Gå til innhold

Starte å trene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. I det siste har eg tenkt mye på å trene. Formen må bli bedre og eg vil jo utfordre meg litt. Men med jobbing familie er det litt mye. Blir jo stress men har jo lsyt å holde formen. Er usikker på ka eg bør gjøre og kor mye av tiden min eg bør gi. 

Anonymkode: ccda5...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Jeg foreslår at du starter med å trene to ganger per uke. Det gir stor effekt for en som ikke trener fra før, og jeg ville ikke satt høyere mål enn det. Du må imidlertid være helt nazi på å gjennomføre de to øktene. Etter en stund går det av seg selv, og du får kanskje lyst til å øke på.

Jeg mener man bør prioriteres kondisjonstrening 

Jeg smetter mye av treningene innimellom ved å trene rett før jobb så dusjen etter trening blir dagens dusj. Sykle eller jogge til jobb er effektivt. Da går det også lite eller ingen ekstra tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Tusen takk for det. Hørtes ut som du kunne mye. Bør eg trene med noken spesielle øvelser eller bare variere litt kondisjonstrening?

Anonymkode: ccda5...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Tusen takk for det. Hørtes ut som du kunne mye. Bør eg trene med noken spesielle øvelser eller bare variere litt kondisjonstrening?

Anonymkode: ccda5...cf8

Jeg mener det viktigste er å få opp pulsen og at du i grunnen bare kan variere litt kondisjonstrening som du sier.

Endomondo er en fin app som hjelper folk til å bli treningsnarkomane :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Tusen takk for det. Hørtes ut som du kunne mye. Bør eg trene med noken spesielle øvelser eller bare variere litt kondisjonstrening?

Anonymkode: ccda5...cf8

Jeg jogger to ganger i uka og trener styrke en gang (evt. bytter ut styrkeøkta med en halvtime på trimsykkelen) og det er passe for meg. :) Noen ganger jogger jeg til og fra jobb og da er jeg jo ferdig trent når jeg kommer hjem, veldig praktisk! Synd at arbeidsveien min ikke er den mest joggevennlige med heftig motbakke mot slutten både til og fra jobben. Pass på at du har gode joggesko!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening ja. Skulle så ønske at jeg orket og fikset det, men foreløpig går det ikke. Prøver å jobbe meg gjennom noe som heter aktivitetstilpasning pga CFS (Utmattelse) men jeg er så dårlig på det. Bruker opp en ukes energi på de dagene jeg føler meg i god form, og ligger flere dager rett ut i etterkant. Skulle absolutt ha trent med tanke på en nerveskade jeg har i skulder, for å fått styrket den siden en del, men fanken altså. Utmattelse+adhd= uting. Tar man dette og plusser på angst og en skade som bør jobbes med så er det nesten håpløst. Er medlem på et treningssenter 2 min unna, men det hjelper lite. 

Har et semester igjen av min bachelor nå, og da er tanken at jeg skal prioritere og jobbe med helsa! Om det så bare er å gå en tur i uka til å begynne med så må noe gjøres. 

Respekt til dere som er flinke til å trene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...