Gå til innhold

Ny utredning?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Medisiner må du ta opp med legen/psykiateren din. Ingen andre kan gi deg råd eller har myndighet til å påvirke medisineringen.

Ok. Jeg ba sykepleieren spør psykiateren om hvor lenge jeg bør stå på 37 mg for å unngå seponeringssymptomer, men har ikke fått svar. Hva betyr det da, at de gir faen? Kunne nå svart meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, MxxM skrev:

Kanskje han har svart på det før, at han mener det ikke er lurt og ikke vil støtte deg i det? Har du spurt han om det samme før? 

Har ikke vært så bestemt før nei på å slutte, nå har jeg bestemt meg for å slutte. Vil ut av denne tilværelsen, har sagt det til noen i familien og de forstår. Nei, psykiateren ville jo jeg skulle øke, så jeg vet jo hva han mener. Men må vel kunne få hjelp til å slutte og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg ba sykepleieren spør psykiateren om hvor lenge jeg bør stå på 37 mg for å unngå seponeringssymptomer, men har ikke fått svar. Hva betyr det da, at de gir faen? Kunne nå svart meg. 

Du skjønner vel at det kan ta litt tid før han får tak i psykiateren (som kanskje har en svært avgrenset telefontid som ikke passer kjempegodt til sykepleierens øvrige jobbforpliktelser i dag), får svar der og får meldt det tilbake til deg?  Eller forventer du at han skal sende kosemelding og forsikre deg om at han kommer til å gjøre som du ber om?

Jobb litt med din egen tålmodighet før du beskylder folk for å gi f.  Du kan jo prøve å kontakte psykiateren selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, laban skrev:

Du skjønner vel at det kan ta litt tid før han får tak i psykiateren (som kanskje har en svært avgrenset telefontid som ikke passer kjempegodt til sykepleierens øvrige jobbforpliktelser i dag), får svar der og får meldt det tilbake til deg?  Eller forventer du at han skal sende kosemelding og forsikre deg om at han kommer til å gjøre som du ber om?

Jobb litt med din egen tålmodighet før du beskylder folk for å gi f.  Du kan jo prøve å kontakte psykiateren selv? 

Oi. Det var da voldsomt. Kosemelding? Han kunne iallefall ha skrevet ok. 

Får se om jeg hører noe da. Psykiateren vil jeg ikke kontakte selv nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Uansett er det psykiateren du skal drøfte dette med - også om det er hjelp til å slutte.

Ok. Får bare se om jeg hører noe da. Sender ikke flere meldinger nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Oi. Det var da voldsomt. Kosemelding? Han kunne iallefall ha skrevet ok. 

Hvis han har en jobb der han farter mellom forskjellige brukere hele dagen, skjønner jeg godt at han ikke kan gå i dialog på SMS.  Generelt er det mange menn som ikke forstår poenget med å svare OK ;)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laban skrev:

Hvis han har en jobb der han farter mellom forskjellige brukere hele dagen, skjønner jeg godt at han ikke kan gå i dialog på SMS.  Generelt er det mange menn som ikke forstår poenget med å svare OK ;)   

Ja han er jo en opptatt mann, men å svare ok tar et sekund. Men får se om jeg hører noe i løpet av uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja han er jo en opptatt mann, men å svare ok tar et sekund.  

Han forstår nok ikke at OK eller ikke kan tolkes som forskjellen på å bry seg og gi f.  Ikke legg så mye i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, laban skrev:

Han forstår nok ikke at OK eller ikke kan tolkes som forskjellen på å bry seg og gi f.  Ikke legg så mye i det. 

Ok får prøve å slappe av, men kjenner jeg blir paranoid av å ikke få svar. Da tenker jeg alt mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
54 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok får prøve å slappe av, men kjenner jeg blir paranoid av å ikke få svar. Da tenker jeg alt mulig. 

Du må ikke glemme at du sto på for å få bytte over til Latuda fordi de andre medisinene gjorde deg lat.

De må få litt tid til å finne ut hva de nå skal gjøre. De har vel blitt vant til at du stiller spørsmål ved medisiner uansett hva som prøves. Det skjer jo allerede dagen etter at du prøver noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Du må ikke glemme at du sto på for å få bytte over til Latuda fordi de andre medisinene gjorde deg lat.

De må få litt tid til å finne ut hva de nå skal gjøre. De har vel blitt vant til at du stiller spørsmål ved medisiner uansett hva som prøves. Det skjer jo allerede dagen etter at du prøver noe nytt.

Men så gjør latuda meg lat og, jeg tåler visst ikke ap. 

Ja medisiner skal ikke slukes rått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Men så gjør latuda meg lat og, jeg tåler visst ikke ap. 

Ja medisiner skal ikke slukes rått. 

Men det er en ting du ikke har forsøkt og det er å trene deg opp. 

Ja, det krever litt selvdisiplin. Det vil kreve mer av DEG enn det vil gjøre å bytte medisin. Men når medisinbytte har blitt forsøkt såpass mange ganger uten at det fungerer, er det vel snart på tide å tenke nytt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Men det er en ting du ikke har forsøkt og det er å trene deg opp. 

Ja, det krever litt selvdisiplin. Det vil kreve mer av DEG enn det vil gjøre å bytte medisin. Men når medisinbytte har blitt forsøkt såpass mange ganger uten at det fungerer, er det vel snart på tide å tenke nytt ?

Jeg tenker nytt og slutter med medisiner, da skal det bli andre boller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg tenker nytt og slutter med medisiner, da skal det bli andre boller. 

Ok, det er vanskelig å forstå at du vil velge de « andre bollene » fremfor å forsøke trening. 

Det virker jo for meg som  at motviljen mot å forsøke på noe selv som vil kreve litt av deg er meget stor. De « andre bollene » er prøvd de også. 

Men ser at det har liten hensikt å diskutere dette med deg, så avslutter for min del.

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Ok, det er vanskelig å forstå at du

vil velge de « andre bollene » fremfor å forsøke trening. 

Det virker jo for meg som  at motviljen mot å forsøke på noe selv som vil kreve litt av deg er meget stor. De « andre bollene » er prøvd de også. 

Men ser at det har liten hensikt å diskutere dette med deg, så avslutter for min del.

Flott at du avslutter. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, stjernestøv skrev:

Flott at du avslutter. Takk!

Nei, motforestillinger eller innvendinger er jo ikke noe du liker eller takler spesielt godt. Da fyrer du deg opp for den minste lille ting.

Hadde du godtatt om en ny utredning foretatt av nye fagpersoner hadde endt i samme diagnose som du har nå? Eller fortsetter du til du finner noen som er enige? 

Anonymkode: 7d05a...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, motforestillinger eller innvendinger er jo ikke noe du liker eller takler spesielt godt. Da fyrer du deg opp for den minste lille ting.

Hadde du godtatt om en ny utredning foretatt av nye fagpersoner hadde endt i samme diagnose som du har nå? Eller fortsetter du til du finner noen som er enige? 

Anonymkode: 7d05a...3ad

Hadde godtatt samme diagnose ja men tror ikke den stemmer, har aldri oppfattet meg selv som psykotisk. Kanskje jeg har hatt psykotiske symptomer, men det betyr ikke at man er psykotisk. Så hvorfor skal jeg ta ap når jeg ikke trenger det? Psykotiske symptomer kan jeg leve med, det gjør jeg til dags dato. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Fikk melding fra sykepleieren nå, hadde hatt fri i dag. Kommer en tur i morgen, da skal vi ta oss en liten prat. 

Det ordner seg alltid. :)

Anonymkode: 0649f...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...