Gå til innhold

Hjelp!!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på 25 som har en ti år eldre samboer. Vi har vært i lag i 2 år nå:)

Hovedproblemet vårt er sex.. Når vi først har det, er det bra! Men problemet er at han for tiden har mistet lysten.. Han jobber mye og trener masse, det gjør jeg og! Han sier han trenger å slappe av og han prioriterer alt annet enn det.. Er redd han skal slite seg ut! Han orker ikke sex rett og slett.. Han får heller ikke ereksjon.. Dette skremmer meg! Jeg har falt så pladask for denne mannen, men jeg føler meg så ensom når intimiteten er i så liten grad.. Han er fornøyd med en gang i uken sier han. Jeg hadde elsket 3-4.. Og det er meg på kompromiss.. :/ nå går det gjerne 2 uker, kanskje mer imellom samleiene..jeg har god selvtillit, elsker kroppen min slik den er. Jeg er frisk og godt trent. Har en god, givende trygg jobb. Alt rundt meg er jo bra også.. Så hvorfor er dette med sex og oppmerksomhet fra han så viktig for meg? Kunne jeg fjernet sexlysten min for han i en periode så hadde jeg ikke nølt.. Forholdet mangler romantikk og sex. Han sier han har dårlig samvittighet for at han ikke strekker til. Dette er hans ord. Jeg er redd for at han ødlegger kroppen og lysten med for mye trening.. Og på sikt vil det bygge en vegg mellom oss. Hva kan jeg gjøre?! Jeg er så frustrert og nedfor. Griner mye alene og føler meg bare så dum og avvist.. Vet ikke hvor lenge jeg klarer å være tålmodig mer.. Trenger noen erfarne råd, for jeg føler jeg har prøvd alle triksene i boka.. 

Hilsen overkåt deppa jente.

Anonymkode: c2e64...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Spekulasjon: Kanskje ereksjonen hovedproblemet. Hvis han er redd for å ikke prestere kan det bli mer stress enn glede for ham. Jeg tror ikke det er vanlig at en mann på 35 mister sexlysten pga jobb og trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Det er tydelig at denne mannen prioriterer jobb og trening fremfor deg. Nå vet jeg ikke om dette alene er årsaken til hans dalende interesse for sex. At du blir lei deg, ikke føler deg sett og avvist er ikke det minste rart når han heller ikke kompenserer med andre ting i forholdet som kunne beroliget deg og gjort at du følte deg sett. Jeg tenker da på at du skriver ingen romantikk. Min samboer og jeg gikk igjennom litt av det samme en periode, dette med at hans interesse for sex dalte, men han er så fantastisk på alle andre måter at jeg forstod at dette ikke handlet om meg. At det ikke var jeg som var årsak til, eller at det var noe jeg kunne gjøre.

Det er i mine øyne ikke "lov" å si jeg er for sliten til eller jeg er lei meg for at jeg ikke strekker til og ikke være villig til å endre på noe som gjør deg mindre sliten og med det la den andre parten sitte igjen som et stort spm.tegn, lei seg og avvist. Jeg ville definitivt snakket med ham og vært ærlig med hvordan dette fikke meg til å føle og med det finne ut hvor skoen trykker og sammen forsøke noen endringer for å se om det livnar i lundar igjen. Det er mulig han bør sjekke sin manglende ereksjon med lege.

Anonymkode: 7d20e...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig med begge de to andre her. Jeg tror ikke han har konstant lite lyst på sex fordi han jobber og trener for mye, da hadde han gjort noe med det. Det kan hende han har opplevd ikke å få den opp en gang eller to og så har det satt seg mellom ørene hans og han er så redd for at det skal skje igjen, for å skuffe deg, for ikke å være mann nok for deg, at han like godt holder seg unna.

At man av og til er så sliten at man ikke orker å ha sex er selvfølgelig lov, men at en frisk og rask kar på 35 år har så lite sexlyst som du sier her høres litt uvanlig ut. Men ok, noen har jo rett og slett veldig lav sexlyst. Tidligere hadde jeg det slik selv, nå hadde jeg gått på veggen i et forhold med så lite sex som hos deg (og vi er snart 50...). Får dere til å ta en skikkelig prat om dette uten at han blir kjempesåret og uten at noen av dere kommer med anklager og sårende bemerkninger? Kanskje han burde ta en tur til legen, dersom ereksjonssvikten er reell mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungmenikkelovende?

