Gå til innhold

Ny utredning?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, du har klaget over ikke å få god nok oppfølging, men hva skal du med oppfølging når du til syvende og sist ikke vil ha det ?

Her i tråden f.eks skiver du at du har skrevet til psykepleier og sagt at du reduserer og etterpå stusser du over at du ikke får svar?

Hva skal han svare på det ? Du kom ikke med noen spørsmål og da er det heller ikke noe å svare på.

Nei de kan bare drite i meg hele systemet, så kan jeg heller lære meg å takle evnene mine. Det er AP som gjør meg initiativløs. Skulle ønske du hadde tatt de pillene, så hadde du fått sett. Har hatt utrolig mye energi tidligere uten AP, du aner IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Nei de kan bare drite i meg hele systemet, så kan jeg heller lære meg å takle evnene mine. Det er AP som gjør meg initiativløs. Skulle ønske du hadde tatt de pillene, så hadde du fått sett. Har hatt utrolig mye energi tidligere uten AP, du aner IKKE!!!

Alt tyder jo på at de ikke driter i deg, men som Xbellas skrev :  Det er vanskelig å samarbeide med deg og da gir de vel litt opp.

Med den meldinga du skrev til psykepleier i dag, så sier du jo egentlig at du driter i hans råd, så hvorfor skulle ikke han drite i deg ?

Hadde du sendt han et spørsmål, hadde det vært noe annet, men det var ikke det du gjorde.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Alt tyder jo på at de ikke driter i deg, men som Xbellas skrev :  Det er vanskelig å samarbeide med deg og da gir de vel litt opp.

Med den meldinga du skrev til psykepleier i dag, så sier du jo egentlig at du driter i hans råd, så hvorfor skulle ikke han drite i deg ?

Hadde du sendt han et spørsmål, hadde det vært noe annet, men det var ikke det du gjorde.

 

Ok, skal sende han et spørsmål i morgen. Hvor lenge jeg må gå på en pille før jeg kutter den ut og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Alt tyder jo på at de ikke driter i deg, men som Xbellas skrev :  Det er vanskelig å samarbeide med deg og da gir de vel litt opp.

Med den meldinga du skrev til psykepleier i dag, så sier du jo egentlig at du driter i hans råd, så hvorfor skulle ikke han drite i deg ?

Hadde du sendt han et spørsmål, hadde det vært noe annet, men det var ikke det du gjorde.

 

Men anbefaler deg å prøve en STOR dose AP, så kan vi snakkes etterpå. Du må gå på det minst et år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
26 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men anbefaler deg å prøve en STOR dose AP, så kan vi snakkes etterpå. Du må gå på det minst et år. 

Saken er jo at jeg ikke trenger det. Det ville være dumt å begynne på AP når jeg ikke har behov.

Du trenger det. Du kan prøve å slutte som du sier at du vil, så kan du se hvordan det går. Vi som har fulgt deg her, vet at det ikke går bra.

Du er nødt til å høre på de rådene du får. Du kan stille spørsmål underveis, men ikke komme med "trusler" som jeg oppfatter som den er den meldinga du skrev til psykepleieren. Litt lite voksent. Hadde du spurt han, er det mer sannsynlig at du hadde fått et svar.

Du har en komplisert sykdom. De klarer ikke å hjelpe deg med alt. Du er nødt til å prøve selv og da tenker jeg på fysisk aktivitet. De kan ikke gå skrittene for deg.

Det er veldig fint hvis de vil gi deg hjelp  med å komme i gang, men hjelpen har du allerede hjemme, hvis du vil ta i mot den.

 

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Nei de kan bare drite i meg hele systemet, så kan jeg heller lære meg å takle evnene mine. Det er AP som gjør meg initiativløs. Skulle ønske du hadde tatt de pillene, så hadde du fått sett. Har hatt utrolig mye energi tidligere uten AP, du aner IKKE!!!

Jeg bruker og har brukt en STOR dose AP i 20 år. Og jeg er hverken feit, lat eller initiativløs så klapp igjen og snakk kun for deg selv!

