Gå til innhold

NHD Seroquel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på to ting angående seroquel:

1) Jeg har tidligere gått på både remeron og zyprexa uten nevnverdig vektoppgang, men grunnet tankegang knyttet til en tidligere anoreksi diagnose er jeg alikvel bekymret for vektoppgang ved Seroquel. Med denne bakgrunnen tenker du det er sannsynlig at jeg opplever å gå synlig opp i vekt på en dose på, f.eks 25-100mg daglig?

2) Jeg har fått beskjed at jeg kan justere dosen min etter hvor dårlig jeg er. Ved en forverring av depresjon, hva ville du tenkt var en bra dose for å hindre en moderat depresjon til å bli en alvorlig depresjon? Går også på ssri.

Takk for hjelp.

Anonymkode: a4cd4...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Vanligvis er Seroquel meget snill mht vektoppgang sammenlignet med Zyprexa, så det burde gå bra.

2. I depresjonsbehandling er 300 mg veiledende dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...