Takk for alle svar og refleksjoner!! Han er redd for å dra til legen.. Han sa forleden at han trodde noe kunne være galt, men at han håpte det bare var at han var sliten.. Så bekymrer meg veldig for helsen hans..Han sa han skulle ta en tur til legen hvis det ikke ble bedre. Så han er jo åpen for det. Jeg sa i går at det er viktig å jobbe med forholdet, ikke bare alt annet. At jeg håpte vi kunne reise vekk en helg snart. Hvis ikke det skjer på hans insiativ, tenker jeg å reise vekk en helg alene for å gi han mer alenetid , er det kanskje lurt? Han er en skikkelig god mann og det kan også hende han er litt redd for prestasjonen. Jeg er jo Veldig nysgjerrig og utforskende , ikke minst ung. Men det er litt vanskelig å kommunisere med han.. Han har aldri vært åpen om følelser og tanker. Noen ganger får jeg lurt noe ut av han. Og han sier i tunge tider st han aldri vil miste meg.. Hvordan kan jeg få han komfortabel til å snakke mer åpent og fritt ? Hvilken arena er god til det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungmenikkelovende?

Vi kan snakke noen ganger, men opplever fort at han tar mye som kritikk og da lukker seg. Jeg blir aldri aggressiv i en samtale , stort sett blir jeg sjeldent sint. Men jeg kan sikkert jobbe litt med ordlegginga. Er jeg som må ta insiativ til samtaler. Det er ikke alltid like motiverende, og faktisk litt skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan han ha fått seg ei på si? Kanskje han bruker steroider mtp. trening? Det finnes medisiner som antidepressiva osv. som fjerner lysten hos en mann totalt.

Det er normalt at sexlivet går opp og ned, og jeg vil si 1 gang i uka er innafor normalen. Om han føler presset fra deg om sex så vil det nok gjøre vondt verre.

Man kan prøve å legge tilrette for litt hygge om morgenen når man er uthvilt.

Kanskje har han behov for et mer spennende sexliv og at du har overhørt noe i en samtale.

Mitt råd er å la ham være.

Når det gjelder deg så finnes som nevnt AD-medisiner du kan bruke for å dempe sexlysten. De kan også hjelpe mot den depresjonen og angsten du nå føler.

 

 

Anonymkode: c9ccb...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan han ha fått seg ei på si? Kanskje han bruker steroider mtp. trening? Det finnes medisiner som antidepressiva osv. som fjerner lysten hos en mann totalt.

Det er normalt at sexlivet går opp og ned, og jeg vil si 1 gang i uka er innafor normalen. Om han føler presset fra deg om sex så vil det nok gjøre vondt verre.

Man kan prøve å legge tilrette for litt hygge om morgenen når man er uthvilt.

Kanskje har han behov for et mer spennende sexliv og at du har overhørt noe i en samtale.

Mitt råd er å la ham være.

Når det gjelder deg så finnes som nevnt AD-medisiner du kan bruke for å dempe sexlysten. De kan også hjelpe mot den depresjonen og angsten du nå føler.

Anonymkode: c9ccb...707

Her er jeg helt uenig med deg. Jeg synes ikke man skal be en livsfrisk 25 år gammel kvinner (eller mann for den del!) om å ta medisiner for å dempe en helt normal sexlyst fordi partneren har mindre lyst! Jeg synes ikke hun bare skal "la ham være" heller, men legge et lett press på ham for å få ham til å gå til legen. Kanskje det at han får beskjed om at ingenting er galt kan løsne litt på det hele for hans del?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lillemus skrev:

Her er jeg helt uenig med deg. Jeg synes ikke man skal be en livsfrisk 25 år gammel kvinner (eller mann for den del!) om å ta medisiner for å dempe en helt normal sexlyst fordi partneren har mindre lyst! 

Enig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er normalen her da? Han er vel like normal som henne? En gang i uka er helt innafor, og han trenger ikke gå til lege.

Hun skriver selv hun ønsker å dempe sin egen sexlyst.

Anonymkode: c9ccb...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, Ungmenikkelovende? skrev:

Vi kan snakke noen ganger, men opplever fort at han tar mye som kritikk og da lukker seg. Jeg blir aldri aggressiv i en samtale , stort sett blir jeg sjeldent sint. Men jeg kan sikkert jobbe litt med ordlegginga. Er jeg som må ta insiativ til samtaler. Det er ikke alltid like motiverende, og faktisk litt skremmende.

Jeg synes det er bra at du prøver å gjøre noe. Det burde ikke være så kritisk om man ordlegger seg litt feil hvis begge trekker i samme retning.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er normalen her da? Han er vel like normal som henne? En gang i uka er helt innafor, og han trenger ikke gå til lege.

Hun skriver selv hun ønsker å dempe sin egen sexlyst.

Anonymkode: c9ccb...707

Normalen er at en mann på 35 ikke har problemer med ereksjonen og at det finnes nærhet og romantikk i et 2 år gammelt forhold. 1 gang per uke er vel i og for seg innenfor normalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungmenikkelovende?