Anonymkode: 528d3...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker og har brukt en STOR dose AP i 20 år. Og jeg er hverken feit, lat eller initiativløs så klapp igjen og snakk kun for deg selv!

Anonymkode: 528d3...581

Snakker for meg selv jeg. Kanskje de som virkelig trenger det ikke blir sånn, vet ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Saken er jo at jeg ikke trenger det. Det ville være dumt å begynne på AP når jeg ikke har behov.

Du trenger det. Du kan prøve å slutte som du sier at du vil, så kan du se hvordan det går. Vi som har fulgt deg her, vet at det ikke går bra.

Du er nødt til å høre på de rådene du får. Du kan stille spørsmål underveis, men ikke komme med "trusler" som jeg oppfatter som den er den meldinga du skrev til psykepleieren. Litt lite voksent. Hadde du spurt han, er det mer sannsynlig at du hadde fått et svar.

Du har en komplisert sykdom. De klarer ikke å hjelpe deg med alt. Du er nødt til å prøve selv og da tenker jeg på fysisk aktivitet. De kan ikke gå skrittene for deg.

Det er veldig fint hvis de vil gi deg hjelp  med å komme i gang, men hjelpen har du allerede hjemme, hvis du vil ta i mot den.

 

Trusler til sykepleieren? Nei hvordan da? Nå må du gi deg!!! Skrev jeg ville trappe ned latuda, hvordan er det en trussel?

Nei jeg har ikke en komlisert sykdom, det er feil og jeg klarer meg fint uten medisiner. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Trusler til sykepleieren? Nei hvordan da? Nå må du gi deg!!! Skrev jeg ville trappe ned latuda, hvordan er det en trussel?

Nei jeg har ikke en komlisert sykdom, det er feil og jeg klarer meg fint uten medisiner. 

 

Nåja, historien viser vel noe annet.

Anonymkode: 0649f...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, stjernestøv skrev:

Må slutte på latuda nå. Hvis jeg slutter på alle medisiner har jeg rett på ny utredning da? Tror ikke schizoaffektiv stemmer. 

Hvorfor skulle du ha rett på ny utredning fordi du slutter på medisiner? Diagnoser avgjøres ikke på bakgrunn av medisinene. Men om du mener diagnosen er feil så har du vel krav på en second opinion.

6 timer siden, stjernestøv skrev:

Er dette en kjip oppførsel? Å høre på sjelen min, det høyeste av alt? Tror du ikke sjelen min vet mer enn mennesker? Ja jeg er voksen og ergo bestemmer jeg selv, de kan bare gi meg opp. Jeg gir blaffen, orker ikke denne tilværelsen lenger. Vil være i ett med sjelen min, ikke adskilt fra den. 

Det er ikke noen god idé å lytte til sjelen så lenge sjelen er syk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv er fed up av flere grunner når det gjelder min behandler, og jeg har fått svi for at jeg slutta med medsa for en stund siden. Fikk merke det senest i går. Var absolutt ikke stabil i hele går. Fikk gråteanfall og begynte å hyperventilere.

Kjennes litt ut som om du og jeg er i samme båt når det gjelder behandling/utredning. Men det er i det hele du og jeg som står igjen med svarteper hvis vi ikke samarbeider.

Skriv ned i et brev til sykepleieren din om hvordan du føler medsa gjør deg. Jeg skal gjøre det samme selv nå. Håper jeg kommer med gruppe terapien jeg er søkt inn på.

Veit det virker vanskelig å se når ting står på som verst men de er der for å hjelpe. Forhåpentligvis sitter de ikke i stillingene sine for å gjøre folk verre og kan godte seg med det. Det bare virker sånn når man har det vondt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg er så frustrert nå, føler ikke sykepleieren tar meg på alvor. Sier alt ser håpløst ut, så sier han bare folk har det verre. Han går til folk som ligger under dynen hele dagen, nå orker jeg ikke mer av dette. Har fått nok av diagnoser, så da må jeg tro at det er evner. 

