Gå til innhold

Munnproblemer , kreft?


vfjs

Anbefalte innlegg

Har hatt en litt hovene leppe på venstre siden dem siste 2 mnd. Får stadig vekk blemmer å små sår. 'En forsvinner etter 2 dager. Har hatt en blemme på høyre side av tingen bakerst i 2 år nå å i dag 1 cm fra den oppdager jeg en hvit liten flekk ( kanskje blemme ) er hvertfall hvit. Bør e beskymre meg for kreft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke hva dette er, men noe som kjennetegner kreftsår er at de ikke går tilbake av seg selv. Om sårene varierer i størrelse og intensitet er det nok en annen type sår (tror jeg - men jeg er altså ikke lege).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Du bør ta dette opp med fastlegen/tannlegen og ev bli henvist videre. Jeg fikk selv kreft i munnen og måtte få operasjon, stråling og cellegift. Da var det i siste liten. Ingen grunn til å nøle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det er ikke kreft, kreft er ikke sånn at det kommer og går. Sikkert munnsår av noe slag, gå til legen om det plager deg. Kanskje herpes? I så fall finnes det legemidler som kan hemme/dempe utbruddene.

Anonymkode: 285f2...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er redd for at det er kreft, DRA TIL LEGEN! Ikke en kjeft her inne har medisinsk grunnlag for å gi deg et svar på det!

Anonymkode: f45e2...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...