Gå til innhold

Ny utredning?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Fikk melding fra sykepleieren nå, hadde hatt fri i dag. Kommer en tur i morgen, da skal vi ta oss en liten prat. 

Forbered deg godt til denne samtalen, bruk resten av kvelden til det. Og: skriv ned ting. Spør om det er noe du reagerer på, så du slipper å gruble på det etterpå.

Bare et råd så du får et godt utbytte av samtalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ordner seg alltid. :)

Anonymkode: 0649f...223

Ja gjør vel det :) Bare det at når jeg ikke hører noe blir jeg paranoid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MxxM skrev:

Forbered deg godt til denne samtalen, bruk resten av kvelden til det. Og: skriv ned ting. Spør om det er noe du reagerer på, så du slipper å gruble på det etterpå.

Bare et råd så du får et godt utbytte av samtalen. 

Jeg vil bare ha frem at jeg vil slutte på latuda, og få hjelp til nedtrapping. Men jeg skulle vel taklet å vært dårlig et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg vil bare ha frem at jeg vil slutte på latuda, og få hjelp til nedtrapping. Men jeg skulle vel taklet å vært dårlig et par uker.

tror det er litt vesentlig at du får fram hvorfor du vil slutte. Jeg vet du har hukommelse som en dau hest, men jeg klarer ikke helt å forstå at du innerst inne ikke husker hvordan du har blitt de andre gangene du har sluttet på medisiner. Lykke til i morgen :)

Så et lite tips. Noter deg hva som har skjedd nå. Du fyra deg opp og trodde alle ga faen fordi det tok litt tid før du fikk svar. Så viste det seg at det var en helt naturlig grunn for hvorfor det tok litt tid. Det er ikke første gangen dette skjer. Jeg har også en evne til å ta litt av. Neppe så mye som deg, men litt. Jeg tenker tilbake på tidligere hendelser hvor jeg har trodd at verden skulle rase sammen, hvor den faktisk ikke har gjort det alikevel. Det hjelper meg til å tenke litt rasjonelt. Siden du ikke husker tidligere hendelser så bør du skrive dem ned slik at du kan se på det når en ny situasjon dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Jeg tenker nytt og slutter med medisiner, da skal det bli andre boller. 

Ble det andre boller da du begynte å røyke igjen? Ble du slank i løpet av et par uker? Det var omtrent det du trodde skulle skje, ikke sant... Ellers støtter jeg Trine i det hun sier. Du har hukommelse som en dau hest når du påstår at du klarer deg fint uten medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

tror det er litt vesentlig at du får fram hvorfor du vil slutte. Jeg vet du har hukommelse som en dau hest, men jeg klarer ikke helt å forstå at du innerst inne ikke husker hvordan du har blitt de andre gangene du har sluttet på medisiner. Lykke til i morgen :)

Så et lite tips. Noter deg hva som har skjedd nå. Du fyra deg opp og trodde alle ga faen fordi det tok litt tid før du fikk svar. Så viste det seg at det var en helt naturlig grunn for hvorfor det tok litt tid. Det er ikke første gangen dette skjer. Jeg har også en evne til å ta litt av. Neppe så mye som deg, men litt. Jeg tenker tilbake på tidligere hendelser hvor jeg har trodd at verden skulle rase sammen, hvor den faktisk ikke har gjort det alikevel. Det hjelper meg til å tenke litt rasjonelt. Siden du ikke husker tidligere hendelser så bør du skrive dem ned slik at du kan se på det når en ny situasjon dukker opp.

Skal få det frem, skrev det til han i dag og. Har vært på denne måten siden sist jeg var innlagt, så det er nok pga ap. Vet bare at jeg har klart meg uten medisiner før, selv om det til tider har vært et Helvete. Husker dårlig ja, men skal skrive ned ting tenkte jeg. Det begynte i går når jeg slo av lyset da jeg la meg, rommet badet i lys. Jeg ble ikke redd tenkte "Dette har du opplevd før, dette er her alltid selv om du ikke kan se det". 

Ja kan jo skrive ned sånt og. Har en tendens til å bli paranoid, vet det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Ble det andre boller da du begynte å røyke igjen? Ble du slank i løpet av et par uker? Det var omtrent det du trodde skulle skje, ikke sant... Ellers støtter jeg Trine i det hun sier. Du har hukommelse som en dau hest når du påstår at du klarer deg fint uten medisiner.

