Gå til innhold

Julebord


AnonymBruker

Gleder du deg til å dra på julebord med venner og kolleger?  

14 stemmer

  1. 1. Gleder du deg til å dra på julebord med venner og kolleger?

    • Ja
      4
    • Nei
      2
    • Nei, vi skal ikke ha julebord
      1
    • Jobber ikke
      4
    • Vi har allerede hatt julebord, og det var flott
      2
    • Vi har allerede hatt julebord, men det var ikke fullverdig fest
      1


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vært sykemeldt over ett år, har nå en slags permisjon uten lønn i vente på aap. Ble ikke bedt engang 🙄 Så mye for å ha strevd i 6 år der og ofret helsen sin på det. Og vi er IA bedrift (inkluderende arbeidsliv meg i øret) 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gleder du deg til å dra på julebord med venner og kolleger?

Anonymkode: 5ea1e...3c9

Ingen av alternativene passer for meg, vi skal ha julebord, men jeg skal ikke dit. Gidder bare ikke. Har annet å bruke en førjulskveld på som er viktigere for meg. :) Ungene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Lillemus said:

Ingen av alternativene passer for meg, vi skal ha julebord, men jeg skal ikke dit. Gidder bare ikke. Har annet å bruke en førjulskveld på som er viktigere for meg. :) Ungene mine.

Er det ikke viktig, er vel teambuilding?

Anonymkode: 5ea1e...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke viktig, er vel teambuilding?

Anonymkode: 5ea1e...3c9

Ikke så viktig at jeg dropper en av de få førjulskveldene jeg har med ungene mine nei. De har to bosteder og jeg skal allerede bort en kveld samme uka i et annet julebesøk som betyr utrolig mye mer enn et julebord på jobben. Jeg har ungene kun to av de fire adventhelgene så akkurat de to helgene er litt hellige for meg, jeg har i tillegg lørdagsvakt den helgen også så da er fredagen fredet. Sånn er det bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det var som det skulle være. God mat og masse dype samtaler om alt fra gamle slagsmål til politikk og dypt personlige problemer (ikke mine heldigvis).

Kjedelig var det ikke, i alle fall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutes ago, Gargamel said:

Det var som det skulle være. God mat og masse dype samtaler om alt fra gamle slagsmål til politikk og dypt personlige problemer (ikke mine heldigvis).

Kjedelig var det ikke, i alle fall :-)

Var det sånne erklæringer, av typen "du er den beste kameraten jeg har"?

Anonymkode: 5ea1e...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, Lillemus said:

Ikke så viktig at jeg dropper en av de få førjulskveldene jeg har med ungene mine nei. De har to bosteder og jeg skal allerede bort en kveld samme uka i et annet julebesøk som betyr utrolig mye mer enn et julebord på jobben. Jeg har ungene kun to av de fire adventhelgene så akkurat de to helgene er litt hellige for meg, jeg har i tillegg lørdagsvakt den helgen også så da er fredagen fredet. Sånn er det bare. 

På endel arbeidsplasser er det kanskje mer påkrevd, i alle fall av arbeidsgiver.

Anonymkode: 5ea1e...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var det sånne erklæringer, av typen "du er den beste kameraten jeg har"?

Anonymkode: 5ea1e...3c9

Gudskjelov ikke. Forrige fest var det jo en skjeggebust som begynte å kysse på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, Gargamel said:

Gudskjelov ikke. Forrige fest var det jo en skjeggebust som begynte å kysse på meg.

På firmafestene kommer bjørnene ut av hiet. :ph34r:

Anonymkode: 5ea1e...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gleder du deg til å dra på julebord med venner og kolleger?

Anonymkode: 5ea1e...3c9

Jobber ikke, går på trygd, så blir ikke bedt på julebord. Litt urettferdig. Kanskje NAV burde holde trygdebord for klientene sine før jul?

Anonymkode: 30e58...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jobber ikke, går på trygd, så blir ikke bedt på julebord. Litt urettferdig. Kanskje NAV burde holde trygdebord for klientene sine før jul?

Anonymkode: 30e58...d12

Det hadde blitt litt av en fest.

Anonymkode: 5ea1e...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

På endel arbeidsplasser er det kanskje mer påkrevd, i alle fall av arbeidsgiver.

Anonymkode: 5ea1e...3c9

I det øyeblikket arbeidsgiver krever deltagelse på julebordet så skal jeg pokker ta ha betalt med overtidstillegg eller i det minste skrive dobbelt med timer for å delta. Det er min fritid og den har ikke arbeidsgiver noe med å legge beslag på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde blitt litt av en fest.

Anonymkode: 5ea1e...3c9

Lurer på hva som hadde stått på menyen.

Anonymkode: 30e58...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

På endel arbeidsplasser er det kanskje mer påkrevd, i alle fall av arbeidsgiver.

Anonymkode: 5ea1e...3c9

En leder kan da for pokker ikke kreve at ansatte kommer på et julebord. Det er 100% frivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

På endel arbeidsplasser er det kanskje mer påkrevd, i alle fall av arbeidsgiver.

Anonymkode: 5ea1e...3c9

Jeg har aldri hørt om at en arbeidsgiver krever at noen skal på julebord. Det kan i alle fall ikke være vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, Maw87 said:

En leder kan da for pokker ikke kreve at ansatte kommer på et julebord. Det er 100% frivillig.

Tror det er forventet mange steder. Mange mener det er viktig for teambuilding. Julebord, firmaturer og lignende kan faktisk være et karrieremessig hinder for avholdsfolk, men det kommer såklart an på hvor man jobber. Mindre viktig i kommunen. :P

Anonymkode: 5ea1e...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er forventet mange steder. Mange mener det er viktig for teambuilding. Julebord, firmaturer og lignende kan faktisk være et karrieremessig hinder for avholdsfolk, men det kommer såklart an på hvor man jobber. Mindre viktig i kommunen. :P

Anonymkode: 5ea1e...3c9

Nå er det meget stor forskjell på å kreve og det å forvente.

Teambuilding er uansett så mye mer enn et simpelt julebord, men det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutes ago, Maw87 said:

Teambuilding er uansett så mye mer enn et simpelt julebord, men det er en annen diskusjon.

Ja, men mange forventer at man deltar på slike ting mtp. teambuilding.

Anonymkode: 5ea1e...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...