Gå til innhold

Var DOL bedre i "gamledager"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er bedre nå. Det gamle trådforummet sugde. Uoversiktlig og slitsomt. Jeg har prøvet og feilet på å finne igjenn gamle innlegg, s,å søkefunksjonen mangler fortsatt en god del. Men forummet er mye mer oversiktlig nå.

Anonymkode: 17156...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bedre nå. Det gamle trådforummet sugde. Uoversiktlig og slitsomt. Jeg har prøvet og feilet på å finne igjenn gamle innlegg, s,å søkefunksjonen mangler fortsatt en god del. Men forummet er mye mer oversiktlig nå.

Anonymkode: 17156...ffd

 

Hvis det er søkefunksjonen på forumet du savner kan du bruke Google:

site:forum.doktoronline.no søkeord og gjerne flere søkeord

Lykke til :)

Anonymkode: f889c...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt var bedre i gamledager, Det gjelder selvsagt også DOL.  

Spøk til side: Jeg savner de samtalene som det var mye av før, men lite av nå. Samtidig ser jeg at disse samtalene har flyttet seg andre steder. F.eks. til lukkede og åpne grupper på Facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes DOL var bedre for fem-ti-femten år siden, ja. Da var det mange interessante og morsomme diskusjoner, med utallige digresjoner som gjorde at en be godt kjent med mange mennesketyper og personligheter. Vi fortalte hverandre mye personlig, på godt og vondt, og fulgte hverandre gjennom graviditeter, småbarnsår, sykdommer, små og store hverdagshendelser, gode og dårlige perioder med partner, forelskelse, svigermødre, slanking, trening, operasjoner, matlaging, politikk og samfunnsspørsmål.

Nå er DOL preget av 80 % psykiatrispørsmål, og de resterende deles på andre sykdommer, små hverdagshendelser, trening/kosthold og litt samliv/familiespørsmål. Det at det er en liten gjeng som forsurer veldig mange innlegg, gjør at engasjementet er temmelig labert. Innimellom glimter det imidlertid til med engasjement, og da er det jo nesten så jeg får tårer i øynene, fordi vi hadde det jo sabla artig her veldig lenge :P

Jeg henger jo fortsatt med, og det er jo fordi det gir meg noe positivt, så tross at DOL nå er milevis fra sin glansperiode, så er jeg jo blitt glad i den gjengen som er her nå også! Jeg lærer mye om psykiatri - :P - og det kan jo være greit å få litt voksenopplæring på!

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med påskelilje. 

I tillegg er det nokså mange uten fast nick her, som kun er "anonym". Det har betydning for manges involvering i det som skrives, hvilket påvirker forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bedre nå. Det gamle trådforummet sugde. Uoversiktlig og slitsomt. Jeg har prøvet og feilet på å finne igjenn gamle innlegg, s,å søkefunksjonen mangler fortsatt en god del. Men forummet er mye mer oversiktlig nå.

Anonymkode: 17156...ffd

Men det er jo ikke folk her lenger.

Anonymkode: 5002c...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt enig med Påskelilje og morsan, DOL var mye morsommere for 10-15 år siden selv om jeg ikke var så glad i de store politiske diskusjonene mellom Flisgubben og Sør.  Hvis man haker vekk psykiatriforumet så er det nesten ikke en tråd igjen.  Jeg stikker innom av gammel vane, leser tråder til gamle nick, irriterer meg over alle anonyme og gidder sjelden å skrive noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som morsan, påskelilje og Dorthe likte jeg dol bedre før. Etter siste omlegging virker det som mange av de jeg likte å lese/diskutere med forsvant dessverre. Nå slutter nesten alle tråder på samme viset, dvs med pingpong mellom tre-fire brukere som bare vel-vel'er, sånn-er-det-bare og fullverdig-liv'er seg i mellom til ingen gidder å si mer. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Definitivt, dette stedet er blitt rett ut sagt helt på trynet dårlig. Skyldes vel både omlegging og klientell. Det er så utrolig mye intetsigende pjatt her i tillegg til negativiteten som for det meste råder. Ja jeg forstår at det ikke er lett å være positiv i en hverdag som preges sv sykdom som trolig er tilfelle for mange her, men et sted bør da f' ta grensa gå eller noe i den duren 😀 I tillegg er dette trygdecola, fullverdig liv, men, men greiene noe som gjør at jeg mer og mer sjelden besøker dette forumet da det sosiale intelligensnivået hsos disse brukerne ikke akkurat innfrir til å slå en prat for min del. Ja jeg vet det høres negativt ut det jeg skriver om noen skulle falle for fristelsen til å påpeke det. 

