Gå til innhold

Julestjerner og adventskalender:-)


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ble ferdig, i år, i litt bedre tid:-), så sov riktig godt natten før 1 desember,

144 pakker ble ferdige så tidlig som dagen før... :-)             ( hm...det er jo nå, jeg burde fått barn og blitt småbarnsmor:-)

Og sist søndag ble alle julestjerner hengt:-) 

Det har jeg alltid greid, men til forskjell fra årene før, hadde alle vinduer sin egen, "ren-lock", der enhver vaskekte vaskekjerring ville sett at her er det langt mellom salmiakk og grønnsåpe, vask og erfarne bestemødre....

Jeg kjøpte nanosvamper, og derfor trengte jeg ikke kunne vaske vinduer, jeg trenger bare varmt vann og en svamp og vips så ser det ut som jeg er en skikkelig vaskekjerring med erfaring:-)   Sannheten er en nanosvamp 

Men vaskekjerring er jeg jo:-) hvis man tenker antall timer og antall vaskeflater, da tenker jeg på alt, fra barneromper til gulv, og vinduer m.m. :-)

Håper dere ikke stresser og er glade i adventstida og med juleforberedelsene, som gradvis krever litt og litt mer:-)

God adventstid til dere.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, kos å se deg, og fint å høre at du stresser mindre i år! :) Noen her på dol kan godt gjøre en ekstra innsats med førjulskosen for seg og andre, men du er definitivt ikke en av dem :) Du jobber jo alltid på for at de rundt deg skal ha det bra! Håper du også koser deg, og at det er ok stemning i heimen :) Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Jeg ble ferdig, i år, i litt bedre tid:-), så sov riktig godt natten før 1 desember,

144 pakker ble ferdige så tidlig som dagen før... :-)             ( hm...det er jo nå, jeg burde fått barn og blitt småbarnsmor:-)

Og sist søndag ble alle julestjerner hengt:-) 

Det har jeg alltid greid, men til forskjell fra årene før, hadde alle vinduer sin egen, "ren-lock", der enhver vaskekte vaskekjerring ville sett at her er det langt mellom salmiakk og grønnsåpe, vask og erfarne bestemødre....

Jeg kjøpte nanosvamper, og derfor trengte jeg ikke kunne vaske vinduer, jeg trenger bare varmt vann og en svamp og vips så ser det ut som jeg er en skikkelig vaskekjerring med erfaring:-)   Sannheten er en nanosvamp 

Men vaskekjerring er jeg jo:-) hvis man tenker antall timer og antall vaskeflater, da tenker jeg på alt, fra barneromper til gulv, og vinduer m.m. :-)

Håper dere ikke stresser og er glade i adventstida og med juleforberedelsene, som gradvis krever litt og litt mer:-)

God adventstid til dere.

 

 

 

Det er slutt på alt stress her :)

Minstejenta sa her om dagen:'- Mamma, kan du være så snill å prøve få ferdig alle 24 pakkene _innen_ 1 desember i år ?

Da ble det Kinder- kalender fra Kiwi gitt. Nå orker jeg ikke mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst usedvanlig tidlig på'n i år. ;) Pakkekalender var ferdig for en uke siden, nesten alle julekortene ble skrevet i går, og sist søndag hang jeg opp adventsstjerner og utelys. Og jeg har kjøpt ca 1/2-parten av gavene - de skal leveres i Trøndelag i helgen. :) 

Men jeg "bor to steder" for tiden, så da må jeg ta ting hjemme når jeg kan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Jeg ble ferdig, i år, i litt bedre tid:-), så sov riktig godt natten før 1 desember,

144 pakker ble ferdige så tidlig som dagen før... :-)             ( hm...det er jo nå, jeg burde fått barn og blitt småbarnsmor:-)

Og sist søndag ble alle julestjerner hengt:-) 

Det har jeg alltid greid, men til forskjell fra årene før, hadde alle vinduer sin egen, "ren-lock", der enhver vaskekte vaskekjerring ville sett at her er det langt mellom salmiakk og grønnsåpe, vask og erfarne bestemødre....

Jeg kjøpte nanosvamper, og derfor trengte jeg ikke kunne vaske vinduer, jeg trenger bare varmt vann og en svamp og vips så ser det ut som jeg er en skikkelig vaskekjerring med erfaring:-)   Sannheten er en nanosvamp 

Men vaskekjerring er jeg jo:-) hvis man tenker antall timer og antall vaskeflater, da tenker jeg på alt, fra barneromper til gulv, og vinduer m.m. :-)

Håper dere ikke stresser og er glade i adventstida og med juleforberedelsene, som gradvis krever litt og litt mer:-)

God adventstid til dere.

 

 

 

Wow 144 pakker😰 du må da være utrolig populær og ha veldig mange venner..

Anonymkode: 6b549...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow 144 pakker😰 du må da være utrolig populær og ha veldig mange venner..

