Gå til innhold

Selvmord (NHD)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Hovedinnlegget er også redigert. Tror Admin er litt på vakt når det gjelder selvmord, mange hensyn å ta.

Egentlig bør vel sånne tråder håndteres av NHD alene. 

Er uenig  at slike tråder skal håndteres på en annen måte. Man poster innlegg fordi man ønsker andre synspunkter og råd, ikke nødvendigvis en fagpersons råd, noe veldig mange allerede er blitt tutet ørene fulle av. Det at en fagperson er tilstede er kjempeflott og at innlegg som kan virke støtende for trådstarter fjernes er bra i enkelte tilfeller.

I dette tilfellet gikk det mer på kritikk av legestanden og deres synspunkter på når det er forsvarlig å behandle med de aller beste medisinene. Jeg er av den oppfatning at denne grensen er for høy og at mange går nedenom og hjem før de faktisk får forsvarlig medisinsk behandling.

Anonymkode: 472eb...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg har dessverre ingen gode råd til deg. Jeg forstår din langvarige smerte og ønsket om å få en slutt på den.

Jeg vil nevne noen punkter: Det med at samfunnet blir kvitt en belastning er ikke korrekt. Jeg har opplevd mange selvmord, og de har utelukkende ført til økte belastninger på omgivelsene og samfunnet.

Har du forsøkt "alle" behandlingsmuligheter? Hva sier din psykolog/psykiater? Om du tar livet ditt denne uke, er det ingen vei tilbake. Du kan ikke velge på nytt. Om du denne eller neste uke finner et alternativ du kan prøve ut, kan du komme deg oppover. Om det mislykkes, har du fortsatt mulighet for å velge selvmord. Det er alltid et fortsatt mulig valg i morgen om du velger noe annet i dag. Om du velger selvmord i dag, er det slutt på valgene.

Jeg håper du velger livet, og jeg håper du ikke synes det er arrogant sagt av meg som ikke skal tåle den smerte som du kjenner.

Det gleder meg virkelig å se et klokt og gjennomtenkt svar fra NHD.  Jeg har ikke sett mye av det, og aldri fått slikt selv.

Anonymkode: 24fef...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dette tilfellet gikk det mer på kritikk av legestanden og deres synspunkter på når det er forsvarlig å behandle med de aller beste medisinene. Jeg er av den oppfatning at denne grensen er for høy og at mange går nedenom og hjem før de faktisk får forsvarlig medisinsk behandling.

Anonymkode: 472eb...c3b

Vi/jeg tar gjerne kritikk både personlig og på legestanden, men jeg ønsker at denne kritikken kommer i egne tråder, og at en ikke bruker tråder som denne til å fremme slik kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 timer siden, Elisabeth36 skrev:

Hvordan går det med deg trådstarter? Håper du ikke har fått det verre

 

Takk for at du tenker på meg, og takk for det fine svaret ditt. Du har vært der selv, og vet hvordan det føles. Er her fremdeles, selv om det ikke går så bra. Jeg skal sende pm, om jeg tør. 

Håper det går bra med deg. 

Anonymkode: 7843e...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...