Gå til innhold

Kvinnekroppen forandrer seg med åra


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når kvinnen passerer 25 (cirka) begynner kroppen på sin nedtur... da er det ikke mulig med fyldige lår + liten mage, det skjer liksom en omfordeling. Og ting begynner å sige nedover og bli tynnere, med mindre man legger på seg såklart (men det blir jo ikke det samme).

Det hjelper såklart om hun trener, men det kan være både og det også, fordi hvis hun blir for muskulus så oppfattes det vel mer mandig. Litt sånn Marit Bjørgen. Den dama er hard...

Men, men, hvilken rolle spiller det i det store og det hele. Det finnes liksom verre ting her på jord!

Anonymkode: f9bf3...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, kroppen min er akkurat sånn som den var da jeg var 17. Nå er jeg 35. Litt indre slitasje riktignok, på skjelett og muskler. Men det er hverken mer eller mindre av noe. Ellers så tror jeg de færreste blir mindre med åra.

Hvor har du egentlig denne informasjonen ifra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Trine said:

Tja, kroppen min er akkurat sånn som den var da jeg var 17. Nå er jeg 35. Litt indre slitasje riktignok, på skjelett og muskler. Men det er hverken mer eller mindre av noe. Ellers så tror jeg de færreste blir mindre med åra.

Hvor har du egentlig denne informasjonen ifra?

Det er ikke vitenskapelig informasjon hvis det er det du lurer på, det bare ting alle menn ser med en gang. Nei du har rett i at de fleste legger litt på seg med åra, men det er noe med fordelingen av dette som forandrer seg etter en viss alder. Rumpa blir med "saggy", selv om hun klarer å beholde samme vekt. Det er ikke den samme struttingen. Og utviklingen fortsetter og fortsetter, 30, 40, 60, 80, 90...

Anonymkode: f9bf3...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke vitenskapelig informasjon hvis det er det du lurer på, det bare ting alle menn ser med en gang. Nei du har rett i at de fleste legger litt på seg med åra, men det er noe med fordelingen av dette som forandrer seg etter en viss alder. Rumpa blir med "saggy", selv om hun klarer å beholde samme vekt. Det er ikke den samme struttingen. Og utviklingen fortsetter og fortsetter, 30, 40, 60, 80, 90...

Anonymkode: f9bf3...f6b

Ok. Men klærne jeg hadde da passer fortsatt så her har ikke vekta lagt seg på andre steder. Det sies at de med adhd holder seg unge lenger. Noen fordeler skal det vel være :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Trine said:

Ok. Men klærne jeg hadde da passer fortsatt så her har ikke vekta lagt seg på andre steder. Det sies at de med adhd holder seg unge lenger. Noen fordeler skal det vel være :D

Nei det trenger ikke være noen forskjeller som du ser på f.eks. klesstørrelser/fasong, i alle fall ikke under 40 år, men det blir gradvis mindre "piff"... f.eks. en olabukse vil jo holde rumpa på plass uansett om den begynner å strutte mindre, men det er likevel noe de fleste menn legger merke til.

Et fint bilde er en ballong... hvis luften går ut, så blir den dvask og slantren, det samme skjer om selve ballong-skallet blir større selv om mengden luft er uforandret...

Anonymkode: f9bf3...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det trenger ikke være noen forskjeller som du ser på f.eks. klesstørrelser/fasong, i alle fall ikke under 40 år, men det blir gradvis mindre "piff"... f.eks. en olabukse vil jo holde rumpa på plass uansett om den begynner å strutte mindre, men det er likevel noe de fleste menn legger merke til.

Et fint bilde er en ballong... hvis luften går ut, så blir den dvask og slantren, det samme skjer om selve ballong-skallet blir større selv om mengden luft er uforandret...

Anonymkode: f9bf3...f6b

Men om rumpa hadde blitt mindre og vekta fortsatt er den samme så må det jo nødvendigvis ha lagt seg noe et annet sted. Om det hadde lagt seg rundt magen så ville jo en bukse blitt for stram. Om det hadde lagt seg rundt bryst eller armer ville skjortene blitt for trange. Om det hadde flyttet seg fra rumpa og ned til låra ville også buksa blitt for stram. Så sånn er det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Trine said:

Men om rumpa hadde blitt mindre og vekta fortsatt er den samme så må det jo nødvendigvis ha lagt seg noe et annet sted. Om det hadde lagt seg rundt magen så ville jo en bukse blitt for stram. Om det hadde lagt seg rundt bryst eller armer ville skjortene blitt for trange. Om det hadde flyttet seg fra rumpa og ned til låra ville også buksa blitt for stram. Så sånn er det ;)

Ja, det stemmer sikkert det, jeg er nok dårlig til å forklare. Det er noe med fastheten og struttingen. F.eks. kommer jo appelsinhuden etterhvert... det er som den ungdommelige vitaliteten gradvis siver ut... jeg ser at endel forsøker å løse problemet ved å trene, og det er en bra ting det, men det er ikke helt det samme. For vi snakker i utgangspunktet ikke muskler, selv om det også har med saken å gjøre (bra å ikke bli for dvask), det er noe med konsistensen på fettet - det er min beste forklaring, at det er noe med konsistensen på fettet.

