Gå til innhold

En god nakkemassasje?


Elisabeth36

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er litt skeptisk til å bruke massasjeputer på nakken. De kan provosere ganske mye, da de er ganske "hardhendte" og litt ufølsomme, og gi mer hodepine. Det finnes et utall å velge mellom, men etter min erfaring er dette noe man (hvis man ikke har en kjæreste som er flink til å massere, selvsagt) kan gjøre selv.

Områdene man bør massere, er muskelfestene i nakkegropen og på skuldrene. Det går en muskel mellom de to festene, som lett blir øm og anspent. Bytt arm iblant, og masser med tommel og pekefinger i 15 minutter et par ganger om dagen. Hvis/når du finner muskelknuter, jobb litt ekstra med de.

Et annet alternativ er lett styrketrening med mange repetisjoner. Det er vel det som har den beste effekten på sikt. Nedtrekk og skulderpress.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å bli massert av noen som kan det! Har pute fra enklere liv og massasjearm fra apotek. Ikke særlig fornøyd med noen av delene... Puten er for hard, og armen må du holde selv = kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kunne tenk meg massasje, er så anspent. Au. Tror jeg vil henvises til fysioterapeut. 

Hva med å henvise deg selv til samboeren din? Det er vel mer lettvint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gargamel skrev:

Hva med å henvise deg selv til samboeren din? Det er vel mer lettvint. 

Tror ikke han gidder, sønnen min spurte om han ville gi meg massasje. Han sa ingenting, bare gikk på loftet og mediterte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Tror ikke han gidder, sønnen min spurte om han ville gi meg massasje. Han sa ingenting, bare gikk på loftet og mediterte. 

Nei, det tyder vel på at han ikke gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligg med hodet oppå fingrene. Du finner to punkter i nakken som du legger hodet oppå. Ellers har jeg massasjevest. Har gått til privat massør i 1,5 år, betaler 500 for en hel klokketime. Ellers er det styrketrening som fungerer best på meg, etter det har funksjonsevnen økt betydelig mye. Det er øvelser du kan gjøre hjemme med strikk, fungerer like bra som apparater på treningssenteret. Strikk får du kjøpt på Biltema til 60,-. Har ikke tro på at massasje alene fungerer på sikt. 

Anonymkode: 5cf0d...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...