Anonymkode: 6b549...379

144/24=6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow 144 pakker😰 du må da være utrolig populær og ha veldig mange venner..

Anonymkode: 6b549...379

Hint: Les overskriften og del 144 på 24... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosh.

 

Selv følte jeg meg rimelig flink da jeg fant frem stjerner til vinduene og adventsstaken på søndag. Håper å få opp lysslyngen ibuskene til helgen. Og i dag fikk jeg kjøpt Flax-kalendere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Xtra skrev:

Gosh.

Selv følte jeg meg rimelig flink da jeg fant frem stjerner til vinduene og adventsstaken på søndag. Håper å få opp lysslyngen ibuskene til helgen. Og i dag fikk jeg kjøpt Flax-kalendere også.

Fikk et plutselig energikick søndag etter en høst uten overskudd, og ble så overrasket at jeg bare lot meg rive med. Endte faktisk opp med både smånisser og diverse engler i tillegg til stake, kranser og belysing på tre i hagen :) Har kjøpt kun én gave da, og hybelkaninene er så store at de bør få navn snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pyntet med lilla i helga - så nå er det adventsstemning hos oss!

Lilla duker på bordene i stua og i gangen, lilla lys, noen små hjerter i mørk lilla, en lilla glasstjerne i vinduet i gangen, en elektrisk lysestake i vinduet, lysende stjerne i sølv i vinduet i stua, jentene har hver sin lysende stjerne på rommene sine. Har ikke fått hengt ut noen krans utenfor døra ennå - det skal jeg ordne i helga. Vi har også noen lysende stjerner på rekke utenfor huset.

Vi pleier å bytte ut det lilla med rødt noen dager før jul. Minstejenta vil helst ha frem nissene allerede nå, men jeg holder på mitt og sier at jeg vil ha den lilla perioden først, og så nisser, rødt og jul etterpå :-)

Adventskalenderen til jentene er litt over halvveis ferdig. Rakk t.o.m. 15. desember onsdag kveld :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, påskelilje skrev:

Vi pyntet med lilla i helga - så nå er det adventsstemning hos oss!

Lilla duker på bordene i stua og i gangen, lilla lys, noen små hjerter i mørk lilla, en lilla glasstjerne i vinduet i gangen, en elektrisk lysestake i vinduet, lysende stjerne i sølv i vinduet i stua, jentene har hver sin lysende stjerne på rommene sine. Har ikke fått hengt ut noen krans utenfor døra ennå - det skal jeg ordne i helga. Vi har også noen lysende stjerner på rekke utenfor huset.

Vi pleier å bytte ut det lilla med rødt noen dager før jul. Minstejenta vil helst ha frem nissene allerede nå, men jeg holder på mitt og sier at jeg vil ha den lilla perioden først, og så nisser, rødt og jul etterpå :-)

Adventskalenderen til jentene er litt over halvveis ferdig. Rakk t.o.m. 15. desember onsdag kveld :-P

:-)

Jeg holder som deg på kirkeårets farger:-) Ikke noe rødt her før på lenge:-)

Du er flink som greier være så avslappet at du ikke trenger bli ferdig med pakkekalenderen, jeg sitter som regel oppe til langt på natt med disse, tror jeg har god tid, men jo eldre barna blir, jo mer avansert og vanskelig blir det med denne pakkekalenderen:-)

Men jeg bestiller mye kult fra Kina, så selv om det blir dyrt, så blir det i hvert fall mye for pengene og ordentlige ting:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Kayia skrev:

Fikk et plutselig energikick søndag etter en høst uten overskudd, og ble så overrasket at jeg bare lot meg rive med. Endte faktisk opp med både smånisser og diverse engler i tillegg til stake, kranser og belysing på tre i hagen :) Har kjøpt kun én gave da, og hybelkaninene er så store at de bør få navn snart...

Hei!

 

Mine hybelkaniner er også store:-) så man burde kanskje gjøre dem hyggeligere og mer personlige ved rett og slett gi dem navn?:-)

Jeg har ikke kjøpt noen julegaver enda heller, har lister, så det går rellativt fort, men det jeg måtte bestille er bestilt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var forkjølet forrige helg, så det passet bra at vi ikke pynter så mye til advent.  Stjerne i vinduet, adventsstake, lykt på trappa,   julepost-oppheng (vi har faktisk fått et julekort allerede) og litt utelys på en busk (mannens oppgave) klarte vi å få fram selv om jeg var litt redusert.  Jeg fikk også designet og bestilt julekort med egne bilder. 

Denne helgen er vi voksne på tur, så resten av forberedelsene må vente.  Jeg pynter ikke mer før lille julaften.  Mange av gavene er unnagjort, men jeg skal bake litt og skrive massevis av julekort - de er produsert nå, så jeg skal hente dem når jeg kommer hjem.

Adventskalendre har alltid kommet fra butikken hos oss.  Nå er alle så store at det er Flax som gjelder. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...