AP ødelegger sjelslivet mitt, min kontakt med sjelen. Men forventer ikke at dere skal forstå det. Har klart meg fint uten medisiner før jeg, tro det eller ei. Livet har alltid vært vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Athena86 skrev:

Det er det samme med meg. Jeg har en behandler (psykiatrisk sykepleier) men jeg føler ikke at det er nok men det kan ha noe med at jeg har vansker for å å pne meg for han, og at han ikke er tankeleser. Var veldig sucidal i går bedre i dag... t.o.m vært på lille renholdsjobben min... Skal snakke med behandler nå på tlf.. Også jeg trenger en "advokat" eller verge på et vis

Jeg lurer på om jeg er veldig heldig, har samme diagnose som Stjernestøv. Tilhører en spesialavd på dps med psykolog som jeg i teorien kan gå til "for alltid", både denne og tidligere psykologer har stått på for meg når det gjelder annet hjelpeapparat inkl NAV, vært med på møter, ringt. Jeg går en gang i uka. Det kommunale har ikke fungert så bra for meg, men jeg har funnet ut at jeg klarer meg uten (men hvis jeg hadde trengt de ville psykologen ihvertfall forsøkt å få til et tilbud som kunne fungere for meg). Jeg har hatt mange psykologer, og er glad i alle minus en (som var veldig dårlig). Det var først etterpå jeg forstod hvor dårlig den psykologen var for meg. Men det gjør også at jeg setter stor pris på de flinke.

Jeg får alltid perioder jeg er sint og frustrert.Fiendtlig. Vil slutte  Men de gode psykologene har møtt meg i min frustrasjon og vi har løst konfliktene.Etterhvert. Håper både du Athena86 og Stjernestøv klarer å skape allianser med behandlerne deres og at de er villig til å hjelpe dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Liten40 said:

Jeg lurer på om jeg er veldig heldig, har samme diagnose som Stjernestøv. Tilhører en spesialavd på dps med psykolog som jeg i teorien kan gå til "for alltid", både denne og tidligere psykologer har stått på for meg når det gjelder annet hjelpeapparat inkl NAV, vært med på møter, ringt. Jeg går en gang i uka. Det kommunale har ikke fungert så bra for meg, men jeg har funnet ut at jeg klarer meg uten (men hvis jeg hadde trengt de ville psykologen ihvertfall forsøkt å få til et tilbud som kunne fungere for meg). Jeg har hatt mange psykologer, og er glad i alle minus en (som var veldig dårlig). Det var først etterpå jeg forstod hvor dårlig den psykologen var for meg. Men det gjør også at jeg setter stor pris på de flinke.

Jeg får alltid perioder jeg er sint og frustrert.Fiendtlig. Vil slutte  Men de gode psykologene har møtt meg i min frustrasjon og vi har løst konfliktene.Etterhvert. Håper både du Athena86 og Stjernestøv klarer å skape allianser med behandlerne deres og at de er villig til å hjelpe dere.

Takk LIten40.. Er i avsluttende runde med min behandler. Føler litt både og men heldigvis skal man ikke gå på dps for alltid. Er et liv iutenfor de veggene og.. En framtid..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg paranoid igjen, han kommer ikke i dag likevel men skulle ringe. Tror han glemmer å ringe, så viktig er jeg :( Og det er så bale å gå å vente på telefon hele dagen, søren det gjør meg urolig. Han skrev jeg kunne ringe han, men selvfølgelig måtte jeg skrive at han kunne ringe når han har tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nå er jeg paranoid igjen, han kommer ikke i dag likevel men skulle ringe. Tror han glemmer å ringe, så viktig er jeg :( Og det er så bale å gå å vente på telefon hele dagen, søren det gjør meg urolig. Han skrev jeg kunne ringe han, men selvfølgelig måtte jeg skrive at han kunne ringe når han har tid. 

Hvorfor tror du han glemmer å ringe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Føler det på meg. 

Jeg skjønner at du føler det sånn, men du kan ikke si at du ikke betyr noe/ikke er viktig fordi han ikke kan komme idag og tilbyr deg å ringe han i stedet. 

Sa han forresten noe om hvorfor han ikke kunne komme likevel? 

Enten får du ringe han slik han tilbød deg, eller så må du smøre deg med tålmodighet og vente på telefonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, MxxM skrev:

Jeg skjønner at du føler det sånn, men du kan ikke si at du ikke betyr noe/ikke er viktig fordi han ikke kan komme idag og tilbyr deg å ringe han i stedet. 

Sa han forresten noe om hvorfor han ikke kunne komme likevel? 

Enten får du ringe han slik han tilbød deg, eller så må du smøre deg med tålmodighet og vente på telefonen :)

Han ringte men han var ikke begeistret over hva jeg holdt på med, men poengterte at det er ikke tvangsmedisinering. Han skulle snakke med legen i morgen å gi meg en tilbakemelding på det, men mente legen ikke likte at jeg ville seponere heller. Men det er greit jeg skjønte jo det, men jeg har bestemt meg så sånn er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...