Gå til innhold

Antall kalorier per dag: vekttap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker gå ned 500g til 1 kg i uka.. Veier i dag 87 kg og er 173 høy. Kvinne. Inaktiv jobb.  Inaktiv på fritiden.  prøver bli mer aktiv nå med litt jogging/gåturer 3 dager i uka.  Hvor mye bør kalori inntaket ligge på per dag for å gå ned tror dere ? Har slitt med overspising i perioder og underskudd av kalorier i andre perioder.  Så forbrenningen min er veldig dårlig. 

Anonymkode: 2af80...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Det er litt forskjellige tall som verserer, men 1 kg fett tilsvarer ca 7000 kcal. Du trenger et kaloriunderskudd på ca 700 kcal per dag for å gå ned i det tempoet du snakker om. Med din vekt vil du forbrenne ca 100 kcal pr km jogging. I praksis må du altså spise mindre.

Det er fullt mulig, men tøft. Jeg har personlig god erfaring med å innføre gode vaner gradvis og la vektnedgangen ta den tiden det tar.

NB : Treningen er veldig bra for deg uansett om du tar av eller ikke! Det er viktigere å få opp pulsen i blant enn å være slank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker gå ned 500g til 1 kg i uka.. Veier i dag 87 kg og er 173 høy. Kvinne. Inaktiv jobb.  Inaktiv på fritiden.  prøver bli mer aktiv nå med litt jogging/gåturer 3 dager i uka.  Hvor mye bør kalori inntaket ligge på per dag for å gå ned tror dere ? Har slitt med overspising i perioder og underskudd av kalorier i andre perioder.  Så forbrenningen min er veldig dårlig. 

Anonymkode: 2af80...029

Jeg digger alt som kan måles og registreres og selv om jeg ikke var direkte overvektig (lå og duppet i skiktet normalvektig-overvektig på bmi-skalaen) så kunne jeg godt gå ned 2-4 kg, men selv om jeg syntes jeg spiste lite så rikket ikke vekta seg. Jeg lastet ned appen MyFitnessPal på mobilen, finnes også en tilhørende nettside, og der la jeg inn høyde, vekt og ønsket vekt til ønsket dato (men det er ingen vits å være for ambisiøs altså, 10 kg på 4 uker klarer ingen!) og da regnet den ut for meg hvor mange kcal jeg kunne innta om dagen for nå det målet. Om jeg trener får jeg noen ekstra mat-kalorier og jeg har også en bruker på endomondo som er knyttet sammen med MFP slik at treningene overføres automatisk. :) Og det funker! Jeg har ikke gått ned så mye som 1 kg i uka, antagelig ikke 500 g heller, men på 2  mnd har jeg i alle fall gått ned til 24,1 i bmi og føler meg helt topp, faktisk ser jeg selv at jeg har blitt litt slankere og det er gøy! :) Jeg er så lita at det ikke er voldsomt med kalorier MFP anbefaler meg, men om jeg velger maten med omhu så er jeg sjelden sulten for å si det sånn. Og husk at du må spise nok slik at kroppen får de næringsstoffene den trenger - så det er ikke noe mål å spise så lite som mulig! Jeg prøver å holde meg til den kalorimengden jeg har fått "tildelt" (+/- 50) og det funker helt fint for meg.

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...