Gå til innhold

Hva er den verste julegaven du har fått?


Gjest

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Kanonføde skrev:

Hvis man ikke har noen venner eller bekjente så er sjansene lave for å få noe fra noen...

Sånn er det nok. ;)

 

6 minutter siden, Kanonføde skrev:

Hvis man ikke har noen venner eller bekjente så er sjansene lave for å få noe fra noen...

Sånn er det nok. ;)

Jeg får gaver fra familie og støttekontakten og en venninne som er en del eldre enn meg. Har heller ikke masse venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minute ago, Ada jones fan said:

Jeg får gaver fra familie og støttekontakten og en venninne som er en del eldre enn meg. Har heller ikke masse venner.

Sjansene for å få gaver fra folk man ikke kjenner eller hverken har eller har hatt kontakt (kontakt i alle former, f.eks. familie eller støttekontakt) med er lav.

Sånn er det nok nesten bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Kanonføde skrev:

Hvis man ikke har noen venner eller bekjente så er sjansene lave for å få noe fra noen...

Sånn er det nok. ;)

Det var ikke det du sa. Da sa du "Hvis man ikke får gaver av noen, så kjenner man ingen som kan gi en gaver", og det er bare tull.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På ‎26‎.‎11‎.‎2016 den 18.27, Ada jones fan skrev:

Den verste julegaven jeg har fått må være en høyhalset ull genser som klødde forferdelig og et sytøy. Jeg hater og har alltid hatet å brodere.

Jeg tenker at vi er litt bortskjemte her til lands når et slikt spørsmål kan stilles, men jeg fikk en gang fra min x-svigerinne et stativ til å henge opp bananer på:D

For meg en typsik ting som tar opp plass og skaper rot på kjøkkenbenken. Den havnet i kjelleren. Senere lagde vi en regel om ikke å kjøpe julegaver til voksne, rent bortsett fra foreldrene våre og mannen. Julegaver til voksne er bare tull etter min mening og de jeg kjøper til må fortelle meg eksakt hva de vil ha. Jeg synes det er meningsløst å kaste bort penger på ting folk ikke vil ha.

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, morsan skrev:

Husker min aller første julegave fra mine daværende svigerforeldre. Faren min hadde dødd få uker før jul, men vi gjennomførte julaften likevel. Søsteren min pakket opp den ene fine gaven etter den andre fra sine svigerforeldre. Min gave var en kartong sigaretter fra taxfree!! :o Det hører med til storyen at 1. det aldri hadde vært 'avslørt' overfor min mor at jeg røykte på studiestedet (mulig hun hadde gjettet, men var ikke åpent og jeg røykte ikke når jeg var hjemme), og 2. jeg hadde sluttet den dagen faren min døde. Så dette var både flaut og feil, pluss at jeg syntes det var litt kjipt å få en såpass upersonlig gave fra dem. :( 

Jaja, må jo bare le av det. :D 

Haha, det var dagens!

 

Ser for meg at det ble litt pinlig, ja, og en dårlig gave var det på mange måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutes ago, Kayia said:

Det var ikke det du sa. Da sa du "Hvis man ikke får gaver av noen, så kjenner man ingen som kan gi en gaver", og det er bare tull.

 

Det er nok en sammenheng mellom antall venner/familiemedlemmer og antall man får gaver av. Sånn er det nok bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Xtra skrev:

Haha, det var dagens!

 

Ser for meg at det ble litt pinlig, ja, og en dårlig gave var det på mange måter.

Hehe ja! Men rett skal være rett: Ble adskillig bedre siden. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Dette begynner å bli morsomt! Nå mangler det bare at flere "liker" de innleggene som er "imot" meg, dette er en virkelig artig funksjon, kan brukes til å irritere folk. :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikker mange som er uenig, og som mener jeg er utakknemlig, men de verste presangene jeg fikk som barn/ung voksen er sølvbestikk. Jeg har null interesse for denslags og har heller ikke plass til å oppbevare det. 

Anonymkode: 51982...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
AnonymBruker
På 26.11.2016 den 23.30, Gjest skrev:

cAldri samlet på 78 gramofon plater jeg hører gamnel musikk på youtube og har kjøpt mye på iTunes. Tror jeg iallfall har kjøpt hver tittel med Billy Murray solo,med Ada Jones og med Aileen Stanley samt alke titler med Ada Jones og Bilky Murray som duo og med Aileen Stanley og Billy Muray som duo. Jeg har liten plass her kan ikje samle på plater

Fin musikk det.

