Gå til innhold

Hva skal du spise på julaften?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

42 minutes ago, Ada jones fan said:

Elg er kjempe godt. Fikk det en gang i et selskap. Hare har jeg ikke smakt,men en tidligere venninne spiste det og synes det var godt. Hva med rådyr?

Rådyr er et godt alternativ ja. :) 

Anonymkode: 865a3...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Trine skrev:

 

Bare til orientering, skinke er svin. Altså skinkestek og svinestek er det samme.

Da har jeg spist det mange juler. begge mine foreldre vokste opp med svine stek( skinkestek) og da de giftet seg spurte min far hva min mor spiste på julaften. Svine stek svarte hun. Min far sa jeg også. Så bare fortsatte de å ha det som ektepar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Ada jones fan skrev:

Elg er kjempe godt. Fikk det en gang i et selskap. Hare har jeg ikke smakt,men en tidligere venninne spiste det og synes det var godt. Hva med rådyr?

Har du spist elg bare en gang? Vi har både elg og hjort rett som det er, takket være en kollega av kjæresten som jakter, så det er kortreist mat også, skutt i dalføret her. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ada jones fan skrev:

Aldri spist rådyr. 

Rådyr er også godt, svigerfar jakter så det har vi fått der noen ganger. :) Heldigvis hadde jeg fått varsel i forkant den dagen jeg kom hjem og en flådd rådyrskrott hang til "modning" i garasjen! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutes ago, Trine said:

Har spist villsvin en gang, var helt greit det. Er vel ikke så vanskelig å få tak i det? Jeg vet ikke, er ikke noen matekspert akkurat :P Det aller beste av vilt er skogsfugl skutt av pappa, men nå jakter han ikke lenger så da blir det ikke noe tiur på bordet heller. Rådyr er godt :) Vet ikke om man får det i butikken.

Er kanskje ikke det? Ikke noen matekspert akkurat jeg heller. :P Skogsfugl er jo godt ja. :) Rype og orrfugl. Ellers har jeg vel også spist due. ;) Rådyr får man kanskje ikke i frossendisken på Kiwi, men mulig noen andre butikker med et mer enn ok ferskvareutvalg, kan ha det. Aner ikke. Sikkert best å få det fra jeger, eller skyte det selv. :P Det siste blir litt vanskelig. Selv om jeg har jegerprøven og kjenner folk som har flust med jaktvåpen, har jeg "mer enn en følelse" av at min depresjonsdiagnose ikke teller positivt ifht å anskaffe seg jaktvåpen og bedrive jakt. ;) De er nok redde for at jeg skal jakte meg selv kanskje. :P 

Anonymkode: 865a3...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er kanskje ikke det? Ikke noen matekspert akkurat jeg heller. :P Skogsfugl er jo godt ja. :) Rype og orrfugl. Ellers har jeg vel også spist due. ;) Rådyr får man kanskje ikke i frossendisken på Kiwi, men mulig noen andre butikker med et mer enn ok ferskvareutvalg, kan ha det. Aner ikke. Sikkert best å få det fra jeger, eller skyte det selv. :P Det siste blir litt vanskelig. Selv om jeg har jegerprøven og kjenner folk som har flust med jaktvåpen, har jeg "mer enn en følelse" av at min depresjonsdiagnose ikke teller positivt ifht å anskaffe seg jaktvåpen og bedrive jakt. ;) De er nok redde for at jeg skal jakte meg selv kanskje. :P 

Anonymkode: 865a3...348

Jeg tror ikke jeg hadde turt å skyte. Hadde vært for redd for å skadeskyte. Har sett masse orrfugl og rådyr i skogen i år så hadde jeg vært jeger kunne jeg hatt fryseren full :D Men så skal man jo kunne tiberede dette også da, er ikke så sikker på at det hadde blitt veldig godt om jeg skulle begynt å steke fugl og rådyrstek :P Depresjon og våpen er vel muligens en dårlig kombinasjon ja. Vet ikke om man får ha våpen når man har adhd heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Lillemus skrev:

Rådyr er også godt, svigerfar jakter så det har vi fått der noen ganger. :) Heldigvis hadde jeg fått varsel i forkant den dagen jeg kom hjem og en flådd rådyrskrott hang til "modning" i garasjen! :D 

Hahaha...vi hadde et flådd rådyr hengende i kjelleren en gang. Så hadde jeg ei venninne på besøk og vi skulle hente et eller annet i kjelleren. Jeg tenkte ikke over det, var jo vant med at det hang der. Hun hylte ganske høyt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Trine said:

Jeg tror ikke jeg hadde turt å skyte. Hadde vært for redd for å skadeskyte. Har sett masse orrfugl og rådyr i skogen i år så hadde jeg vært jeger kunne jeg hatt fryseren full :D Men så skal man jo kunne tiberede dette også da, er ikke så sikker på at det hadde blitt veldig godt om jeg skulle begynt å steke fugl og rådyrstek :P Depresjon og våpen er vel muligens en dårlig kombinasjon ja. Vet ikke om man får ha våpen når man har adhd heller. 

Skadeskyting er det vel alltid en viss risiko for. Men det finnes flere måter man kan minimere den risken på. Det skader vel heller ikke å være en god skytter. Tilbereding blir man sikkert flinkere på etterhvert. :) Har man venner som er gode på slikt, vil man nok også bli bedre på det selv. Dersom man har et snev av interesse for det da.

