Gå til innhold

Jeg føler mef veldig vid etter fødslene-gynekologen tar meg ikke alvorlig!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir så lei meg da jeg ikke blir tatt på alvor, jeg hsr allerede hatt en bakre plastikk pga rectocele og for å ordne på åpningen grunnet klipping og revning under fødsel. Jeg føler meg fortsatt veldig vid inni skjeden, kjenner ikke mannens penis mere. Føler selv at fremre veggen er defekt på en måte, jeg kjenner det buler ut inni skjeden-men det kommer ikke ut altså. Kjenner veggen bare er en tynn slimhinne på en måte. Sliter med lekkasjer også-spesielt når jeg går fort og jogging er helt uaktuelt blitt og dansing er normal det verste. Gyn sa det måtte mye mere til før noen ville gjøre inngrep for å gjøre meg strammere og at posen som jeg antar er et cystocele måtte komme ut først. Han mente det ville vøre svært vanskelig å skjære inni der så han ville ikke gjøre d. Han sier jeg er normal. Jeg føler meg alt annet enn normal! Jeg føler meg ødelagt. Bruker gynekologer aldri betegnelsen vid? Hva skal til for at en gynekolog vil si noen er vide? Jeg opplever meg selv som svært vid og føler jeg ikke blir tatt på alvor. Han sa at med hans fingre i bredden så kjennes det stramt, men det er stor forskjell på str på fingrene hans og mine. Han sine er jo dobbelt så store som mine! Jeg kan få inn 4 i bredden med mine fingre. Uff, jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre, hadde jeg visst hvordan jeg skulle bli så hadde jeg absolutt ville tatt keisersnitt! Forstår kvinner veldig godt som vil ha det da de er redde for å ødelegge underlivet, hadde jeg visst at sånne problemer eksisterte så hadde jeg nektet å føde vaginalt. Og det verste er at man ikke blir tatt på alvor, dette er bagateller ingen gynekologs øyne dessverre. Hvem er den dyktigste kirurgen i Norge på denne problematikken ?  Betaler hva som helst for å få tilbake min livskvalitet.

Anonymkode: fd039...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Kan du fortelle litt mer om deg selv? Når har du født sist? Hvor gammel er du? Har du fortsatt normale menstruasjoner? Når fikk du utført den bakre plastikken? Har du vært undersøkt for din urinlekkasje?

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Kan du fortelle litt mer om deg selv? Når har du født sist? Hvor gammel er du? Har du fortsatt normale menstruasjoner? Når fikk du utført den bakre plastikken? Har du vært undersøkt for din urinlekkasje?

Vennlig hilsen Mette

Jeg er 35 årlig fødte sist for 5 år siden. Normale menstruasjoener. 1 år siden bakre plastikk. Har vørt undersøkt for lekkasjen før operasjonen, og den var veldig stor! Men jeg er mye bedre med tanke på lekkasjen etter rectocele operasjon, mitt største problem er st jeg er så vid, det med lekkasje kan jeg leve med selv om jeg verker kan løpe eller danse eller hoppe mere.  Når jeg tisser da så er der helt umulig for meg å stoppe strålen, kun bremse den litt. Som nevnt da så henger ikke denne posen ut, den buler innni skjeden liksom og plager meg fysisk, det er veldig vemmelig å kjenne sitt eget underlivet konstant i negativ forstand. Legen sa det var et brokk der så derfor jeg følte meg svak der. Men hva definer dere gynekologer som å være vid? Hsr ikke kvinnenes subjektive mening noe å si overhodet? Blir skjeden bredere ved cystocele? Hadde posen vart på plass, altså dyttet tilbake så hadde skjeden kun vørt er hulrom så på en måte så får jeg børe glad det henger inni der. Kan ikke mindre cystocele opereres samtidig som de minsker diameteren i skjeden? Hvem bør jeg oppsøke?

Anonymkode: fd039...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg kan dessverre ikke vurdere behovet for operasjon ut fra din beskrivelse, men jeg kan forstå at legen er tilbakeholdende med å tilby ny operasjon, din unge alder tatt i betraktning. Det er med årene risiko for tilbakefall, ikke minst etter overgangsalderen. Gjentatt operasjon på samme sted blir aldri så vellykket som den første operasjon. Ved operasjon for cystocele vil skjedens diameter bli mindre. Man operer kun i midten for til i skjeden, tilsvarende operasjon i midten bak til for rectocele. Man opererer ikke i sidene av skjeden. Jeg vil anbefale deg å bli vurdert på den avdeling som opererte ditt rectocele.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Jeg kan dessverre ikke vurdere behovet for operasjon ut fra din beskrivelse, men jeg kan forstå at legen er tilbakeholdende med å tilby ny operasjon, din unge alder tatt i betraktning. Det er med årene risiko for tilbakefall, ikke minst etter overgangsalderen. Gjentatt operasjon på samme sted blir aldri så vellykket som den første operasjon. Ved operasjon for cystocele vil skjedens diameter bli mindre. Man operer kun i midten for til i skjeden, tilsvarende operasjon i midten bak til for rectocele. Man opererer ikke i sidene av skjeden. Jeg vil anbefale deg å bli vurdert på den avdeling som opererte ditt rectocele.

Vennlig hilsen Mette

Jeg klarer faktisk ikke å leve med dette, vil nye eller føle meg normal nå enn da jeg er blitt "gammel", sex skal jeg aldri mere ha da jeg føler meg ekkel og vid. Jeg og mannen skal skilles da sexlivet vårt er ødelagt grunnet mine problemer med underlivet. Så jeg tør aldri mer i involvere meg med menn. Denne brokken er vel 4 cm i bredden vil jeg anslå. Så om du hadde reparert cystocelet så ville jeg blitt 4 cm smalere inni der da eller? Men hva skal til for at at gynekolog vil definere en kvinne som vid?

Anonymkode: fd039...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å lese at du føler det plager deg sånn med underlivet. Du må ikke gi deg. Fortsett å søk om hjelp til du blir bønnhørt av den rette legen. Du kan ikke gi opp sexlivet ditt og troen på alt annet her i livet.  Lykke til :) 

Anonymkode: a015a...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...