Gå til innhold

Kan noen snakke meg til fornuft?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Please?

Jeg aner ikke hva som skjer i hodet og hjerte mitt nå,men jeg klarer ikke å gi slipp på min eks.

Han pådro meg desverre mye psykisk,brøyt meg ned og beskyldte meg for den ene og det andre på det groveste. Innstalerte kamera hos seg for å overvåke meg,lydopptaker hjemme hos meg. Han var helt ute av kontroll. Han sier det var for han var så redd for å miste meg og at han skulle bli dolka i ryggen igjen. 

Jeg brøyt ut av dette for han sliter mere enn han tror og ville ikke innse det da. Psykisk, hallusinerte og så for seg mange urealistiske situasjoner i hodet. Men han mener han innser alt nå,nå som han sitter igjen alene.

Jeg føler det er utilgivelig det han har gjort mot meg og jeg vet ikke om jeg kan stole på hans ord. 

Jeg er redd min familie og venner ikke hadde tilgitt meg om jeg hadde tatt han tilbake igjen. 

Det å tilgi er lett, men det som er vanskelig er å stole på han igjen.

Følelsene mine for han klarer jeg ikke å kutte,men de roer seg vel etterhvert som tia går?

Det er kaos i hodet mitt😢😢😢

 

Anonymkode: a9419...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Please?

Jeg aner ikke hva som skjer i hodet og hjerte mitt nå,men jeg klarer ikke å gi slipp på min eks.

Han pådro meg desverre mye psykisk,brøyt meg ned og beskyldte meg for den ene og det andre på det groveste. Innstalerte kamera hos seg for å overvåke meg,lydopptaker hjemme hos meg. Han var helt ute av kontroll. Han sier det var for han var så redd for å miste meg og at han skulle bli dolka i ryggen igjen. 

Jeg brøyt ut av dette for han sliter mere enn han tror og ville ikke innse det da. Psykisk, hallusinerte og så for seg mange urealistiske situasjoner i hodet. Men han mener han innser alt nå,nå som han sitter igjen alene.

Jeg føler det er utilgivelig det han har gjort mot meg og jeg vet ikke om jeg kan stole på hans ord. 

Jeg er redd min familie og venner ikke hadde tilgitt meg om jeg hadde tatt han tilbake igjen. 

Det å tilgi er lett, men det som er vanskelig er å stole på han igjen.

Følelsene mine for han klarer jeg ikke å kutte,men de roer seg vel etterhvert som tia går?

Det er kaos i hodet mitt😢😢😢

 

Anonymkode: a9419...738

Med mindre han har gått i terapi en god stund og kanskje også har fått medisiner så har han IKKE brått hatt en oppvåkning og blitt et nytt og bedre menneske. Alt kommer med stor sannsynlighet til å bli akkurat likedan igjen om du går tilbake til ham.

Du har nok helt rett i at de rundt deg vil bli temmelig oppgitte om du går tilbake til ham igjen. Hva skal du i et forhold som kun bryter deg ned og gjør negative ting mot deg? Du kan spørre hvem som helst av alle de kvinner som har opplevd det samme som deg - mannen "innser" etter bruddet hva han har gjort, hva han har mistet og lover gull og grønne skoger. Hun flytter tilbake og alt er bare velstand en kort stund før alt er tilbake til det gamle igjen.

Jeg hadde en periode i oppveksten en nabokvinne som tilga tosken gang på gang. De vandret lykkelige hånd i hånd de første dagene, men det tok ikke lang tid før det igjen var roping i leiligheten og hun dukket opp med blåøye... For din egen skyd - hold deg unna denne fyren! Og om du nå skulle gå tilbake til ham så bruk for all del prevensjon! Ikke drass en unge inn i et liv med en sånn far!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det fornuftige er å ikke under noen omstendigheter ta ham tilbake. Det er bare sykelig sjalu og kontrollerende mennesker som overvåker andre med kamera og mikrofon. En krokodille som har tak i foten din er også "redd for å miste deg", men det er bare å kjempe seg løs så man ikke blir trukket ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt ultimatum til han. Han må be om hjelp og legge alle korta på bordet. Han har også flere ganger gitt uttrykk for at han er suicidal, men mener det er noe alle gjør og at han aldri ville gjort det,men han har fortalt meg om en episode med ekskona hvor han faktisk planla suicidal forsøk og dro avgårde for å gjøre det,men stoppet seg selv.

 

Anonymkode: a9419...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har satt ultimatum til han. Han må be om hjelp og legge alle korta på bordet. Han har også flere ganger gitt uttrykk for at han er suicidal, men mener det er noe alle gjør og at han aldri ville gjort det,men han har fortalt meg om en episode med ekskona hvor han faktisk planla suicidal forsøk og dro avgårde for å gjøre det,men stoppet seg selv.

 

Anonymkode: a9419...738

Vil du deg selv virkelig så vondt, eller er du kanskje innerst inne bare redd for å være alene?

 

Vondt i starten, men du står sterkere alene enn sammen med en slik mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han svarer meg ikke ordentlig og jeg føler det er noe som skurrer. At han går rundt grøten og prøver å skape medlidenhet kun til seg selv nå. 

Og han påstår han gjorde disse handlinger kun pga kjærligheten,men jeg stoler ikke på det. For han påstår han har gjort dette mot ekskona si også. 

At jeg vil meg selv så vondt? Nei det vil jeg ikke og følelsene for han vil vel avta etterhvert som tia går?

Anonymkode: a9419...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Ja det er synd på ham,. Jeg tror ikke han er et monster eller at han ikke er glad i deg, men det hjelper ikke for din del.

Jeg husker psykiateren på forumet her, NHD, skrev noe i retning av at hvis han skulle gi ett eneste råd til kvinner mhp partnervalg, så var det å unngå sykelig sjalu typer. Han får korrigere meg hvis jeg husker feil.

Jeg tror følelsene forsvinner med tid og avstand.

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og han påstår han gjorde disse handlinger kun pga kjærligheten,men jeg stoler ikke på det. For han påstår han har gjort dette mot ekskona si også. 

Anonymkode: a9419...738

Det er ikke under noen omstendighet kjærlighet å sette opp overvåkningsutstyr hos den man "elsker".  Det er uttrykk for helt andre følelser. 

Du ser kanskje hvordan han setter seg selv i sentrum for alt som har hendt? Orker du å leve med det?  På meg virker det veldig slitsomt å være sammen med en som har så høy dramafaktor på alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du ikke går inn i dette.

Det er jo han som egentlig har gjort det slutt, for sånn kan man ikke oppføre seg. Kjærlighetssorg går over etter hvert for friske mennesker, så ikke la deg lure.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei mannen synes kun synd på seg selv og realiserer alt i hodet sitt. Ord er ord og handling er handling. 

Han kommer nok alltid til å handle slik han har gjort. Også med neste "offer" (det var det han kalte meg for, for sine handlinger) 

Anonymkode: a9419...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...