Det er skrevet veldig mye i denne tråden, klarer ikke å lese alt. Men det jeg kan si er at dette er et rop om hjelp fra deg Stjernestøv. De gir deg virkelig ikke den oppfølgingen du trenger. En sykepleier som kommer om tre uker? Et dagsenter som ikke svarer (det har vel gått flere uker nå?). Og alt du får er medisiner. Og beskjed om at andre har det verre.

Klart andre har det verre. Men også psykisk syke skal få ha litt ambisjoner på egne vegne. Du vet hva du vil (et aktivt liv, kontakt med følelsene dine, være sunn), men får det ikke til. Problemet med bare å slutte medisiner helt på egenhånd ( selv om de absolutt demper alt osv) er at du kommer til å falle ut i en annen hengemyr. Og så blir det en evig runddans.

Gå heller tilbake til dosen du hadde før du økte. Inntil videre.

Og krev å få bedre hjelp. Bytt evt lege. Det må vel være noen som kan kreve noe på vegne av deg, være din "advokat"?

Og hør på Arnhild Lauveng snakke om sin doktorgrad på Verdibørsen (P2)(fra lørdag). Det er virkelig noe som mangler av innhold i norsk psykiatri. De danske pasientene hun snakker om går på en slags dagfolkehøyskole.

Et sitat fra programmet:

"Lykke" er en utilsiktet bivirkning ved å leve en meningsfull tilværelse

 

https://radio.nrk.no/serie/verdiboersen

Endret av Liten40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nåja, historien viser vel noe annet.

Anonymkode: 0649f...223

Har ikke gått på medisiner hele livet, det har vært frem og tilbake fra jeg var atten år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Trine skrev:

Hvorfor skulle du ha rett på ny utredning fordi du slutter på medisiner? Diagnoser avgjøres ikke på bakgrunn av medisinene. Men om du mener diagnosen er feil så har du vel krav på en second opinion.

Det er ikke noen god idé å lytte til sjelen så lenge sjelen er syk ;)

Ja jeg mener diagnosen er feil, tror jeg aldri har vært psykotisk. Sånn sykepleieren snakker om dem, nei sånn har jeg aldri vært. 

Sjelen har aldri vært syk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutes ago, Liten40 said:

Det er skrevet veldig mye i denne tråden, klarer ikke å lese alt. Men det jeg kan si er at dette er et rop om hjelp fra deg Stjernestøv. De gir deg virkelig ikke den oppfølgingen du trenger. En sykepleier som kommer om tre uker? Et dagsenter som ikke svarer (det har vel gått flere uker nå?). Og alt du får er medisiner. Og beskjed om at andre har det verre.

Klart andre har det verre. Men også psykisk syke skal få ha litt ambisjoner på egne vegne. Du vet hva du vil (et aktivt liv, kontakt med følelsene dine, være sunn), men får det ikke til. Problemet med bare å slutte medisiner helt på egenhånd ( selv om de absolutt demper alt osv) er at du kommer til å falle ut i en annen hengemyr. Og så blir det en evig runddans.

Gå heller tilbake til dosen du hadde før du økte. Inntil videre.

Og krev å få bedre hjelp. Bytt evt lege. Det må vel være noen som kan kreve noe på vegne av deg, være din "advokat"?

Og hør på Arnhild Lauveng snakke om sin doktorgrad på Verdibørsen (P2)(fra lørdag). Det er virkelig noe som mangler av innhold i norsk psykiatri. De danske pasientene hun snakker om går på en slags dagfolkehøyskole.