10
 

Anonymkode: bfbba...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Definitivt, dette stedet er blitt rett ut sagt helt på trynet dårlig. Skyldes vel både omlegging og klientell. Det er så utrolig mye intetsigende pjatt her i tillegg til negativiteten som for det meste råder. Ja jeg forstår at det ikke er lett å være positiv i en hverdag som preges sv sykdom som trolig er tilfelle for mange her, men et sted bør da f' ta grensa gå eller noe i den duren 😀 I tillegg er dette trygdecola, fullverdig liv, men, men greiene noe som gjør at jeg mer og mer sjelden besøker dette forumet da det sosiale intelligensnivået hsos disse brukerne ikke akkurat innfrir til å slå en prat for min del. Ja jeg vet det høres negativt ut det jeg skriver om noen skulle falle for fristelsen til å påpeke det. 

10
 
  •  

Anonymkode: bfbba...1a9

men men

Anonymkode: 219d3...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Definitivt, dette stedet er blitt rett ut sagt helt på trynet dårlig. Skyldes vel både omlegging og klientell. Det er så utrolig mye intetsigende pjatt her i tillegg til negativiteten som for det meste råder. Ja jeg forstår at det ikke er lett å være positiv i en hverdag som preges sv sykdom som trolig er tilfelle for mange her, men et sted bør da f' ta grensa gå eller noe i den duren 😀 I tillegg er dette trygdecola, fullverdig liv, men, men greiene noe som gjør at jeg mer og mer sjelden besøker dette forumet da det sosiale intelligensnivået hsos disse brukerne ikke akkurat innfrir til å slå en prat for min del. Ja jeg vet det høres negativt ut det jeg skriver om noen skulle falle for fristelsen til å påpeke det. 

10
 
  •  

Anonymkode: bfbba...1a9

Makan, vel. Dette må jeg nesten klage på.

skjerpings.

Anonymkode: 5002c...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Folk får gode svar av ekspertene hvis de har konkrete spørsmål om psykiatri eller gynekologi. Sånn sett fungerer dol glimrende.

Det virker som om folk har noen standard-tema de aldri blir lei av å diskutere, og da tenker jeg ikke bare på utskjelte anonyme brukere. Hvis en dol-bruker med nick tar opp sitt yndlingstema for n'te gang er det ofte 50 svar i tråden innen 3 timer. Det er ikke noe problem. Jeg skjønner at folk er engasjert i skjebnen til de kjente.

Problemet er at mange nye folk med nye spørsmål nesten ikke får svar. Det er litt synd, og gjør at det ikke blir mange nye brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Definitivt, dette stedet er blitt rett ut sagt helt på trynet dårlig. Skyldes vel både omlegging og klientell. Det er så utrolig mye intetsigende pjatt her i tillegg til negativiteten som for det meste råder. Ja jeg forstår at det ikke er lett å være positiv i en hverdag som preges sv sykdom som trolig er tilfelle for mange her, men et sted bør da f' ta grensa gå eller noe i den duren 😀 I tillegg er dette trygdecola, fullverdig liv, men, men greiene noe som gjør at jeg mer og mer sjelden besøker dette forumet da det sosiale intelligensnivået hsos disse brukerne ikke akkurat innfrir til å slå en prat for min del. Ja jeg vet det høres negativt ut det jeg skriver om noen skulle falle for fristelsen til å påpeke det. 

10
 
  •  

Anonymkode: bfbba...1a9

Jeg liker ikke måten X sosialiserer -> X har lav sosial intelligens !

Jeg liker ikke film X -> Film X er en dårlig film !

Jeg liker ikke musikk X -> Musikk X er dårlig !

 

Skjønner at du gikk for en anonym bruker når du skrev det....   intelligens............. ...................

 

Forøvrig, ganske enig, en ønsker å sosialisere med folk på samme bølgelengde, det er derfor en har flyttet seg over til ekkokammerne hvor en sletter alle en er uenige med som facebook og twitter etc, fordeler og ulemper med slikt også men det er der en finner slike "flotte" mennesker med "gode sosiale evner " og "korrekt oppførsel" og "riktige meninger" etc etc, men ikke kom hit med intelligenskommentarer plz, ta det med til ekkokammeret ditt

 

Hilsen... Anonym ;);)     

Anonymkode: 1e450...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...