Anonymkode: fc2a9...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

jeg fikk i 2001 en teit harry potterbok (teit for meg, fordi jeg ikke liker å lese annet enn tegneserier og jeg har skjev hornhinne) mens storebroren min fikk en knallkul lavalampe som jeg ville ha (broren min er 2 år eldre enn meg og han liker å lese bøker mer enn meg, og han har ikke briller heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar
På 27.11.2016 den 20.15, Nicklusheletida skrev:

Jeg tenker at vi er litt bortskjemte her til lands når et slikt spørsmål kan stilles, men jeg fikk en gang fra min x-svigerinne et stativ til å henge opp bananer på:D

For meg en typsik ting som tar opp plass og skaper rot på kjøkkenbenken. Den havnet i kjelleren. Senere lagde vi en regel om ikke å kjøpe julegaver til voksne, rent bortsett fra foreldrene våre og mannen. Julegaver til voksne er bare tull etter min mening og de jeg kjøper til må fortelle meg eksakt hva de vil ha. Jeg synes det er meningsløst å kaste bort penger på ting folk ikke vil ha.

Sånn praktiserer vi det i min familie og. Jeg gir gaver til tantebarna mine, samt svigerinna mi og broren min fordi de alltid lager fotobok om året som er gått med barna. Men da snakker vi konsumvarer og ikke noe tøys som bare blir stående ubrukt. Nærfamilie gir meg kanskje litt penger så jeg event. selv kan kjøpe meg noe jeg noe jeg ønsker meg eller spare dem. Jeg og mine få venner verdsetter å heller gjøre noe hyggelig sammen, som å gå på konsert eller ta en bedre middag ute.

Og til topic: Julegaven jeg nok har blitt mest skuffet over var et par Muddy Waters plater jeg oppdaget var loppis-kjøpt og så oppripet at de var helt ubrukelige. Mest meningsløse må ha vært en DIGER IKEA-bamse da jeg var 20 år, og jeg har aldri i mitt liv brydd meg om kosedyr. Sammen med denne var det to håndfakler til nyttårsaften. Disse viste seg regelrett farlige. De bøyde seg etter på tenning og brennende deler datt fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen

men gavekort på kjøoesenter er alltid bra. da får jo gavempttakeren velge hva de vil kjøpe på senteret selv. jeg syns voksne fortjener å få gaver til jul i tillegg til barn. voksne også trenger gleder i å få gaver på julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Det er jo en grei løsning det og. Vi ser vel litt på pengene som et "universalgavekort." Dette er jo noe vi innbyrdes har diskutert og blitt enige om, ikke noe som vi stilltiende aksepterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke julegave, men en bekjent ga min stemor en kattunge i bursdagsgave. Uten att hun hadde ymtet om interesse. 

 

Jeg hadde blitt sur, men stemora tok seg av katten til den døde.

Anonymkode: c1bda...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2017 den 14.38, Blomsterfluen skrev:

men gavekort på kjøoesenter er alltid bra. da får jo gavempttakeren velge hva de vil kjøpe på senteret selv. jeg syns voksne fortjener å få gaver til jul i tillegg til barn. voksne også trenger gleder i å få gaver på julaften.

Jeg er faktisk litt enig med deg. Jeg har ingen barn. Jeg kjøper for tusenvis til andres barn, men får ingen gaver selv. Skjønner at de som har barn synes det er styr å kjøpe til voksne, men det blir litt skjevt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2017 den 14.38, Blomsterfluen skrev:

Jeg syns voksne fortjener å få gaver til jul i tillegg til barn. voksne også trenger gleder i å få gaver på julaften.

Tenker du over at du som voksen i så fall også skal gi til andre voksne, inkludert dine foreldre? Når man er voksen kan man ikke forvente å få finere gaver fra sine foreldre enn man gir tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
1 minutt siden, Xtra skrev:

Tenker du over at du som voksen i så fall også skal gi til andre voksne, inkludert dine foreldre? Når man er voksen kan man ikke forvente å få finere gaver fra sine foreldre enn man gir tilbake.

jeggir fine gaver til mine forreldre. jeg forventer ikke finere gaver heller. jeg stns at alle burde gi gaver på julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...