Gå til innhold

Gratis fysioterapi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det slik at man ikke lenger trenger henvisning fra fastlege og at behandling går på egenandelskort 2 dersom man velger offentlig godkjent fysioterapaut?

Anonymkode: bb3de...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Du trenger henvisning fra lege for å dra til fysioterapaut, om du ikke går til en privat og betaler alt selv da så klart. Du kan dra til en manuell terapaut uten henvisning fra lege fordi disse kan skrive henvisning selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En manuell terapeut er først utdannet fysioterapeut og så har han/hun utdannet seg videre til manuell terapeut .  

Ved enkelte diagnoser feks astma eller artrose så slipper man egenandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så bra, hva er egentlig forskjellen om man har nerveskade eller prolaps, for å si det sånn? Sikkert like vondt og plagsomt begge deler!

Anonymkode: bb3de...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.12.2016 den 18.09, AnonymBruker skrev:

Så bra, hva er egentlig forskjellen om man har nerveskade eller prolaps, for å si det sånn? Sikkert like vondt og plagsomt begge deler!

Anonymkode: bb3de...fdb

Jeg har hatt begge deler, og en nerveskade med smerter kan ikke engang sammenlignes med prolapsen jeg hadde i nakken. Dette er selvfølgelig individuelt. Min prolaps kunne operers bort, mens min nerveskade er varig uten mulighet for operasjon. Det finnes lite eller ingen medikamenter som tar enkelte nervesmerter, prolaps kan smertebehandles mye enklere. Hva som er forskjellen er bare å google. Og hvorfor det er sånn, det kan jeg heller ikke svare på. Enkelte diagnoser/plager gir rett til behandling uten egenandel fra første time, andre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...