidt begynt å prate om  hvor vi skal være.  Vi pleier å være annethvert år her og hos svigermor. Vi skal trolig være her. Men svigermor kvier seg nok for å kjøre over fjellet...

Det går alltid et tog, vel.

Anonymkode: 99477...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går alltid et tog, vel.

Anonymkode: 99477...7b0

Ja, det gjør det. Men hun vil nok ikke ta buss eller tog. Og i alle fall ikke fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, påskelilje skrev:

Ja, det gjør det. Men hun vil nok ikke ta buss eller tog. Og i alle fall ikke fly.

Da kan hun bare skylde på seg selv.

Anonymkode: 23e97...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, laban said:

Er det noe typisk trøndersk ved å bruke alminnelig sunn fornuft når det gjelder økonomi?

Det trønderske i svaret fra Lillemus var vel tykklefsene ;) 

Jeg vil ikke si det er sunn fornuft å bruke så mye penger på gaver at man må spre det over flere måneder... voksne mennesker ender opp som regel med å få ubrukelig ting, til og med.

Viiste ikke at de var trønderske, men tror merket til de som ligger i butikken heter Bjørken/Bjørgen, og det er vel nesten Bjørgan. Et annet typisk trøndersk etternavn er Ladegård.

Anonymkode: 0250b...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/27/2016 den 7.09, Trine skrev:

Jeg har ikke begynt å tenke på jul enda engang.

Sånn skal det låte. Høres nesten ut som et fullverdig liv.

Anonymkode: 23e97...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...