Anonymkode: f9bf3...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det stemmer sikkert det, jeg er nok dårlig til å forklare. Det er noe med fastheten og struttingen. F.eks. kommer jo appelsinhuden etterhvert... det er som den ungdommelige vitaliteten gradvis siver ut... jeg ser at endel forsøker å løse problemet ved å trene, og det er en bra ting det, men det er ikke helt det samme. For vi snakker i utgangspunktet ikke muskler, selv om det også har med saken å gjøre (bra å ikke bli for dvask), det er noe med konsistensen på fettet - det er min beste forklaring, at det er noe med konsistensen på fettet.

Anonymkode: f9bf3...f6b

Ja, det er normalt at det blir litt mindre spenst. Men her er det som det var lenge før jeg ble 25. Kanskje fordi jeg går mer nå, det kan jo hende. Så har jeg arvet de genene som ikke blir så fort gamle.

Men dette gjelder jo ikke kvinner spesielt, det gjelder like mye for menn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Trine said:

Ja, det er normalt at det blir litt mindre spenst. Men her er det som det var lenge før jeg ble 25. Kanskje fordi jeg går mer nå, det kan jo hende. Så har jeg arvet de genene som ikke blir så fort gamle.

Men dette gjelder jo ikke kvinner spesielt, det gjelder like mye for menn ;)

Joda, det er mulig det, for det er jo individuelle forskjeller. ;) Jeg tenker bare "stort sett" her. Og da blir jo "utvalget" mindre og mindre ettersom alderen øker.

Nei det er jeg ikke enig i, fordi menn skal være muskuløse. Det gjør at man kan trekke det helt ut til 60-åra før det kicker inn.

Men hvis en kvinne trener for mye, blir hun seendes for maskulin ut, og det er turn off. F.eks. disse fitness-damene som er ganske gamle, noen er jo i 50-åra... :(

Det må være litt fylde og "kjøtt på beinet", syns jeg, men kvinner syns gjerne de er mest sexy under BMI 20. ;) Det er litt rart at de ikke skjønner seg på hva menn vil ha.

Men, som sagt, det må være en balanse mellom riktig mengde muskler, og riktig mengde fett - og fettet må fortsatt ha "piffen" og strutte. Blir som forskjellen mellom margarin og ekte smør... i romtemperatur så flyter jo margarinen bare utover, mens ekte smør er helt riktig konsistens.

Anonymkode: f9bf3...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må være litt fylde og "kjøtt på beinet", syns jeg, men kvinner syns gjerne de er mest sexy under BMI 20. ;) Det er litt rart at de ikke skjønner seg på hva menn vil ha.

Det der har jeg også reagert litt på - en del damer ser ut til å tenke som du sier, jo tynnere jo bedre, men jeg har inntrykk av at de fleste (?) menn helst vil ha litt pupper, rumpe og lår på dama, litt å ta i med andre ord.

Men dette med at kroppen "forfaller" med alderen gjelder da menn også. Vi kvinner er nok mer utsatt med tanke på hormonforanringer etter fødsler og overgangsalderen ikke minst. Men mange menn får da sannelig kulemage og litt slappere rumpe med årene de også. :) Men jeg liker det (til et visst punkt da), det er godt med litt å ta i når det gjelder menn også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det er mulig det, for det er jo individuelle forskjeller. ;) Jeg tenker bare "stort sett" her. Og da blir jo "utvalget" mindre og mindre ettersom alderen øker.

Nei det er jeg ikke enig i, fordi menn skal være muskuløse. Det gjør at man kan trekke det helt ut til 60-åra før det kicker inn.

Men hvis en kvinne trener for mye, blir hun seendes for maskulin ut, og det er turn off. F.eks. disse fitness-damene som er ganske gamle, noen er jo i 50-åra... :(

Det må være litt fylde og "kjøtt på beinet", syns jeg, men kvinner syns gjerne de er mest sexy under BMI 20. ;) Det er litt rart at de ikke skjønner seg på hva menn vil ha.

Men, som sagt, det må være en balanse mellom riktig mengde muskler, og riktig mengde fett - og fettet må fortsatt ha "piffen" og strutte. Blir som forskjellen mellom margarin og ekte smør... i romtemperatur så flyter jo margarinen bare utover, mens ekte smør er helt riktig konsistens.