Snakket med han nå, jeg tok insiativet til en rolig samtale. Han føler press pga en konkurranse som er om 2 uker, han er sliten av mye fysisk jobb og trening og han er sint på seg selv for at han ikke gir meg mer. Jeg sa at sex er ikke så viktig akkurat nå, at jeg fint kan vente noen uker til. Så lenge han lover å prioritere meg etter konkurransen og alt er over. Forklarte også at jeg trenger litt oppmerksomhet av og til i form av omsorg og kommunikasjon. At det er viktigere at vi fokuserer på ett felles mål for at begge skal ha det bra. Han ble veldig lettet! Så jeg gir han space i to uker til å være ekstra ego ;) så kanskje jeg får kjæresten min tilbake igjen snart😊👏🏻👏🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungmenikkelovende?

Og, han bruker ikke noe dop ift til trening :) det hadde jeg oppdaget pluss at han er helt imot alt sånn. Jeg har null toleranse for det, og det er noe vi har snakket om flere ganger. Jeg vet jeg har en stor sekslyst, men den varierer jo som alt annet den og. Følte at trykket hos oss begge lettet etter samtalen idag. Tror nok det er kommunikasjonen som må jobbes med, ikke sexen.. Den kommer når han sitt overskudd er tilbake tenker jeg. Nei han har ikke hatt noen på si, det vet jeg helt sikkert:) jeg er veldig trygg på akkurat det punktet. Han var redd for at jeg kunne finne på å søke sex andre plasser, men jeg forsikret han om at det ikke er aktuelt. Så lenge han er partneren min og viser at dette forholdet betyr mye for han og at han snart skal prioritere det, så er det greit tenker jeg.. Må rett og slett bare bruke litt tid på å se resultatene av kommunikasjonen. Og håpe at vi kommer i havn igjen. Jeg sa at vi må bli flinkere, hvis ikke ender vi til slutt opp på hver vår kant. Han ønsket ikke det. Krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Ungmenikkelovende? skrev:

Snakket med han nå, jeg tok insiativet til en rolig samtale. Han føler press pga en konkurranse som er om 2 uker, han er sliten av mye fysisk jobb og trening og han er sint på seg selv for at han ikke gir meg mer. Jeg sa at sex er ikke så viktig akkurat nå, at jeg fint kan vente noen uker til. Så lenge han lover å prioritere meg etter konkurransen og alt er over. Forklarte også at jeg trenger litt oppmerksomhet av og til i form av omsorg og kommunikasjon. At det er viktigere at vi fokuserer på ett felles mål for at begge skal ha det bra. Han ble veldig lettet! Så jeg gir han space i to uker til å være ekstra ego ;) så kanskje jeg får kjæresten min tilbake igjen snart😊👏🏻👏🏻 

Flott! Men husk å gi ham litt oppmerksomhet i disse to ukene - ikke sånn at du legger an på ham, grafser ham på rumpa og rundkliner, men gi ham en klem og en kyss på kinnet og stryk litt på ham og si at du er glad i ham. :) Menn liker sånt de også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg synes han virker konstruktiv bare han blir presset litt, så utgangspunktet kunne vært adskillig verre. Så lenge dere begge ønsker å ta vare på forholdet er det håp.

Det kan være verd forsøket å ta en pause. Bare pass på at ikke pausen blir den nye normalen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

En gang i uka er helt innafor, og han trenger ikke gå til lege.

Anonymkode: c9ccb...707

Han ville vært fornøyd med en gang i uka, men i praksis går det mer enn 2 uker mellom sier trådstarter. Hun sier også at han ikke får ereksjon. Jeg er enig med Lillemus i at dette er unormalt for en frisk 35-åring, og syns det er en dårlig løsning å råde en 25-åring å tilpasse seg dette med medikamenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men problemet er at han for tiden har mistet lysten.. Han jobber mye og trener masse, det gjør jeg og! Han sier han trenger å slappe av og han prioriterer alt annet enn det.. Er redd han skal slite seg ut! Han orker ikke sex rett og slett.. Han får heller ikke ereksjon..

Bruker eller har han brukt steroider?

Kjenner du igjen andre av bivirkningene ved bruk av steroider? http://www.antidoping.no/folkehelse/dopingkontakten/ekspertsvar/har-anabole-steroider-bivirkninger2/

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungmenikkelovende?

Han har aldri brukt steroider eller annet:) han drikker sjeldent, aldri røkt eller noe. Jeg spurte han om det i samtalen. Han sa "er du galen?!" Du kjenner jo meg? Så lo han latterlig av det. :) så nei

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Ungmenikkelovende? skrev:

Han har aldri brukt steroider eller annet:) han drikker sjeldent, aldri røkt eller noe. Jeg spurte han om det i samtalen. Han sa "er du galen?!" Du kjenner jo meg? Så lo han latterlig av det. :) så nei

Da ville jeg først oppfordret sterkt - så stilt krav om - at han gikk til lege, for dette er ikke normalt for en frisk 35-åring. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt normalt. Særlig ved stressituasjoner og annet. Synes derfor trådstarter ikke bør fokusere på at dette er et problem, men at det er normalt, så får hun senke kravene til sin egen seksualitet.

Jeg kan garantere at dersom typen føler stress med dette her så blir det ikke noe bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...