Et sitat fra programmet:

"Lykke" er en utilsiktet bivirkning ved å leve en meningsfull tilværelse

 

https://radio.nrk.no/serie/verdiboersen

Det er det samme med meg. Jeg har en behandler (psykiatrisk sykepleier) men jeg føler ikke at det er nok men det kan ha noe med at jeg har vansker for å å pne meg for han, og at han ikke er tankeleser. Var veldig sucidal i går bedre i dag... t.o.m vært på lille renholdsjobben min... Skal snakke med behandler nå på tlf.. Også jeg trenger en "advokat" eller verge på et vis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Athena86 skrev:

Jeg selv er fed up av flere grunner når det gjelder min behandler, og jeg har fått svi for at jeg slutta med medsa for en stund siden. Fikk merke det senest i går. Var absolutt ikke stabil i hele går. Fikk gråteanfall og begynte å hyperventilere.

Kjennes litt ut som om du og jeg er i samme båt når det gjelder behandling/utredning. Men det er i det hele du og jeg som står igjen med svarteper hvis vi ikke samarbeider.

Skriv ned i et brev til sykepleieren din om hvordan du føler medsa gjør deg. Jeg skal gjøre det samme selv nå. Håper jeg kommer med gruppe terapien jeg er søkt inn på.

Veit det virker vanskelig å se når ting står på som verst men de er der for å hjelpe. Forhåpentligvis sitter de ikke i stillingene sine for å gjøre folk verre og kan godte seg med det. Det bare virker sånn når man har det vondt.

Lykke til!

Takk! 

De forstår ikke hva ap gjør med meg, jeg kommer ikke videre siden sist innleggelse for over to år siden. Nå vil jeg prøve uten, det er noe jeg har bestemt meg for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Liten40 skrev:

Det er skrevet veldig mye i denne tråden, klarer ikke å lese alt. Men det jeg kan si er at dette er et rop om hjelp fra deg Stjernestøv. De gir deg virkelig ikke den oppfølgingen du trenger. En sykepleier som kommer om tre uker? Et dagsenter som ikke svarer (det har vel gått flere uker nå?). Og alt du får er medisiner. Og beskjed om at andre har det verre.

Klart andre har det verre. Men også psykisk syke skal få ha litt ambisjoner på egne vegne. Du vet hva du vil (et aktivt liv, kontakt med følelsene dine, være sunn), men får det ikke til. Problemet med bare å slutte medisiner helt på egenhånd ( selv om de absolutt demper alt osv) er at du kommer til å falle ut i en annen hengemyr. Og så blir det en evig runddans.

Gå heller tilbake til dosen du hadde før du økte. Inntil videre.

Og krev å få bedre hjelp. Bytt evt lege. Det må vel være noen som kan kreve noe på vegne av deg, være din "advokat"?

Og hør på Arnhild Lauveng snakke om sin doktorgrad på Verdibørsen (P2)(fra lørdag). Det er virkelig noe som mangler av innhold i norsk psykiatri. De danske pasientene hun snakker om går på en slags dagfolkehøyskole.

Et sitat fra programmet:

"Lykke" er en utilsiktet bivirkning ved å leve en meningsfull tilværelse

 

https://radio.nrk.no/serie/verdiboersen

Ja jeg er fortvilet, og nå ser jeg ikke annen mulighet enn å slutte med medisiner. Men jeg vil ha psykiateren med på det, vil gjerne ha forståelse for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleieren har ikke svart på meldingene mine i dag heller, jeg sier jeg håper de forstår dette valget mitt. Kunne nå fått forståelse for det :( Og lurte på hvor lenge jeg måtte gå på 37 mg for å unngå seponeringssymptomer. Man blir jo avhengig av ap og når man får problemer når man slutter, men greit jeg skal tåle det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Medisiner må du ta opp med legen/psykiateren din. Ingen andre kan gi deg råd eller har myndighet til å påvirke medisineringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Sykepleieren har ikke svart på meldingene mine i dag heller, jeg sier jeg håper de forstår dette valget mitt. Kunne nå fått forståelse for det :( Og lurte på hvor lenge jeg måtte gå på 37 mg for å unngå seponeringssymptomer. Man blir jo avhengig av ap og når man får problemer når man slutter, men greit jeg skal tåle det. 

Kanskje han har svart på det før, at han mener det ikke er lurt og ikke vil støtte deg i det? Har du spurt han om det samme før? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...