Anonymkode: f9bf3...f6b

Men menn er jo ikke så muskuløse. De kan være det uten at det ser for voldsomt ut. Men de aller fleste menn trener ikke nok til at ikke magen kommer og rumpa henger like tidlig som hos damene. Det er jo bare en naturlig del av å bli eldre, gjør vel ikke noe om alt ikke strutter like mye som det en gang gjorde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Huden blir mindre elastisk med årene. Det er nok ikke til å komme bort fra. Heldigvis forandrer man seg litt i hodet selv også sånn at man synes (noen) kvinner på sin egen alder er sexy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det stemmer sikkert det, jeg er nok dårlig til å forklare. Det er noe med fastheten og struttingen. F.eks. kommer jo appelsinhuden etterhvert... det er som den ungdommelige vitaliteten gradvis siver ut... jeg ser at endel forsøker å løse problemet ved å trene, og det er en bra ting det, men det er ikke helt det samme. For vi snakker i utgangspunktet ikke muskler, selv om det også har med saken å gjøre (bra å ikke bli for dvask), det er noe med konsistensen på fettet - det er min beste forklaring, at det er noe med konsistensen på fettet.

Anonymkode: f9bf3...f6b

Ja, sånn er det jo. Uunngåelig stort sett, livets gang osv... 

Men som fysioterapeuten min på 40+ sa: De kan jo se pene ut de på 20, men det er stort sett null å prate med dem om☺️

Og jeg må si at det slår inn en del elementer hos menn også... 

Tror det er like mange roser i buketten blant de jeg gikk på skole med blant hunkjønnene som hankjønnene😅 Tenker ikke at håpet om å se bra ut er borte, selv om jeg nærmer meg om leeeenge "førti, feit og ferdig". 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Noen forandrer seg utrolig lite fra 20 til 40+. Jeg var på klasse-gjenforening i sommer, og noen hadde rett og slett knapt forandret seg fra de var 18. Samme kropp og samme ansikt (nesten i alle fall).

Andre var ikke til å kjenne igjen. Det er delvis gener, men det handler også mye om å ta vare på seg selv. Jeg tror jeg har holdt meg relativt greit, men det er mulig jeg lurer meg selv litt også.

Kanskje menn forandrer seg mest, siden ofte mister håret i tillegg til det andre. Jeg mener ikke at det er krise, men det et jo en forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
5 timer siden, Lillemus skrev:

Det der har jeg også reagert litt på - en del damer ser ut til å tenke som du sier, jo tynnere jo bedre, men jeg har inntrykk av at de fleste (?) menn helst vil ha litt pupper, rumpe og lår på dama, litt å ta i med andre ord.

Ja det stemmer. Man kan jo beundre en slank kropp og synes den er elegant og fin,  men når det gjelder å bli kåt kan hun like gjerne være ha litt pupper og lår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Og ting begynner å sige nedover og bli tynnere,

2. med mindre man legger på seg såklart (men det blir jo ikke det samme).

3. Men, men, hvilken rolle spiller det i det store og det hele. Det finnes liksom verre ting her på jord!

Anonymkode: f9bf3...f6b

1. Ja sånn er det, både for kvinner og menn :) Men allerede i 25-årsalderen er det ikke mange som er merkbart berørt av dette da...

2. Nuvel, det vil sige om man legger på seg også skjønner du... :)

3. Ja det har du rett i, men jeg må innrømme at mye av motivasjonen til å trene er å holde kroppen i hevd, og ikke bare i form... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Kayia said:

1. Ja sånn er det, både for kvinner og menn :) Men allerede i 25-årsalderen er det ikke mange som er merkbart berørt av dette da...

Joda det samme skjer med fettet/huden til menn, men for menn er det bare å trene styrke for å motvirke dette... en kan bli hard og senete... men det er jo bare å se på de fitnessdamene at det ikke er sexy på kvinner. ;)

1 hour ago, Kayia said:

2. Nuvel, det vil sige om man legger på seg også skjønner du... :)

Ja gjør det, jeg tenkte mer på f.eks. puppene, som blir mer "spisse" (og lange)... og dvaske... blir ikke lenger sånn runde og duvende med spretten konsistens. Da vil det jo hjelpe å legge litt på seg, for å få mer fett i puppene, men kvinnen må ikke bli for feit generelt sett heller, så det er ikke bare bare. Kvinner skal ikke ha flat mage, det må være en liten bulk ut der, men det må bare en stram bulk, ikke løst - og det er akkurat dette jeg snakker om...

Anonymkode: f9bf3...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å eksemplifisere.

Når du tar'a bakfra, så skal ikke puppene skvulpe rundt, de må være mer "hold" i dem enn som så. Men IKKE silikonpupper, sånne steinharde greier, såklart. Noen putter jo så mye silikon inn at de ser helt sprengte ut - nei takk.

Hvis man trykker på en pupp, så skal det ikke bare være "luft" heller, det må være "mat" i dem.

Anonymkode: f9bf3...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutes ago, AnonymBruker said:

For å eksemplifisere.

Når du tar'a bakfra, så skal ikke puppene skvulpe rundt, de må være mer "hold" i dem enn som så. Men IKKE silikonpupper, sånne steinharde greier, såklart. Noen putter jo så mye silikon inn at de ser helt sprengte ut - nei takk.

Hvis man trykker på en pupp, så skal det ikke bare være "luft" heller, det må være "mat" i dem.

Anonymkode: f9bf3...f6b

Direktiv fra EU igjen?

Anonymkode: 90b92...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...