Enig i at det KAN være en dårlig kombo med depresjon og våpen. Vil nå si at det må gå an å vise skjønn her, da det er mange som har depresjon som ikke er suicidale eller i overkant impulsive. ;) Tvertimot kan folk bli mer deprimerte om man tar fra dem en interesse og fritidsaktivitet som de kanskje har hatt lenge, og for dem føles viktig og meningsfull, jaktkompiser, det gode miljøet rundt jakt osv. ADHD ifht jakt vet jeg ikke noe om dessverre. 

Anonymkode: 865a3...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, Trine said:

Hahaha...vi hadde et flådd rådyr hengende i kjelleren en gang. Så hadde jeg ei venninne på besøk og vi skulle hente et eller annet i kjelleren. Jeg tenkte ikke over det, var jo vant med at det hang der. Hun hylte ganske høyt :D

"Kjøttfobi?":P

Anonymkode: 865a3...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skadeskyting er det vel alltid en viss risiko for. Men det finnes flere måter man kan minimere den risken på. Det skader vel heller ikke å være en god skytter. Tilbereding blir man sikkert flinkere på etterhvert. :) Har man venner som er gode på slikt, vil man nok også bli bedre på det selv. Dersom man har et snev av interesse for det da.

Enig i at det KAN være en dårlig kombo med depresjon og våpen. Vil nå si at det må gå an å vise skjønn her, da det er mange som har depresjon som ikke er suicidale eller i overkant impulsive. ;) Tvertimot kan folk bli mer deprimerte om man tar fra dem en interesse og fritidsaktivitet som de kanskje har hatt lenge, og for dem føles viktig og meningsfull, jaktkompiser, det gode miljøet rundt jakt osv. ADHD ifht jakt vet jeg ikke noe om dessverre. 

Anonymkode: 865a3...348

Hjelper å være en god skytter ja. Jeg er ikke så veldig god, var flinkere før. Men man kan jo trene så man blir mer treffsikker ;) Har ikke så mange venner og de jeg har driver ikke så mye med matlaging. Måtte lært av foreldrene mine isåfall. Men så var det denne interessen da :P Den er ikke helt tilstede.

Man blir nok ikke mindre deprimert av å bli fratatt noe man liker å gjøre. Noen med depresjon har jo også dødsangst. Ingen fare for at de skyter seg selv ihvertfall. Tror det er større sjans for at en person som holder depresjonen for seg selv skulle finne på å bare ende det hele. Men det er altså bare noe jeg tror. For noen er sikkert jakt slik som hund er for meg. Hadde noen tatt fra meg det så hadde jeg ikke hatt noe igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Lillemus skrev:

Har du spist elg bare en gang? Vi har både elg og hjort rett som det er, takket være en kollega av kjæresten som jakter, så det er kortreist mat også, skutt i dalføret her. :) 

Ja vi i min familie går IKKE på jakt. Alt av kjøtt vi spiser er kjøpt på butikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er Manna?

Anonymkode: 87404...64a

Wikipedia sier: moderne historikere antar manna dreide seg om spiselige produkter fra diverse katus sorter tigjengelig i Sinaiørkenen eller gresshopper som var tillat å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags fisk? Håper ikke du mener makrell i tomat. ;) 

Anonymkode: 865a3...348

Nei jeg mener steinbitt eller torsk. Liker ikke makrell i tomat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

I Bibelen så står det at når isrealittene ville ha kjøtt i stedet for å bare spise frø, så ble Gud sinna og slo dem døde.

Anonymkode: 56f7b...e41

Vennligst slutt med alle disse kommentarene som kun har til hensikt  å provosere trådstarter. Du har produsert svært mange av dem de siste døgnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Admin Doktoronline skrev:

Vennligst slutt med alle disse kommentarene som kun har til hensikt  å provosere trådstarter. Du har produsert svært mange av dem de siste døgnene.

Vennligst slett eg som medlem hos dere. Jeg ønsker ikke å få livet mitt ødelagt av brukeren jeg ikke vil høre fra og ende i dype depresjoner p.g.a ham og kanskje ende opp i selvmord p.g.a det. Jeg vil LEVE MER ENN NOE. Jeg ønsker ikke lenger å ta del det som skjer her. jeg er også blitt provosert av en del her. Jeg ønsker ikke være med her lenger. For mange iustabile folk her. Så slett min bruker profil. 

Endret av Ada jones fan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2016 den 15.04, Ada jones fan skrev:

 

Aldri hørt om noen som spiser skikestek på julaften.

Mine tidligere svigerforeldre laget det. Skinkestek med svor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Trine said:

Hjelper å være en god skytter ja. Jeg er ikke så veldig god, var flinkere før. Men man kan jo trene så man blir mer treffsikker ;) Har ikke så mange venner og de jeg har driver ikke så mye med matlaging. Måtte lært av foreldrene mine isåfall. Men så var det denne interessen da :P Den er ikke helt tilstede.

Man blir nok ikke mindre deprimert av å bli fratatt noe man liker å gjøre. Noen med depresjon har jo også dødsangst. Ingen fare for at de skyter seg selv ihvertfall. Tror det er større sjans for at en person som holder depresjonen for seg selv skulle finne på å bare ende det hele. Men det er altså bare noe jeg tror. For noen er sikkert jakt slik som hund er for meg. Hadde noen tatt fra meg det så hadde jeg ikke hatt noe igjen.

Ja, man kan alltid bli god med trening. :) Interesse er viktig å ha, ellers er det kanskje bedre å bruke tiden på det man virkerlig har interesse for. For deg blir vel det hund. :) 

Veldig enig i dette. :) Heldigvis har jeg andre, sterke interesser. :) Men er sikkert noen av dem som lever og ånder kun for jakt og miljøet rundt. 

Anonymkode: 865a3...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...