Gå til innhold

Forebyggende medisinering Clusterhodepine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Har siden 2012 har jeg fått diagnosert Cluster hodepine, migrene med aura og spenningshodepine.

Har fått GON-blokkader som har fungert noen uker. Har brukt Tramadol i høye doser(550mg/døgn). som har funket bra. Men liker ikke og bruke så store doser Tramadol og er en berg og dal bane med opp og nedtrapping. Prøvde også Neurontin som ikke hjelpet noe på. Har Zomig nasal og Inigran inj. men synes heller ikke de funker noe særlig. Har oksygentanke hjemme som heller ikke hjelper hver gang. Har lyst til og begynne med forebyggende behandling sånn at jeg slipper disse "hodepinene". Har hørt snakk om Lyrica og Lithium og førstnevnte er prøvd ved et engangstilfelle med god effekt.

Hvilken behandling tror du vil gjøre nytte?

Anonymkode: 02f02...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du får Lyrica på blåresept så er det vel bare å teste? Jeg bruker Lyrica mot en skulderskade, fikk dette da Neurontin ikke fungerte. Få bivirkninger, har heller ikke hatt migrene etter at jeg begynte på det. Så det var bare en bonus for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smertepasienten
9 timer siden, Maw87 skrev:

Om du får Lyrica på blåresept så er det vel bare å teste? Jeg bruker Lyrica mot en skulderskade, fikk dette da Neurontin ikke fungerte. Få bivirkninger, har heller ikke hatt migrene etter at jeg begynte på det. Så det var bare en bonus for min del.

Takk for info, skal til legetime neste uke og foreslå Lyrica. 

Hvilken dosering er du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

smertepasienten
18 minutter siden, Maw87 skrev:

3*3 75mg daglig.

 

18 minutter siden, Maw87 skrev:

3*3 75mg daglig.

Altså 225 mg daglig eller 675 mg?
Jeg prøvde Neurontin, men det gjorde ingenting med meg, like ille.
Trappet du opp på Lyricaen eller?
Ser jo at man kan få Lyrica på blå-resept for kroniske smerter hvis Neurontin ikke hjelper.
Ellers er det jo en svindyr medisin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, smertepasienten skrev:

 

Altså 225 mg daglig eller 675 mg?
Jeg prøvde Neurontin, men det gjorde ingenting med meg, like ille.
Trappet du opp på Lyricaen eller?
Ser jo at man kan få Lyrica på blå-resept for kroniske smerter hvis Neurontin ikke hjelper.
Ellers er det jo en svindyr medisin!

Totalt 675mg daglig. Ja, den er svindyr uten blåresept. Jeg fikk en nevrolog på sykehuset til å søke for meg, fikk godkjent uten problem. Det eneste de krever er jo at Neurontin er forsøkt først uten virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Man kan få refundert 90% av utgifter til dyre medisiner på hvit resept. Ta vare på reseptutskrifter og kvitteringer. Slik jeg har forstått det kan man da trekke det fra på skatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smertepasienten

Hentet ut en pkn 150mg, 100stk. Kostet 1085,-

Har fått fastlege til og søke individuell refusjon for dette medikamentet.

Står på resepten Refusjonshjemmel: §5-14 §3a. 

Neurontin er utprøvd uten effekt.

Lurer på hvor lang tid det tar og søke Helfo sånn at jeg slipper og betale i dyre dommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...